Versatel 20mbit + Linksys router = niet werkende verbinding

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door polmannetje, 17 jan 2006.

  1. polmannetje

    polmannetje Active Member

    Berichten:
    946
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb sinds kort een Versatel compleet voetbal 20mbit verbinding. Die snelheid haalt hij niet maar als ik alles goed lees zit ik nog aardig goed (het zit meestal tussen de 8 en de 15mbit).

    Voorheen had ik @home basis en heb ik mijn 3 computers + xbox 360 aangesloten via een Linksys etherfast cable/dsl firewall router.

    Bij @home werkte dit erg goed. Versatel levert een router met 4 porten maar daar mag je er maar 2 van gebruiken, lees: kan je er maar 2 van gebruiken omdat de andere 2 voor de TV zijn gereserveerd.

    Nu dacht ik dat het gewoon een kwestie was van de router in een van de porten pluggen en internetten maar, maar dus niet. Het gevolg is dat ik maar 2 pc's kan aansluiten.

    Wie o wie helpt mij met het instellen van de router...

    Op de site van versatel heb ik niks kunnen vinden.
     
  2. Master D NL

    Master D NL Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    draadloos

    Dan sluit je je computers toch aan via draadloos op dat modem want het is al klaar voor draadloos. Zo heb ik dat ook gedaan met versatel en dan kan je je xbox via de ethernetpoort aansluiten
     
  3. polmannetje

    polmannetje Active Member

    Berichten:
    946
    Leuk Bevonden:
    3
    Mn hele huis ligt wired en ik heb geen zin om voor 200euro aan draadloze spullen te kopen. Het draad ligt dus overal dus draadloos is geen optie. Ook heb ik al een router en dat is normaal gesproken ook een eitje.
     
  4. Genassix

    Genassix Endless Challenge

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb thuis ook twee routers achter elkaar staan. Eerst een bedrade versie en daarachter staat op de eerste verdieping een wireless versie. Ik heb het volgende gedaan om het werkend te krijgen:

    - De DHCP server van de tweede router moet uitgeschakeld worden.
    - Het Ip adres van de tweede router moet in de eerste router terecht komen, ik heb dit gedaan dmv een statisch ip adres. (dus de 2de router een vast ip gegeven)
    - De 2de router moet in een van de lan aansluitingen van de eerste router komen te zitten.

    Om al deze instellingen te maken heb ik de router dmv een netwerkkabeltje direct op mijn pc aangesloten. Het moet te doen zijn iig. En als je er echt niet uit komt dan zou je even contact op kunnen nemen met Linksys. Succes :).
     
  5. polmannetje

    polmannetje Active Member

    Berichten:
    946
    Leuk Bevonden:
    3
  6. Genassix

    Genassix Endless Challenge

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    3
    Hey ik heb zelf een sitecom, heeft een ander setupscherm enzo. MAar ik heb mijn 2de router toen op 192.168.0.5 gezet. Ligt er gewoon aan of er nog geen ander apparaat dat adres heeft. Je kan er ook 192.169.0.33 van maken ofzo. Maakt in principe niet zoveel uit. Dan aansluiten en zou het moeten doen, tenminste ik denk dat het hetzelfde werkt als bij een wireless router. Succes iig, meer kan ik je niet vertellen.

    Edit: Lan ip adres moet je dus verranderen, niet wan. ;)
     
  7. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    heb je je nieuwe provider info wel ingevoerd in je modem. En als je dat gedaan hebt, moet je hem wel rebooten zodat je modem de nieuwe snelheid zeg maar opneemt.
     
  8. polmannetje

    polmannetje Active Member

    Berichten:
    946
    Leuk Bevonden:
    3
    @xboxlol, dat heeft er helemaal niks mee te maken... het internet werkt gewoon maar ik krijg geen 2e router aangesloten.

    @rest: ik heb het nu zo werkend gekregen, ik bedacht me dat ik nog ergens een switch had liggen en heb die gewoon direct op het modem aangesloten, werkt nu als een tierelier.

    @genassix: toch bedankt voor je hulp.
     
  9. Genassix

    Genassix Endless Challenge

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    3
    Geen probleem. Veel plezier met je netwerk ;).
     

Deel Deze Pagina