Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Revolution [Deel 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 2 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1

Ik denk dat als MS de 360 alleen in de USA had uitgebracht hij binnen die 8 dagen uitverkocht zal zijn.....
    Op E-bay is Xbox 360 zelfs het meest gezochte item in de IT hoek las ik laatst.....

Als ze konden leveren hadden die getallen er heel anders uitgezien.

2. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Als er geen tekorten zouden zijn aan 360's zouden de getallen voor 360 maybe ook wat hoger liggen.

3. Velvet_Dark

Velvet_Dark Finish the Fight...

Leuk Bevonden:
    3
    Dat is hun eigen schuld. Microsoft wilde veelste snel met een nieuwe console op de markt komen. Er bestaat een mogelijkheid at Sony hier gebruik van gaat maken. De naam "Playstation" is sterk en Sony zegt dat hun consolke sterker is. Dit geloof ik niet maar ontwikkelaars hebben gewoon meer tijd om hun games op te poetsen. als Sony over 9 tot 12 maanden uit komt met de PS3 kunnen ze als verkoop argument gebruiken dat hun games er vanaf dag 1 Next-gen uitzien. Het is dan weleen jaar later, maar daar staat de casual gamer niet echt bij stil. De massa hoort de naam PlayStation 3, zien bij de launch betere graphics als die bij de Xbox 360 en staan verder nergens meer bij stil, die willen gewoon die Playstation...

Ik las op sites als Nu.nl dat sommige analysten bang zijn dat Xbox Live (silver en gold) gaat bestaan uit een klein groepje van een paar miljoen gamers. Ze zeggen dat dit zou kunnen gebeuren omdat de gemiddelde gamer, de casual gamers, waar de centen aan verdiend moeten worden het nog lang niet vanzelfsprekend vinden dat ze hun cosnole op het internet aansluiten. ookal is het gratis. Ik denk dat Microsoft hele mooie stappen zet op Online gamen populair en normaal te maken, maar dat de weg om daar te komen kost denk ik meer dan het opleverd. Als ik dan naar Sony kijk is het misschien nog niet zo'n slecht idee om groots Online gamen via 1 service een generatie over te staan.

4. Souljah

Souljah New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vraag mij alleen af of het wel handig is om een hele generatie over te slaan wetent dat je concurrent het wel heeft en er ook volop gebruik van wordt gemaakt. Denk dat Sony en Nintendo op dat gebied ook de concurrentie fel moeten aan gaan want het bied de gamer meer mogelijkheden qua online en voor de developers....minder kans op kopie van spellen.

5. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Het probleem van Sony en Nintendo is niet dat ze geen universele service willen, maar het probleem is dat ze de kennis niet in huis hebben. Microsoft is een Software boer ... goed in software en infrastructuur dus zij lopen twee stappen voor op de concurent met hun on-line service ... als sony dit ook gaat doen ... dan komt Microsoft met nieuwe opties ...

6. Master Perfect

Master Perfect Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De vraag is of de ontwikkelaars veel meer tijd krijgen om hun games op te poetsen. Het is niet omdat hij later uitkomt dan de xbox360 dat de ontwikkelaars daardoor meer tijd ter beschikking hebben. Het is afhankelijk van hoeveel tijd ze hebben tussen de release van de console en het uitkomen van de final dev-kits. En niemand weet hoever sony staat met de ontwikkeling van de ps3. Je moet ook niet vergeten dat tegen de tijd dat de ps3 uitkomt, de ontwikkelaars voor de xbox360 al ruim de tijd hebben gekregen om de mogelijkheden van de xbox360 volledig te benutten, waardoor de games er al veel beter uitzien. Kijk maar eens hoe goed Elder Scrolls 4 en Gears of War er al uit zien.

7. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    @Velvet_Dark - tevens liggen er dan meer Xbox 360 games in de winkel. Dus hebben de klanten meer keuze ....

8. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Komt ook nog bij dat developers die extra tijd hard nodig hebben omdat het programeren voor de ps3 veel moeilijker lijkt te zijn dan voor de 360 :)

9. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0

ik denk dat dit in het begin msh een probleem gaat zijn maar na een goed jaar zullen ze de hardware goed kennen en word het gemakkelijk he.

maar volgens mij zullen developers zoals EA en ubisoft de xbox360 nemen voor ontwikkeling en dan overzetten naar de ps3

10. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Na verloop van tijd zullen ze er idd handiger in worden. Neemt niet weg dat ze nu nog wel in de beginfase zitten en dat ze nu nog moeten "ontdekken" hoe ze moeten programeren voor de ps3. Zijn niet veel developers hierom van de ps3 afgestapt? Of iig voor launchtitels.

11. Velvet_Dark

Velvet_Dark Finish the Fight...

Leuk Bevonden:
    3
    Hm, ik denk dat we hier pas uit gaan komen zodra alle 3 de consoles er zijn.
    Ik ben zelf van mening dat de Xbox 360 veelste snel is uitgebracht.
    De console voelt goedkoop aan, maakt een hoop herrie en is (vind ik) niet zo mooi als de PS3. De naam Palystation is zo sterk dat ik denk dat de PS3 sowiso een betere lauch zal hebben als de Xbox 360. Maargoed, dat is een kwestie van tijd.

Wat ik jammer vind is dat er zoveel mensen zijn hier die denken dat Xbox Live DE manier is om de concurentie te lijf te gaan, want dat is het duidelijk (nog) niet...

12. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Daar ben ik het niet mee eens. Ik denk dat Xbox Live juist de troef is van Microsoft. Waarom?

In 2001 haalde ik mijn neus op naar de consoles. Ik moest er niets van hebben. Tot een collega mij attendeerde dat microsoft met een console bezig was. Welke een HDD heeft en on-line speelbaar is.

Ik was verkocht en zag de mogelijkheden. Door de goede live funkties kreeg games als Halo 2 een grotere meer waarde.

Nu zijn we toe aan de volgende generatie en Microsoft laat weer zien wat ze kunnen op het gebied van software. De nieuwe functionaltiteiten. Achievements, uitgebreide friendlist, marketplace, Xbox Live Arcade, Gotham TV (en andere spectator modes), competitie, de video chat funktie, etc. dat riekt naar Next-Gen ... Dits spreekt alle gamers en niet gamers aan.

Tuurlijk zullen andere ... een andere Console beter vinden. Maar voor mij is nog steeds een goede on-line service een Must

13. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0

ik vind persoonlijk zever dat hij veel geluid maakt.
    ik heb hier een 6800 ultra in mijne computer zitten en dat maakt as lawaai als een spel loopt.

en goedkoop ziet hij er ook niet uit.
    zker niet als je weet wat er in zit verrast het mij niet dat hij in zo'n box zit.

btw tis ook nog nie zekers dat de ps3 zo'n vorm gaat hebben.

en online is één van de belangrijkste dingen van de volgende generatie.
    als je ziet wat allemaal gespeeld wordt via live.
    veel games van op de xbox gaan op de ps2 zelfs niet online.

en nu met hun market place is het ng beter.

ik kan alleen ding zeggen als de ps3 ook met zoiets afkomt zijn het na-apers

14. Souljah

Souljah New Member

Leuk Bevonden:
    0
    @Velvet.....elke bedrijf heeft zijn "ding" en daarmee zullen ze proberen de concurrent te slim af te zijn.

Sony heeft een grote fan base en uiteraard meer ervaring op het gebied van gaming.
    Dit is een gebied dat Microsoft nog lang niet bereikt heeft.
    Enige wat over blijft is het alsmaar promoten van zijn concurrentie voordeel (Live).

Vanuit Microsoft kant is LIVE dus wel DE manier om de concurrentie met Sony aan te gaan.

nou nou....het is niet naapen..het is gewoon de klant bieden wat ze willen en mee gaan met de trend.
    Ik denk dat Sony ook een online systeem moet ontwikkelen.....ze zullen wel very stupid zijn om het niet in ieder geval te ontwikkelen....of het lukt of niet is een ander verhaal...maar ze moeten het wel na streven.

15. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Sorry dat ik het zeg he Colnage,maar Microsoft na-aapt zoveel na van Sony. Maarja, we weten nog niet wat Sony allemaal gaat doen he:). Afwachten geblazen;).

16. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0

jah zoals wat buiten die camera?

en even off-topic iedereen schrijft colnage maar het is COLNAGO

17. Deus X Machina

Deus X Machina Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    haha, beetje rare opmerking vind ik dit. Het zijn echt niet alleen een paar mensen hier die denken dat dat de manier is waarmee ze zich onderscheiden van de concurrentie. 8)

quote van Robbie Bach
    Senior Vice President, Chief Xbox Officer, Home and Entertainment Division op de Financial Analyst Meeting 2005

The third area we wanted to focus on was connectivity. Xbox 360 is fundamentally an online console, and if you think about it, that's the place where we have a huge leap and a huge advantage in the marketplace. Xbox Live has been very successful; our primary competitor Sony does not have an answer to that and hasn't talked about an answer for the future, and it is gaining customer momentum and helping our platform succeed. It is about building community and Xbox 360 is going to help make that happen.

The first console sold to take a crack at making online gaming a real success, we have a subscription service with over 2 million subscribers; that's faster to 2 million than any other subscription service in the equivalent space — faster than HBO, faster than AOL, faster than TiVo — and double what we had last year at this time, which was about a million subscribers. That continues to grow and form a great foundation for our future.

Tuurlijk moet de service nog groeien, alleen ik denk dat ze daar met de nieuwe functies (denk aan marketplace enzo) goed naar opweg zijn.

Laatst bewerkt: 18 jan 2006
  18. Souljah

Souljah New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat die nieuwe 360 joypad wel een beetje lijkt op die van de play.
    Vooral als je het vergelijkt met de originele xbox joypad met die klote zwarte en witte knop.

Iedereen gebruikt wel iets van elkaar omdat het bv. makkelijker maakt in het gebruik of omdat men dat gewoon gewend is.

De Play heeft ook een aantal eigenschappen dat eigenlijk behoort aan de super NES.

19. Souljah

Souljah New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dit zou wel kloppen denk ik.
    Ik had trouwens ergens gelezen bij de launch van de originele XBOX, dat microsoft oorspronkelijk in de gaming industrie ging omdat ze vonden dat ze met hun ervaring op het gebied van software en netwerk de aanval op sony konden openen.

Denk dat zonder Xbox Live MS de concurrentie allang had verloren omdat er ook niet eens zoveel exclusieve games zijn voor de Box.

Qua hardware en dergelijke is en zal nooit echt veel verschil bestaan tussen de beide consoles.

Voordeel moet ergens anders te halen zijn.

20. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    zo kan over alles beginnen he dan kan je zeggen dat de xbox360 op een videorecorder lijkt en dat de ps3 op een broodrooster lijkt.
    dat ze da gepikt hebben

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina