Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 5]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 14 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nefarious

    Nefarious Active Member

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand mij even helpen met de keuze van het geheugen, het moet gewoon goed geheugen zijn, rond de €200. Ik wil graag 2gb, is 2x1gb of 4x512 het beste?

    Uit deze lijst word ik ook niet veel wijzer |:-
     
  2. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    2x1GB is beter omdat je met 4x 512MB overschakelt op een ander commando (toch bij AMD, Intel weet ik niet).

    De Corsair TWINX2048-3200C2 DDR SDRAM, 2 GB, PC3200, 400 MHz, TWINX, matched pair (2x 1 GB) is de goedkoopste (€249) 2x1GB kit met een latency van 2 op die site. Die kit is wel niet bedoel voor over te clocken.
     
  3. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
  4. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is voor mij ongeveer de droom pc;) Alleen ben ik bang dat die voeding t niet trekt, maarja, een voeding is makkelijk te vervangen, ik zou er voor gaan:D

    edit: Bij nader inzien en het goed kijken naar de prijs, denk ik dat als je zelf zoiets samenstelt, je ipv 2 SLI 6800gt's beter 1 7800 gtx 256 mb kan halen
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 jan 2006
  5. Nefarious

    Nefarious Active Member

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Is een latency van 2 perse een vereiste? Merk ik daar verschil van? Ik hoef niet over te clocken, maar als ik later m'n cpu overclock (niet veel) wil ik wel dat m'n geheugen dat trekt.

    Is dit geheugen nix dan?
    Corsair TWINX2048-3200PT(2x 1 GB) Platinum, Latency 3,non-ECC, PC3200, 400 MHz € 206,-

    en dan nog een vraagje, 1 7800gtx vind ik te duur, vandaar een 7800gt Extreme, maar is die gpu in SLI geschakeld (als ik later nog een 7800gt-extreme koop) wel net zo snel als een 7800gtx?
     
    Laatst bewerkt: 24 jan 2006
  6. Jester747

    Jester747 Active Member

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0

    Hier een link naar een review over een 7800GT in SLI.

    http://www.siliconfactor.com/article.php?aid=14&page=1
     
  7. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Een latency van CL2 is geen vereiste. Het grootste verschil tussen verschillende latencies zie je alleen maar terug in de benchmarks. Tijdens het gamen of wat dan ook, zal je er zeer weinig van merken.
     
  8. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    @Nefarious: Een latency van 2 is helemaal niet vereist. 2,5 is ook goed, maar 3 vind ik persoonlijk iets te hoog (zeker voor een AMD).

    Het verschil tussen 3 en 2,5 is veel groter dan het verschil tussen 2,5 en 2. Het zal uiteindelijk maar een paar fps schelen in games.

    Als je van plan bent later te overclocken kan je het best nu geen latency 3 nemen, maar je zit dan eigelijk ook al slecht met pc3200 geheugen te nemen.
     
  9. SnOOpyMasta

    SnOOpyMasta gaming is a science

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    Yo hello, ben nieuw hier heb met het rond surfen deze site gevonde, wel nice en intressant.
    Maar ik heb ook een vraagje, hoe kan te wete komen hoeveel wattage mijn voeding geeft???

    Greetz_0/

    Heb zelf:
    MSI K8N Neo4 plat. edition
    AMD64 3800+ (sct939)
    2048Mb corsair cmx twinX
    ATI x850xt plat. edition
    maxtor 160 GB
     
  10. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Als je iets gaat aanraken in je pc, ziet dan wel dat je jezelf statisch ontlaad (pak iets ijzer vast).
     
  11. DuckyWarrior

    DuckyWarrior ]HuT[ Mysteri0uZ

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb even een vraagje over Sli...
    Ik heb nu dus een XFX GeForce 6800 Gs XXX, die was €230,-.

    Ik hoef eigenlijk geen XXX, want dat heb je zelf in 3 minuten overgeclocked. Maar nu is m'n vraag, als ik een Gigabyte of Point of View 6800 Gs er bij koop, werkt Sli dan goed? Anders koop ik wel de XXX, maar het scheelt wel zo'n €50,- wat toch best wat is.

    Alvast bedankt,

    Daan
     
  12. Edris

    Edris Gamechick

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    0
    ik dacht, correct me if i'm wrong, dat je bij SLI 2 identieke kaarten moest hebben...
     
  13. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Sinds de laatste (of 1 van de laaste) driver moet je niet meer exact dezelfde kaart hebben. De kaart mag van een ander merk zijn, maar het moet nog steeds dezelfde kaart zijn natuurlijk.
     
    Laatst bewerkt: 24 jan 2006
  14. DuckyWarrior

    DuckyWarrior ]HuT[ Mysteri0uZ

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    0
  15. Edris

    Edris Gamechick

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    0
    dus dan zit hij waarschijnlijk nog vast aan zijn "xxx" tenzij hem die andere kan oc'en en de driver de geoc'de kaart wel zou aanvaarden als zijnde "xxx" maar kans lijkt me klein
     
  16. Nefarious

    Nefarious Active Member

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Behalve het geheuge is de rest van het pc'tje tog wel lkkr snel? :+

    4200+
    2gb ram (merk/type weet ik dus nog niet)
    7800gt Extreme
    Asus A8N-SLI
    Enermax of Tagan Voeding (480w)
    120gb Sata Schijf (wss Western Digital)
     
  17. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Tuurlijk is het een snel systeem, zelfs met CL3 geheugen. Het verschil tussen CL 2,5 en 3 zal je echt niet merken tijdens het spelen. Maar moest je CL 2,5 nemen, dan zal je een aanzienlijke performance winst krijgen die je waarschijnlijk niet zal merken tijdens het spelen maar toch belang heeft (als je snapt wat ik bedoel).
     
  18. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Vraagje: Bij Alternate verkopen ze de X24200+, deze kost 399 euro(boxed). Maar voor 20 euro minder heb je de 4000+, maar deze is nog amd 64, is dit verschil groot?(Denk niet dat ik m ga kopen, misschien in september ofzo als ik geld heb voor een nieuwe high end pc:)
     
  19. Jradman

    Jradman Active Member

    Berichten:
    398
    Leuk Bevonden:
    0
    De X2 4200+ is ook een 64 bits processor, maar die beschikt over 2 cores. De 4000+ heeft er maar eentje. Ik zou zelf niet bij alternate kijken voor prijzen. Kijk eens bij tweakers.

    Verder zou ik je niet aanraden om een 4000+ te kopen, als je voor de single-core gaat. Neem dan bijvoorbeeld een 3700+. Deze heeft ook een San Diego core, maar loopt op 2.2 Ghz. Ik heb er zelf ook eentje, en hij draait makkelijk op de snelheden van een 4000+. En als je niet gaat overklokken moet je jezelf afvragen: Heb ik meer dan honderd euro over voor 0.2 Ghz prestatiewinst?

    Succes met je keuze
     
  20. DuckyWarrior

    DuckyWarrior ]HuT[ Mysteri0uZ

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    0
    BedanktO-)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina