beste medegamers, ik heb laatst een xbox 360 en een samsung le26r41b gekocht leuk en aardig enzo, heeft me een hoop geld gekost, maar ik sta niet helemaal te springen van de beeldkwaliteit, wij hebben beneden een aristona (nep-philips) 26 inch (beeld diagonaal) breedbeeld tv, zonder pixelplus of van die geintjes, en daar ziet het voor mij bijna hetzelfde uit... die aristona heeft ons 6 jaar geleden 700 gulden gekost en die samsung heeft me 1000 euro gekost. moet eigenlijk niet te vergelijken zijn. ik heb mijn xbox op de component ingang aangesloten. xbox staat op 720p, kabel staat op hdtv. zijn er nog andere instellingen waarmee ik hdtv activeer? zijn er instellingen die de kwaliteit beter maken? heel erg bedankt voor jullie hulp.
Het zal een beetje per model verschillen, maar ik heb toevallig precies hetzelfde model. HD hoef je op de tv zelf niet te activeren. Het scherm herkent automatisch op de HD geschikte ingangen een HD signaal. Je hebt dus alle noodzakelijke instellingen reeds gemaakt op de Xbox 360. Het contrast en de helderheid moet je naar eigen smaak instellen. Dat geldt ook voor de kleurdiepte en de scherpte enz... Wat ik wel aan kan raden is om alle digitale verbetertechnieken uit te schakelen. Dus dynamisch contrast, digitaal ruisfilter en de lichtsensor.
oke bedankt ik heb deze technieken uitgezet, ik ga nu even kijken hoeveel verbetering ik ga zien (ik blijf hopen). en Arjan, wat vindt jij van de beeldkwaliteit van dit toestel? ik ben we een klein beetje teleurgesteld, of ligt dit echt aan de grafische mogelijkheden van de xbox360?
Over het algemeen ben ik uiterst tevreden met de beeldkwaliteit van het toestel. Maar dan tel ik de problemen die ik momenteel heb met het scherm niet mee, want dat zou niet eerlijk zijn .