Half life 2 op de 360: nog iemand problemen?

Discussie in 'Algemeen' gestart door mrtweakbox, 12 dec 2005.

  1. mrtweakbox

    mrtweakbox Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop dat dit de juiste plaats is om deze vraag te stellen. Ik heb gisteren half life 2 gekocht voor de xbox. Ik speel de game uiteraard op de 360, vind ik fijner. Het enige is dat de game steeds vastloopt. Ik ben bij het gedeelte "the kanal" en alles schokt, daarnaast merk je dat de software het niet meer begrijpt: als ik tegen die oude boot sla dan zweeft deze de lucht in - gewoon echt het heelal in. Wat verder loopt de game gewoon vast: nix beweegt meer en het geluide valt een seconde later weg. De enige oplossing is de lade openmaken maar de volgende keer gebeurd er dus exact hetzelfde.

    Is er iemand bekent met dit probleem en weet iemand wat ik moet doen/suggesties?
     
  2. Ereinion

    Ereinion Active Member

    Berichten:
    98
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat probleem heeft bijna iedereen. De framerate van het spel is op de 360 werkelijk dramatisch. Daarnaast zijn er erg veel grafische fouten (water dat er niet goed uitziet), of fysics die niet goed werken. Bij het boot- of autolevel heeft bijna iedereen het probleem dat je op een bepaald moment door de grond zakt, en niet verder kan dan dat punt. Als je Half Life 2 wilt spelen, moet dat echt op de originele Xbox, de backwards compatible op de 360 werkt gewoon niet goed.
     
  3. Nol

    Nol Pulp Fiction

    Berichten:
    2.303
    Leuk Bevonden:
    363
    Jammer, want ik had h'm wel willen spelen op de 360. Begrijp best dat het soms niet eenvoudig is om een spel voor de Xbox op de 360 te laten draaien, maar dit moet toch niet kunnen.

    Denk dat ik vanaf heden alleen maar games aanschaf, die voor de 360 zijn gemaakt.
     
  4. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    mmm. das jammer ik was em ook van plan vroeg of laat aan te gaan schaffen voor de 360, maar als er zoveel mis mee is:{
    moet tog een keer die ouwe box gaan verkope
     
  5. 4sake

    4sake Active Member

    Berichten:
    463
    Leuk Bevonden:
    0
    best triest van ms dat ze ook letterlijk nix testen heah:confused: best dramatisch allemaal!!!
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    MS test wel en maakt ook fixjes ... maar het is wel lastig om een goede emu te schrijven ... omdat de games geschreven zijn voor het oude systeem (grafische kaart + chip) ...dat is het voordeel van een console ... je kan het zo goed mogelijk tunen ... maar omdat ms nu andere hard ware gebruikt is het optimaliseren van de code lastig
     
  7. mrtweakbox

    mrtweakbox Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    ik speel hem nu op de normale xbox, ik denk dat er niets anders op zit. In ieder geval iedereen bedankt voor de reacties: ik weet in ieder geval dat het niet aan mijn 360 ligt
     
  8. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Half-Life 2 is niet het enige spel wat qua performance gewoon niet lekker loopt op de X360....

    Ik heb momenteel een stuk of 10 spellen in mijn Xbox collectie die het zouden moeten doen op de X360, alleen de manier waarop ze het doen is gewoon een beetje triestig. Ik vind het spijtig om te moeten concluderen dat alleen Halo 2 en Tony Hawk's Underground 2 het op de X360 doen zoals ze het op de oude Xbox ook doen....de rest van de games die ik heb getest hebben o.a. last van :

    -zware framedrops, soms tot aan slowmotion toe
    -het niet kunnen weergeven in wide-screen
    -niet kunnen saven

    Daar komt bij dat sommige titels die wel op de lijst staan (of stonden dat weet ik niet) het gewoon helemaal niet doen....
    Ach ja ik hoop in ieder geval dat Microsoft de spellen die het bar slecht doen op de X360 ook nog gaan optimaliseren voor zover dat kan, en anders ben ik heel blij dat ik mijn ouwe Xbox niet heb verkocht....
     
  9. lunachris

    lunachris VleermuisMan

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    0
    doet fable het wel goed?
     
  10. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb ik zelf niet, maar wat ik van iemand anders begrepen heb doet Fable het helemaal niet....
    Die had um namelijk gekocht om op zijn X360 te spelen, maar kwam um omruilen in de winkel omdat het spel het helemaal niet deed.
     
  11. lunachris

    lunachris VleermuisMan

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    0
    hmm minder. was ook van plan om hem te kopen voor mijn 360 maar was er al bang voor dat die het ook niet zal doen.
     
  12. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    uhm kan je niet saven bij half life 2 , op de xbox360 dan..???
     
  13. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Damn dus toch!!!
    Kheb precies het zelfde:mad: idioten bij ms
    Wat is dat nou voor gare backwards compatible sh*t!
    Heb je een 360 die af en toe vast slaat doet de bc het ook nog een keer slecht.
    Ik mag hopen dat ze met een of andere patch komen om dat "frezen" en bc te verbeteren want dit is gewoon klote.
     
  14. TheGemini

    TheGemini H4rdc0r3 N00B

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb Fable, The lost chapters gekocht en die draait bij mij perfect (op mn 360) en heb het al een uurtje of 20 gespeeld, heb niks gemerkt van framedrops of vastlopers o.i.d. *)
     
  15. Prime NL

    Prime NL ~Robot in Disguise~

    Berichten:
    549
    Leuk Bevonden:
    1
    Naast de waardeloze framerate heb ik nog geen problemen ondervonden.
     
  16. lunachris

    lunachris VleermuisMan

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    0
    ooh beter, binnekort dan maar halen*)
     

Deel Deze Pagina