[Suggestie]

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Jeffry, 17 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jeffry

    Jeffry Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom zijn er op dit forum allemaal van de ellenlange threads... zoals bijvoorbeeld algemene vragen over x-box 360... vraag en antwoord zijn niet meer van elkaar te onderscheiden en fatsoenlijk antwoord op je vraag krijg je niet, omdat die inmiddels alweer op de vorige pagina staat.

    Daarbij is het zoeken naar een speld in een hooiberg als je het antwoord op iets wilt vinden. Waarom niet per vraag/onderwerp een threat. Daar zijn die dingen toch voor en maakt het naar mijn idee een stuk overzichtelijker.

    Nu kom je met de zoekfunctie nog niet bij het antwoord, omdat alles in een topic gepropt is. Maar als je een vraag stelt, krijg je wel te horen.. gebruik de zoekfunctie... :confused:
     
  2. Fingon NL

    Fingon NL Active Member

    Berichten:
    449
    Leuk Bevonden:
    0
    ben ik het mee eens, maar het is volgens mij (bijna) onbegonnen werk om alle vragen en antwoorden ui zo'n thread te halen :confused:
     
  3. Jeffry

    Jeffry Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    ja ik snap dat je niet alles meer uit elkaar kunt vissen.. dat is geen doen. maar je zou het ook vanaf nu kunnen doen bijv. door de grote threads te sluiten
     
  4. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    en dus voor iedere aparte vraag een thread starten wat leidt tot honderden verschillende threads extra? t is zoeken naar een speld in een hooiberg als je daar je antwoord tussen wilt vinden, niet? :eek:
     
  5. Jeffry

    Jeffry Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    nee dat is het juist niet, daar heb je de zoekfunctie.. nu vind je bijv. de vraag wel maar het antwoord niet

    en misschien ook niet voor elk wissewasje maar een onderwerp als 360 algemene vragen, leidt weer tot een megaonderwerp met meer dan 50 pagina's, waarin geregeld hetzelfde behandeld wordt.
     
    Laatst bewerkt: 17 jan 2006
  6. Fingon NL

    Fingon NL Active Member

    Berichten:
    449
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij zit jeffrey meer aan een soort database te denken.
    Je zou natuurlijk die grote threads van bv. alle vragen opnieuw kunnen starten, waarin alle moderators ofzo alle vragen met hun antwoorden die vanaf dan kunnen plaatsen in de starterpost.
    Dit kost ook wel veel tijd, maar is nog mogelijk.
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Je kan ook in een thread zoeken ... Tevens is het vervelend als er heel veel nieuwe threads worden geopened als je maar 1 ding wilt weten ... en dan moet je soms vaak dingen herhalen ...

    Trouwens als je in de thread zoekt en je drukt op een link met de vraag ... dan kan je naar beneden scrollen en dan vindt je het antwoord
     
    Laatst bewerkt: 17 jan 2006
  8. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Als je een echt goede vraag hebt, dan mag je gerust een topic openen. Maar in veel gevallen zijn er al meerdere nieuwe topics geopend die dezelfde vraag stellen. De zoekfunctie is dus niet om een centraal topic te vinden, maar om zo'n specifieke thread te vinden waar vraag+antwoord op de eerste pagina staan.
    De centrale threads zijn voor vele kleinere vragen, het is dan ook niet de bedoeling dat je 50 pagina's gaat doorlezen, maar de laatste 1 of 2 pagina's mag toch wel.
    Bijvoorbeeld, jouw savegames topic, op zich zie ik niet in wat er mis mee is, maar met de zoekfunctie vond ik dus al deze thread:harde schijf xbox naar xbox 360???. Als deze vraag nog niet gesteld was, had het topic best mogen blijven bestaan. Maar voor vragen als "Help!! Mijn xbox geeft geen beeld!!!1" kan je beter in centrale topics even je vraag stellen, bovendien hebben centrale topics meestal een betere startpost met informatie waar je wellicht al wat aan hebt..
     
  9. Berrie

    Berrie Nakkie d'r bij?

    Berichten:
    2.791
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat er veel gepost word daar neem ik niemand kwalijk. De 360 staat nou in het middelpunt van de belangstelling. Mensen vragen veel en willen dan ook zo gauw mogelijk antwoord maar omdat dat er een hele zooi zijn word het wat onoverzichtelijker en minder kans op een antwoord op je vraag. Tja, je zal het er nog wel een tijdje mee moeten doen.
     
  10. Gkid

    Gkid Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    maar kijk als iemand nou ant wil op een vraag en word doorgestuurd naar die topic dat van weet ik veel hoelang gelede is dan krijgt die daar nooit meer ant woord op toch??:confused:
     
  11. hayabusa halo

    hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

    Berichten:
    4.827
    Leuk Bevonden:
    253
    Tuurlijk wel..
    Het topic word weer om hoog geschoten op punt 1..
    zodat iedereen er weer in kan kijken;)

    als je er wel in post he:p
     
  12. Gkid

    Gkid Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    o oke helemaal duidelijk:D;)
    bedankt voor de info
     
  13. n.e.r.d

    n.e.r.d pharrel williams

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    1
    ik vind alles duidelijk
    heb ik een vraag over nieuwe aankopen voor een pc dan is daar een thread voor die gelezen word door mensen die er verstand van hebben
    en als je een vraag hebt over de mogelijkheden van de 360 dan heb je een algemene thread waar je vragen in staan. en straks staan er bijvoorbeeld bij help/cheats 100 threads over hetzelfde spel
    zou volgens mij een zooitje worden
    en nou is het beter te controleren voor de mod's
    als zij elke thread moeten openen dan is het voor hun ook niet leuk meer
     
  14. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Mee eens. daarnaast kun je ook, zoals Fardo aangaf, zoeken in een specifieke thread. Als je antwoord niet op de betreffende pagina staat, dan is het waarschijnlijk wel de volgende. En als je het anwtoord dan nog niet tegenkomt kun je altijd de vraag opnieuw stellen in de btereffende thread.

    Ook is het zo dat heus niet alles op 1 berg wordt gegooid (een voorbeeldje). Als je het hardware/algemeen forum bekijkt zie je voor veel verschillende onderwerpen aparte threads. We proberen het daarbij zo overzichtelijk mogelijk te houden, dus voor elke vraag een aparte thread wordt gewoon een chaos.

    Persoonlijk heb ik ook geen problemen met de zoekfunctie. Als ik een vraag heb, kom ik 9 van 10 keer gewoon via de zoekfunctie op het antwoord.

    Heb je een goede vraag over een onderwerp waar je geen topic over kunt vinden kun je uiteraard altijd een nieuwe openen.
     
  15. tha messenger

    tha messenger limited

    Berichten:
    1.212
    Leuk Bevonden:
    2
    De zoekfunctie in een thread zelf is ook erg handig hoor.
     
  16. Tr@m$

    Tr@m$ inactieve gebruiker

    Berichten:
    2.205
    Leuk Bevonden:
    1
    Jeffry, bij de zoekfunctie moet je aangeven dat je het antwoord in posts wil krijgen, niet in threads, ik denk dat dat wel helpt
     
  17. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Rechtstreeks uit het [FAQ]Beleid[/FAQ]. Je praat over onduidelijkheid, maar begint wel je thread met een vage titel die van alles kan inhouden? Onder het motto van "een beter milieu begint bij een ander" zeker?
    Anyway, genoeg antwoorden op je vraag in deze thread.

    - Closed
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina