PC slaat af

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door X BelieveR, 13 jan 2006.

1. MegaHerz

MegaHerz Vitesse Arnhem 1

Leuk Bevonden:
    0
    Dat zou ook nog wel eens goed kunnen ja want die videokaart van hem vraagt ook nog wel het 1 en ander als je dan 300 watt heb is een beetje weinig. En 64 graden is wel teveel als je aan gamen bent btw is echt merkbaar gaat allemaal wat minder lopen.

Laatst bewerkt: 13 jan 2006
  2. X BelieveR

X BelieveR Im the X priest

Leuk Bevonden:
    0
    ik haal um niet uit elkaar omdat a) ik a-technisch ben en b) er nog garantie op zit :cool: . Maar uhm ik heb net gebeld en ze zouden een nieuw koelsysteem bestellen... maar dat heeft dus niet veel nut als het aan de voeding blijkt liggen?

3. X BelieveR

Leuk Bevonden:
    0
    Oja en ik weet niet of het ermee te maken heeft... maar mn moederbord is laatst stuk gegaan en een tijdje daarvoor is ook mn grafischekaart kaduuk gegaan...

4. Jradman

Jradman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Iedereen zegt wel dat 64 graden niet zoveel is, maar hij zegt zelf dat dat is bij een beetje msnnen en internetten. Dan is het erg veel. Het zou dus HEEL GOED de koeling kunnen zijn... Want als je gaat gamen, wordt het nog veel meer natuurlijk, en dan slaat ie af..

5. Jradman

Jradman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    nee natuurlijk heeft hij niet dezelfde, anders zou hij geeneens op kunnen starten enzo..

6. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Nou je hoeft maar kant eraf te halen namelijk de linker kant, en vaak hoef je maar 2 schroefjes los te draaien en je kan de zijnkant van je behuizing er af schuiven! Je hoeft je pc niet eens uit te zetten hiervoor:+

Dus als je even verteld wat voor merk voeding je hebt en hoeveel watt deze is dan kunnen we je verder helpen!

7. X BelieveR

Leuk Bevonden:
    0
    @ tao_tek Nee duh :p. Maar dat gebeurde vlakachter elkaar. Ik rook toen ook telkens een licht branderige geur. Als ik gamede voor die tijd was de kast gewoon heet. Je kon je hand er nog net opleggen. Dus miss dat die grafische kaart + moederbord onder invloed van de temperatuur zijn bezweken? En sinds dat het nieuwe moederbord er in zit (2 weken geleden), slaat ie dus af...

8. X BelieveR

Leuk Bevonden:
    0
    ok nou ik zal het eens proberen...

9. Jradman

Jradman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    zet dan ook meteen de fanspeed van je processor in speedfan op 100%, in plaats van 75%, dat helpt vast ook een beetje.

10. X BelieveR

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb die speedfan allemaal op 100% gezet, alleen nu zit er een temperatuur bij van 125 graden :confused: :confused:. Hoe kan dit?

11. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    tha speedfan is een beetje apart af en toe;) bij mij staan er ook 2 temps van 127 terwijl ik nergens last van heb!

12. Jradman

Jradman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Temp 3 is een meetfout, je processor is Temp2. en 60 graden is te hoog voor een processor als ie idle is (zelfs als ie aant werk is)

13. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    In de meeste gevallen pakt Speedfan zelf de juiste temperatuursensoren. Zo niet dan krijg je te hoge of te lage temperaturen, die helemaal niet aanwezig zijn.

In Speedfan klik je op Configure => tabblad Advanced => in het pull-down menu kies je voor Winbond blablabla => Temperature sensor diode 2 moet niet op thermistor diode staan, maar op PII diode. De overige Temperature sensor diodes moeten wel op thermistor diode staan.

De omschrijving van het probleem in je eerste bericht duidt in de eerste instantie op overhitting. De Pentium 4 schakelt bij overhitting terug naar een lagere kloksnelheid, zodat de temperatuur van de processor zakt. Wanneer dit gebeurd tijdens het gamen zal je dit ervaren als schokken, zoals je al omschreef.

Aangezien je nog garantie hebt op de pc, zou ik hem lekker door de winkel laten onderzoeken, en nog geen nieuwe onderdelen bestellen. Pas als de winkel heeft onderzocht wat het probleem is, kan je naar een oplossing gaan kijken. Stel dat het niet aan de koeling ligt. Het zou ook een probleem met de voeding kunnen zijn.

14. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    met everest krijg je veel duidelijker te zien wat de temps zijn. Daar staat tenminste eerst het onderdeel voor en dan de temp. Maar zijn proccesor is 65 graden in idle. Tevens draait zijn koeler op iets meer dan 2000 RPM. kan deze niet harder draaien?

15. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    65 graden idle voor een Pentium 4 3,6GHz is te hoog. Er van uitgaande dat de processor en koeler goed zijn bevestigd, vraag ik me af of er in de behuizing zelf nog casefans aanwezig zijn. In een bescheiden doorsnee behuizing met casefans en boxed koeler hoort zo`n processor idle tussen de 40 en 50 graden te lopen.

16. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Ik heb hem ff op msn gesproken, en daar heeft hij mij gezegd dat er ook nog 2 casefans waren. Ik heb wel een printscreen van hem van die pagina van everest. Zal hem ff posten. Daar zitten ook voltages van zijn voeding bij!

17. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Best wel hoge temperaturen voor een idle systeem.
    Hij kan beter met z`n pc terug gaan naar de winkel i.v.m. garantie.

18. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    ja dat dacht ik ook al aangezien mijn idle temps zo'n 30 graden lager liggen mbt de cpu en 20 mbt mijn mobo.

Maar die +12V lijn is die wel genoeg, want lijkt me dat je behoorlijk wat nodig hebt met een p4 3,6 en een x800XT

19. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    De +12V lijn ziet er goed uit. Maar goed, het amperage van die lijn staat op een sticker op de voeding in de behuizing :cool:. Misschien dat hij even kan kijken wat er met de +12V lijn gebeurd als het systeem zwaar wordt belast.

Deel Deze Pagina