Ik begin al best gek te worden van mensen die maar niet begrijpen dat ze een ander OS nodig hebben!! En ik kijk pas een paar dagen in dit draadje! Maar ja opzich is het wel te begrijpen dat het niet duidelijk is (men denkt vaak windows XP en meer is er niet) En ik kan me dat goed voorstellen maar als je het zooooo vaaak ziet langskomen verdwijnt zelfs daar mijn geduld.
Heel veel respect dus voor je fardo doordat je het rustig blijft uitleggen.
Weet jij trouwens hoe het nou precies zit met het (mee)- encoden van de xbox 360 heb zelf eens een testje gehouden gisteren:
Ik heb getest met een WMV-HD filmpje (van microsoft site) en een .TS Film.
CPU Loads
WMV-HD (step into liquid, 1280x720):
Weergave op pc: +- 80%
Weergave op tv: +- 7%
.TS (1920x1080)
Weergave pc: +- 38%
Weergave tv: +- 13%
Conclusie:
Xbox 360 helpt wel degelijk mee met decoden het verschilt ook per formaat. Mij valt het grote verschil op in een 720p en 1080i bron. Ik moet hier alleen nuanceren niet zo zeer de bron maar het formaat speelt een grote rol. (tevens 720p .TS getest)
Veronderstellingen:
- WMV-HD is een veel krachtigere codec dan .TS (mpeg2) en vereist dus meer rekenkracht van de cpu de xbox 360 neemt die dus beter over.
- .TS word officieel niet ondersteund door Windows media player en de xbox 360 dit lukt wel via HDTV pump vandaar dat hij minder kan meerekenen dan zijn vertrouwelijke wmv formaat.
Klopt het een beetje wat ik zeg en gevonden heb?? En weet jij hoe het nou precies zit??
Laatst bewerkt: 25 jan 2006