De HDTV Thread [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 26 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ferraghini

    Ferraghini Fuck 360, buy a PS3!

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    0
    Heey ik las net een stukje in de Telegraaf "Plasma VS LCD"

    Wat blijkt, een Plasma scherm is beter en heeft geen last van ghosting en kleine kijkhoek + andere dingen. Plasma scherm had 2 minpuntjes, dat hij door kon branden en dat de stroomverbruik ongeveer meer dan de helft hoger ligt. Dat een Plasma minder lang meegaat is niet correct. Ook heeft een Plasma beter beeld dan een LCD scherm.

    Klopt dit wat in de Telegraaf, wat is jullie mening?
     
  2. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.326
    Dat zou kunnen, maar het grootste probleem is dan dus het inbranden. Je hele TV is dan naar de klote en dat gebeurt vooral met gamen.
     
  3. Gaudio

    Gaudio Active Member

    Berichten:
    151
    Leuk Bevonden:
    0
    @Guilty Spark

    Oke dankjewel!! Ik denk ook dat ik zo'n Bravia neem, zijn inderdaad erg veel mensen erg positief over. Vooral de response tijd van 8 ms is natuurlijk super voor het spelen van games.

    nogmaals dank
     
  4. dimer

    dimer Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik las net dat de S26A10 niet HD ready is, maar de S26A11 wel... :confused:
     
  5. Hasan5000

    Hasan5000 Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat zijn de meningen over de BenQ 37" DV3750 ?

    Het is een 1080 paneel die dus daadwerkelijk 1080 beeldlijnen heeft. 12ms response. 1080i is de native resolutie.
    Het ding kost slechts rond 1500 euro.
    Zit er een addertje ergens onder het gras??

    Hmmmm....ik kan echt niet meer kiezen.......zie echt door de bomen het bos niet meer.
     
  6. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    Met die misleidende specs zijn al meerdere mensen de mist ingegaan, want hij is niet True HD maar gewoon HD Ready.
     
  7. Pimp

    Pimp Guest

    Hey,

    Ik wil eigelijk liever een Plasma TV. Dit omdat ik het beeld van een Plasma mooier vind. LCD is zo overdreven scherp? Waarom is zwart bij LCD blauw?

    Nu heb ik dus een mooie TV gevonden, groot, en goed te betalen. Het gaat om de Samsung PS-42D5S. (http://www.kieskeurig.nl/product/FF0607906DE19737C12570210033B747.htm)

    Kost hier in de winkel, waar ik heb naast een Philips 32PF9830 heb zien staan, maar 1500 euro. De televisie is HD Ready, met HD aansluiting ook. Maar de resolutie is maar 852 x 480? Het beeld kwaliteit was echt veel mooier dan de Philips 32PF9830 (1366 x 768 pixels).

    Mijn vraag, zal ik met die Samsung HD kwaliteit uit mijn 360 halen?
     
  8. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Als de resolutie 852 x 480 is dan is de tv NIET hd-ready en zal zeker niet HD kwaliteit uit je 360 halen
     
  9. Pimp

    Pimp Guest

    Oei bedankt! Nooit naar een verkoper luisteren dus.

    Het klopt wel dat het beeld van ene plasma televisie vele malen beter is? Wat zijn dan de nadelen van een plasma, en waarom koopt iedereen hier LCD?

    Bedankt!
     
  10. Romius

    Romius Active Member

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou zeggen, ga gewoon kijken in de winkel. Als je HD materiaal draait vind ik persoonlijk de LCD mooier, met kabeltv en dvd is plasma mooier. De zwarttinten zijn ook mooier bij plasma, maar met een ISF calibratie op een LCD kun je ook een hoop verbeteren. Ghosting bij LCD is ook niet echt meer van toepassing, je moet gewoon op de responsetijd letten, max 16 ms, liefst 12 ms of lager.
    Plasma kan ook weer een probleem hebben icm dolby digital set, namelijk de zogeheten lip-sync. (Het geluid is dan eerder dan het beeld). Dit komt omdat plasma naar analoog moet converteren.
    Kijkhoek is ook sterk verbeterd bij LCD, bij m'n Samsung kan ik echt behoorlijk schuin zitten en nog steeds alles zien.
    Inbranden bij plasma, tja ik heb het nog niet gezien. Lijkt mij ook niet echt van toepassing. Je moet idd niet op het testbeeld laten staan ofzo :+ , maar dat geld ook voor CRT's.

    Het is dus gewoon maar wat je voorkeur is en/of waarvoor je 'm gaat gebruiken.
     
  11. ini

    ini Carpe Diem

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dit scherm nu een week en ik moet zeggen dat ie boven verwachting presteerd. hij is 8 MS ipv 12ms, de benq 3250 is 12 ms)

    1080i is echt supermooi op de 360, geen trillingen, of overgangen merkbaar. Ook heb ik geen last van ghosting, bij een flinke crash in pgr3 dat je gaat spinnen, dan pakt ie dat feilloos op

    ook tv kijken is een genot(digitv) en DVD's kijken.....tja je wil niet meer naar de bios, je hebt thuis een betere :)

    Ik heb me toch redelijk verdiept in het geheel en voor deze prijs(rond de 1550-1600 euro) heb je geen alternatieven met deze specs(94 cm, 1080i, 8ms) die in de buurt komen.

    echt een topscherm!
     
  12. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat zijn je bevindingen met het blacklevel (details in donkere gedeeltes) van de benq? Ik zoek eigenlijk nog een scherm voor op de slaapkamer en deze ziet er zeker interessant uit.
     
  13. ini

    ini Carpe Diem

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    0
    als je een slaapkamer hebt van 6 meter dan kan ik em aanraden, anders is ie echt TE groot. Ik zit er nu 3.5 meter vanaf en dat is goed te doen, ga je dichterbij zitten, dan kijkt dat toch minder prettig in mijn beleving.

    qua blacklevel ben ik erg tevreden(oude tv was ingebrand, dus kon eigenlijk alleen maar beter) zwart is ook goed zwart en ziet er prima uit
     
  14. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Slaapkamer is redelijk ruim en we zijn wel gewend om naar een groot scherm te kijken :) Kijken nu naar een scherm met een diameter van 2,75m en daar zitten we een metertje of 5.5 vanaf en dat is prima te doen :)

    Eens kijken of ik dat scherm ergens in het echt kan bekijken.
     
  15. Gaudio

    Gaudio Active Member

    Berichten:
    151
    Leuk Bevonden:
    0
    Het zal wel niet zo'n slimme vraag zijn, maar ik weet er nog niet zo veel van: de schermen zijn bijna allemaal 1366 x 768 pixels, maar de 'resolutie' van 1080i is toch hoger dan dat? of hoe zit dat? Want ik las dat als je op 1080i speelt en dat hoger is dan je scherm aankan, dat je m dan naar de kl*te helpt....

    en 2e vraag :), wat is beter: een Contrast ratio van 800:1 of 3000:1 ? is hoger of lager juist beter?

    Alsvast bedankt!
     
    Laatst bewerkt: 12 jan 2006
  16. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet hoe je erbij komt dat de R-serie een responsetijd van 18 ms zou hebben, dit is dus niet zo. Er bestaat nog veel onduidelijkheid over in mijn ogen, maar het is ofwel 12 ofwel 8 ms. Al zou het 12 ms betreffen, ik heb nog geen enkel spoortje van ghosting kunnen aantreffen bij welke game of film of wat dan ook :)

    Verder blijft het ook wel een kwestie van smaak, dus de "beste" HDTV bestaat niet....wel zijn de Samsungs en de Bravia's hier het populairst zoals je hebt kunnen merken :cool:
     
  17. Gaudio

    Gaudio Active Member

    Berichten:
    151
    Leuk Bevonden:
    0
    ja, dat zag ik staan op een kaartje bij Expert......maargoed :)
     
  18. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo'n scherm zal een 1080i signaal dus downscalen naar de eigen resolutie, wat kwaliteitsverlies oplevert....720p kan zo'n scherm prima aan, en is in mijn ogen ook de betere HD resolutie i.v.m. het progressive signaal.

    Die contrastratio van 3000:1 is waarschijnlijk Dynamisch (mijn Samsung heeft die mogelijkheid ook), maar dat heb ik uitstaan....ben er niet zo over te spreken. Het oogt allemaal veelste donker. Bovendien heb ik een ISF calibratie laten doen, en dan gaan sowieso alle digitale beeld "verbeteraars" uit.
     
  19. Gaudio

    Gaudio Active Member

    Berichten:
    151
    Leuk Bevonden:
    0
    Okee, en jij hebt dus geen probleem met de responstijd (je hebt een le26r51 denk ik?)? Ik hoorde ook dat je een of andere "software-update" moest installeren op een LE26R51, is dat zo?
     
  20. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik heb een LE26R51, en geen problemen met de responsetijd nee :)

    Verder bedoel je firmware update, maar die heb ik niet hoeven laten doen omdat mijn firmware al goed was. Sommige mensen die de TV eerder hebben gekocht hadden problemen met hun firmware (tearing probleem), en die hebben een firmware update laten doen. Maar dit geldt dus niet voor iedereen....
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina