Hoeveel 360's hebben daadwerkelijk last van kinderziektes?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 5 dec 2005.

?

Hoeveel 360's hebben daadwerkelijk last van kinderziektes?

1. Mijn Xbox360 werkt prima!

70,5%
  2. Mijn Xbox360 was inderdaad 'Dead on Arrival'.

3,7%
  3. Mijn Xbox360 deed het eerst wel, maar nu is hij ook overleden.

8,4%
  4. Mijn Xbox360 doet het wel, maar heeft wel wat mankementen.

17,4%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Freaky800

Freaky800 Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Hmja aan zo'n antwoord heeft ie niet veel natuurlijk,net wat hierboven gezegt is,het appraat hoort gewoon goed,probleemloos te werken.
    Of het nou een apparaaat van 10 euro is,of 400 euro,dat maakt niet uit.

En er zit toch een DVD funtie op,dus dan moet ie er gewoon mee werken,goed wel te verstaan .

2. High 5

High 5 _/_/_/

Leuk Bevonden:
    1
    Daar valt inderdaad wel iets voor te zeggen.
    Microsoft zal dan ook niet moeilijk doen en gewoon een nieuwe opsturen.
    Dat is het probleem ook niet denk ik.
    Vervelend is natuurlijk wel dat je je 360 een paar dagen kwijt bent en er dus niet mee kunt gamen.
    Verslaafd als wij zijn valt dat natuurlijk niet mee. :)

Aan de andere kant...waar praten we over?
    Als elke producent eens van dit soort retourtijden zou kunnen aanhouden voor hun produkt.
    Ik ben wel eens een kapotte cd-speler tijdelijk kwijt geweest voor reparatie en dat duurde 9 weken.
    En dat was dan ook nog eens bij een dealer hier in Nederland.
    Geen ophaal en retourservice "Stuurt u hem maar naar ons op dan zullen we wel eens kijken..".
    Ja hoor.
    Dan pakt microsoft de zaken wel eventjes een stuk professioneler aan!

Hoe dan ook, een storing aan je 360 blijft gewoon erg vervelend.

Laatst bewerkt: 19 jan 2006
  3. Freaky800

Freaky800 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ow dat zeker,de service vind ik ook erg goed,laat ik dat voorop stellen.

Maar het feit blijft,dat het apparaat nogal wat bugs heeft,naar mijn idee zijn ze wat te vroeg met de launch gekomen.

Het had gewoon allemaal moeten werken,ik heb soms het idee,dat ik met het prototype zit te gamen,het voelt allemaal niet echt degelijk aan,en er zitten gewoon foutjes in(zoals het vastlopen b.v).

Maar ben niet bang,dat dat niet opgelost word,dat niet

4. Xbox360boy

Xbox360boy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ben ik helemaal met je eens;) .Ik heb afgelopen 1,5 weken ook moeten wachten op me nieuwe xbox360 maar ik ben tevreden dat deze nu goed werkt.Volgens mij kunnen nog veel bedrijven leren,van de service van microsoft.

Laatst bewerkt: 19 jan 2006
  5. L3MMING

L3MMING Command & Conquer !!

Leuk Bevonden:
    0
    nouja maar die van jou was ook een apart geval...

die van mij is maandag opgehaald, en vanochtend thuisgebracht..

6. TJ WHITE

TJ WHITE Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    op 20 december 2005 een X360 gekocht. Geen problemen. Vandaag Kink Kong gespeeld en plots loopt het beeld vast. Sindsdien gebeurt het ook bij andere spellen en films op dvd's: na een tiental minuten loopt het beeld vast. Wanneer ik de console opnieuw opstart branden soms de twee linkse kwadranten en het rechts onder kwadrant van de console. Soms, maar niet altijd. Grrrrr...

7. L3MMING

Leuk Bevonden:
    0
    Die van mij zou ook vastlopen als ik Kink Kong er in deed... waar hebt je dat gekocht eigenlijk?

8. High 5

High 5 _/_/_/

Leuk Bevonden:
    1
    Inderdaad, grrrrrr...
    Lijkt me een typisch geval voor de servicelijn. (Warmte probleem?)
    Vandaag nog even bellen tussen 9:00 en 15:00 uur want als je wacht tot het weekend dan krijg je een externe telefoonservice-Miep aan de lijn die alleen "Ik noteer uw naam, u wordt spoedig teruggebeld" mag zeggen van haar baas.
    Eventjes wachten tot maandag kan natuurlijk ook.

@ L3mming: hoe is het met je nieuwe 360?

Laatst bewerkt: 20 jan 2006
  9. TJ WHITE

TJ WHITE Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag heeft mijn console het volledig laten afweten. De twee linkse en het rechtsonder deel van die ring of ligt knipperen rood and that's all she wrote. Erger is dat het servicenummer voor België (ben Belg) helemaal niet bereikbaar is (0800 7 97 90). Bij het Nederlands nummer krijg ik een netwerkfout. Op mijn mails wordt niet geantwoord. :mad:

10. FREEWILLY

FREEWILLY Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mooi dat je hem weer terug hebt, nu alles naar wens. Mijn xbox was ook maandag in duitsland aangekomen, alleen nog geen UPS langs gereden vandaag

11. L3MMING

Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog geen tijd heb gehad om er op te spelen...tot mijn spijt...

zometeen over 10 minutjes ga ik er eens een spelletje in stoppen...

T is trouwens wel een gloednieuwe! 04-01-2006 is zijn MFR date.

Ook nog wat anders dat wel grappig was is dat mijn vorige voeding op het bromgeluid van een trafo verder geen geluid maakte.... en bij deze nieuwe hoor ik duidelijk ventilatoren zoemmen.

Dus misschien dat dat het probleem was van mijn vorige xbox..

Ik zou het als je een xbox van 17-10-2005 hebt zeker even checken of en een duidelijk ventilator geluid hoort in de voeding (als hij aanstaat he)

@ FREEWILLY, dan verwacht ik wel dat ze vandaag nog langskomen bij je... die van mijn was maandagmiddag opgehaald, en volgens het trackingnummer op UPS was hij dinsdag om 10:20 afgeleverd... en om 17:53 kreeg ik een mailtje van het servicecentre dat zij hem hadden ontvangen..

Het trackingnummer van UPS hoef je trouwens zodra hij daar aangekomen is, niet meer in de gaten te houden wat de retourzending heeft een ander nummer..

12. FREEWILLY

FREEWILLY Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bij mij stond dus ook dat ie aangekomen was bij service centre, hier alleen geen mail van ontvangen.

13. TJ WHITE

TJ WHITE Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    COMPENSATIES VOOR KAPOTTE CONSOLE?

Mijn console is naar de vaantjes, na twee dagen bellen eindelijk contact kunnen maken met het servicecenter van MS in België. Ze komen de X360 ophalen en stellen dat ze 10 dagen later een nieuwe zullen leveren. Da's wel 14 dagen zonder console, een halve maand XBOX Live Gold abonnement dat waardeloos is en twee halve dagen verlof nemen wanneer de pakjesdienst langskomt.

Ben ik de enige die vind dat MS daarvoor wel een compensatie mag geven?Dat lijkt me toch elementaire beleefdheid.

14. Xbox360boy

Xbox360boy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ben ik helemaal met je eens.Ik heb ook 2 kapotte xboxen gehad en heb ik totaal 16 dagen moeten wachte.

15. L3MMING

Leuk Bevonden:
    0
    is de xbox en live voor jullie een eerste levensbehoefte?

Een luttel bedrag van 60 euro per jaar voor live en je maakt een probleem van een halve maand? Wat betalen jullie voor je spellen?

Lijkt mij een beetje overdreven heren... als je koelkast stuk is (wel een primaire behoefte) ben je al blij als je uberhaupt garantie hebt... En ze niet de schuld bij jezelf gaan leggen waardoor je de kosten mag betalen....

Garantie is service heren, daar moet je geen tijdslimieten op gaan leggen... t is maar een spelconsole heren..

Tenzij je bedoelt in de vorm van een Xbox polsbandje en een extra excuses brief ofzo.. maar ik weet niet wat jullie in gedachten hadden?

16. TJ WHITE

TJ WHITE Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @ l3mming

Je hebt gelijk, een console kan je bezwaarlijk levensnoodzakelijk noemen, maar daar gaat het mij niet om. Als ik een console, koelkast of auto koopt maakt niet uit: als het ding al na 30 dagen kapot gaat en ik moet allerlei zaken ondernemen om opnieuw een functioneel exemplaar te krijgen, dan vind ik dat die betrokken producent best wel eens iets mag aanbieden.

Het gaat mij om het principe. Bedrijven spreken tegenwoordig altijd over de consument, maar vaak wordt hij belabberd behandeld. MS zijn nog de kwaaiste niet, dat weet ik wel, zo heb ik enkele jaren geleden een peperdure nieuwe Philips TV gekocht. Na twee maanden laat het ding het afweten en ik heb zes (!) weken op de herstelling moeten wachten. Geen excuses, niets! Dan is de service van MS toch beter.

Kijk, als je een nieuw product koopt en het gaat in een absurd korte tijd stuk, dan vind ik effectief dat de producent zijn excuses mag aanbieden en een kleinigheidje aan de consument kan geven voor zijn ongemak. Een kortingsbon of een gratis spel, meer moet dat niet zijn.

In het algemeen heb ik de indruk dat elektronicaproducenten tegenwoordig volstrekt geen kwaliteitscontrole meer doen. Alle nieuwigheden hebben kinderziekten, ongeacht het merk. Het zal met de PS3 welllicht niet anders zijn. In het vervolg denk ik toch van een jaartje te wachten...

17. Nicolaas

Nicolaas Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn box was ook kapot. Contact gehad met MS en die hebben een doos gestuurd en die werd twee dagen later keurig gebracht. UPS wilde even wachten toen ik mijn box had ingepakt en hij is weggebracht. Daar aangekomen werd er meteen een nieuwe verscheept naar mij en binnen 6 werkdagen kon ik weer gamen. Goede service MS. Ook een spel van EA ging kapot (FIFA rtwc) netjes opgestuurd en binnen twee dagen een nieuwe!
    Ik denk dat het erom gaat dat MS en EA er alles aan doen om ons gamers te willen helpen. Schelden en tieren helpt niets, die helpdeskmedewerkers doen echt hun best! Moet er wel bij zeggen dat de man van UPS zei dat hij de hele dag boxen aan het rijden was!

18. L3MMING

Leuk Bevonden:
    0
    @ TJ WHITE, daar ben ik het inderdaad volledig met je eens.

Xbox360boy, heeft net zijn 3e console ontvangen. Deze bleek van 3 oktober te zijn... niet echt een nieuwe en je raad het al een DOA...

Dat snap ik dan niet dat daar wat betere testen overheen zijn gegaan...

Ik snap dat ze ons gewoon weer snel willen laten gamen, maar geeft mij mijn console maar een extra weekje later terug als hij dan flink over de testbanken is gegaan...

(UPS is trouwens echt perfect met excuses, de tel-miep had huisnummer 4 ingetikt met haar lange nagels ipv huisnummer 1, waardoor ik 3 extra dagen kon wachten. krijg ik maandag net voordat mijn xbox werd opgehaald een heel vriendelijk telefoontje dat zij hun nederige excuses aanboden voor het eventuele ongemak dat ik had geleden door de fout van de telefoniste, en dat ze er intern wat aan zouden doen. En gelijk checkten ze alle informatie nog even met me voor dat ze de 2de wagen lang stuurden. Jah UPS heeft een extra puntje voor mij..)

Ik heb trouwens 2 vrienden met ook xboxen van 17-10-2005 net als mijn eerste en daarvan is het ventilatortje wel duidelijk hoorbaar in de voeding...

Laatst bewerkt: 21 jan 2006
  19. Xbox360boy

Xbox360boy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Niet normaal 3 kapotte xboxen

Ik zou jullie graag me verhaal willen vertellen over me 3 kapotte xboxen.Ik wil er wel bijzeggen dat ik niets tegen de xbox360 heb want ik vermaak me enorm met COD 2 en Kameo.

1ste Xbox360:Net als velen zat ik vol zenuwen om me Xbox360 op te halen bij Dixons.Om 2 uur was het eindelijk dan zover, ik kon hem gaan halen.Gelijk alles aangesloten en heb er 3 weken totaal nergens last van gehad.Toen de volgende ochtend wilde ik de Xbox360 aanzetten en kreeg ik de foutmelding E67.Ik belde toen naar Microsoft,en ze zouden de kapotte komen ophalen en binnen 3 dagen een nieuwe brengen.Dat is allemaal netjes gebeurt.Toen heb ik op internet gezocht wat die E67 betekend,en ik kwam er achter dat het de Harde Schijf was.Toen begon het wachten,maar eindelijk kwam tie toen,binnen 3 dagen.

2de Xbox360:Ik was natuurlijk dolblij met deze nieuwe Xbox360,want ik kon weer spelen.Ik keek op de achterkant wanneer tie gemaakt was.Hij was gemaakt in December.In het begin kreeg ik meteen 3 rode lampjes.Deed hem toen opnieuw opstarten maar kreeg toen geen 3 rode lampjes meer.Precies een week later kreeg ik weer die 3 Rode lampjes.Ik belde weer naar MS en zou weer een nieuwe krijgen.Toen heb ik 9 dagen moeten wachten voordat ze de nieuwe kwamen brengen.

3de Xbox360:Van de week kwam dan eindelijk de nieuwe Xbox360.Ik pakte de Xbox360 uit en ik zag dat er een sticker rond de hele Harde Schijf zat aan de zijkanten.Ik haalde de 'Doorzichtige sticker' eraf en er bleef erg veel lijm zitten aan de Harde Schijf.Ik vertrouwde het niet en zette de nieuwe Xbox360 aan zonder die Harde Schijf.Gisteren deed ik die Harde schijf erop en kreeg 3 Rode lampjes.Deze Xbox360 kwam uit Oktober,maar ik heb het gevoel alsof deze een 2de handse was,omdat de lijm ook tussen de groeven van de harde schijf zat.Vandaag weer gebeld naar MS,en ze zouden me van week weer een nieuwe opsturen.

Ik hoop echt dat de 4de wel goed blijft doen,maar ik zal er eerst op moeten wachten.

20. Xbox360boy

Xbox360boy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dankje,ik hoop echt dat die 4de het gewoon blijft doen,want anders wordt ik echt helemaal gek ervan8) .Wel me complimentjes aan Microsoft voor de goede service_O_

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina