Media Center Extender op Xbox 360 [Deel 1]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door gn!uz, 14 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Geen ... je hebt het os Windows Media Center XP nodig

    Je kan dit dus niet op je huidige pc werkend krijgen
     
  2. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    aangezien ik toch niet geholpen word in dat andere topic zal ik mijn post maar effe overkopieeren

    Ik heb iets heel vaags..

    Mijn 360 kan wel verbinding krijgen met mijn vaders laptop, maar niet met mijn Media Center. Ik kan daarom ook de extender niet installeren omdat ik dan steeds een foutmelding krijg. Moet je trouwens persé die poorten forwarden.

    Heb wel l!ve verder ofzo

    modem
    1e router
    ^wireless^
    Setup: Xbox 360 ----kabel-----2e Router-----kabel-----PC met MCE
     
  3. geforce

    geforce Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    0
    mischien ondersteunt de 2e routen switchen niet
     
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Nooit 2 routers gebruiken!! (als je geen groot netwerk hebt en geen verstand hebt van netwerken)

    de andere router er tussen uit halen en alleen de switch gebruiken


    ehm aha beide wireless routers .. hopelijk zelfde merk? ik zou in iedergeval portforwarding gaan gerbuiken
     
    Laatst bewerkt: 25 jan 2006
  5. peterzelf1

    peterzelf1 Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Fardo,

    Heb gisteren de MU aangeschaft en helaas nogsteeds geen succes. Xbox Live draait overigens prima.

    Dit is de foutcode die de Xbox geeft:

    W: 0000-000B
    X: 0000-F001
    Y: 0000-0000
    Z: 8016-05B4

    Heb je enig idee (of iemand anders) wat er aan de hand is?

    Groet, P
     
  6. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik begin al best gek te worden van mensen die maar niet begrijpen dat ze een ander OS nodig hebben!! En ik kijk pas een paar dagen in dit draadje! 8) Maar ja opzich is het wel te begrijpen dat het niet duidelijk is (men denkt vaak windows XP en meer is er niet) En ik kan me dat goed voorstellen maar als je het zooooo vaaak ziet langskomen verdwijnt zelfs daar mijn geduld.

    Heel veel respect dus voor je fardo doordat je het rustig blijft uitleggen. _O_

    Weet jij trouwens hoe het nou precies zit met het (mee)- encoden van de xbox 360 heb zelf eens een testje gehouden gisteren:

    Ik heb getest met een WMV-HD filmpje (van microsoft site) en een .TS Film.

    CPU Loads

    WMV-HD (step into liquid, 1280x720):
    Weergave op pc: +- 80%
    Weergave op tv: +- 7%

    .TS (1920x1080)
    Weergave pc: +- 38%
    Weergave tv: +- 13%

    Conclusie:

    Xbox 360 helpt wel degelijk mee met decoden het verschilt ook per formaat. Mij valt het grote verschil op in een 720p en 1080i bron. Ik moet hier alleen nuanceren niet zo zeer de bron maar het formaat speelt een grote rol. (tevens 720p .TS getest)

    Veronderstellingen:

    - WMV-HD is een veel krachtigere codec dan .TS (mpeg2) en vereist dus meer rekenkracht van de cpu de xbox 360 neemt die dus beter over.
    - .TS word officieel niet ondersteund door Windows media player en de xbox 360 dit lukt wel via HDTV pump vandaar dat hij minder kan meerekenen dan zijn vertrouwelijke wmv formaat.

    Klopt het een beetje wat ik zeg en gevonden heb?? En weet jij hoe het nou precies zit??
     
    Laatst bewerkt: 25 jan 2006
  7. peterzelf1

    peterzelf1 Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal overigens alle gegevens even middels het volgende formulier aanleveren:

    A: Abonnement
    1: Naam provider: Chello UPC
    2: Soort abonnement (naam, type): Chello Classic
    3: Kabel, ADSL, of anders? Kabel
    4: Up- en downloadsnelheid: 8192/1024
    B: Hardware
    1: Modem merk en type: Thomson
    2: USB modem? (Ja/Nee): Nee
    3: Router Ja/Nee (en evt merk/type): Ja, Linksys wired befsr41 v4
    4: Via PC Ja/Nee (indien ja, welke Windows versie en taal?): Window XP Media Center 2005
    5: Direct Connection Ja/Nee: nee, via router
    6: Crossover kabels in gebruik? Nee, straight
    7: Hub in gebruik? Nee
    C: Als je ook een werkende aansluiting voor je PC hebt;
    1: TCP/IP adress, netmask, gateway: 192.168.1.101, 255.255.255.0, 192.168.1.1
    2: Staat TCP/IP op autoconfig (op de PC)? Ja
    D: Xbox Settings
    1: Als je de Xbox aan zet zonder disk erin, krijg je dan Xbox Live te zien? Ja
    2: Dashboard versie?
    3: Als de netwerkconnectivity faalt, hoever komt ie in de test? Hij krijgt een IP adres, maar maakt geen contact met de pc. Xbox Live werkt prima.
    4: Wat is de exacte foutmelding? Kan geen connectie maken met computer: foutmelding W: 0000-000B X: 0000-F001 Y: 0000-0000 Z: 8016-05B4
    5: Indien DNS goed gaat en Xbox Live niet, druk op Y. Wat zijn de X, Y en Z codes? Zie vorige vraag
     
    Laatst bewerkt: 25 jan 2006
  8. bond007_be

    bond007_be Active Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    ff mn probleem verduidelijken met een pic.

    [​IMG]


    dus mn PC met media staat in STANDBY (s:cool: .

    hoe krijg ik die nu wakker ?


    via optie A ? met de remote van de xbox360. stuurt die dan WOL over de router?

    via optie B ? de receiver is aangesloten op de USB dus wake on USB zal wel werken denk ik. maar kan je met die REMOTE de XBOX360 bedienen ?


    iemand die meer weet over deze situatie ?


    ps ik heb nog een enkele remote gekocht vandaar mn vraag.
     
  9. WarriorSan

    WarriorSan Somewhere in the system...

    Berichten:
    857
    Leuk Bevonden:
    1
    Het kan via optie A en B.

    Via optie A kan je met een van de 2 Xbox 360 remotes of de PC mce remote de Xbox 360 MCE extender opstarten en die start dan ook MCE PC op.

    Via optie B kun je de MCE PC ook opstarten en zelfs afsluiten maar dan moet je de Xbox 360 nog wel zelf aan doen en MCE extender opstarten en ja je kunt andere (PC) mce remotes gebruiken op de Xbox 360.

    Je moet dus een bios hebben die wake on lan ondersteund (en aanstaan natuurlijk), een moederbord met wake on lan functie of een netwerk kaart met wake on lan functie.
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik ben deze week nog steeds niet achter mijn xbox 360 geweest dus ik kan nog steeds niets testen :eek: ... Ik probeer vandaag even dingen te checken ... ff geduld dus
     
  11. peterzelf1

    peterzelf1 Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    dank je wel Fardo, sorry voor het gezeur..........ben echter al een week bezig om het aan te sluiten, ben super nieuwsgierig en begrijp gewoon niet wat er aan de hand is (bv die foutcode)............

    Groet, P
     
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Jeb ik weet het :) .. Ik ga vanavond even zonder HDD testen ... Ik wil namelijk weten of het wel kan, omdat ik straks ook een core in de slaapkamer wil hebben ... zodat we daar streaming video willen kijken
     
  13. peterzelf1

    peterzelf1 Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou ik heb de MU reeds gekocht en aangesloten en hij doet het bij mij dus nogsteeds niet :-(
     
  14. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet bijna 100% zeker dat het niet kan. Je hebt een opslag manier nodig! Maar ff zelf proberen kan natuurlijk nooit kwaad. :)
     
  15. bond007_be

    bond007_be Active Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    het kan zelfs ZONDER remote,

    als de PC in standby staat en je gaat in de menu van de xbox360 naar mediacenter en je probeerd een verbinding te maken , dan gaat de pc uit standby.de verbinding is niet direkt in orde en geeft dus fout aan . bij nogmaals connecten gaat de verbinding dus wel.


    volgende vraag . hoe krijg ik de PC met MCE in standby vanaf de XBOX360 ?

    eventueel zonder remote?
     
  16. EVERT NL

    EVERT NL *

    Berichten:
    888
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een probleempje,

    Heb windows media center edition, WMC doet t prima op mijn xbox. Alleen wanneer ik direct (als ik in een spel zit) muziek wil luisteren vanaf mn pc, dan vind de 360 wel mijn pc maar kan niet connecten!

    -Ligt dit aan 1 of andere poort die dan is gesloten? (xbox staat in de DMZ)
    -De media test vanaf de 360 geeft een goed resultaat.
    -Help me! (Heb een beetje rondgezocht door het forum, kan hier niet zo veel over vinden).
     
  17. maximus79

    maximus79 Active Member

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik ga het nog een keer proberen deze vraag te stellen.:'-(

    Hoe krijg nou mijn 5.1 geluid mee met een divx of xvid bestand? dank je.



    ps:is het trouwens mogelijk om op een nl 360 uk spellen te spelen?
     
  18. Dusun

    Dusun Oldskool NL

    Berichten:
    215
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is nu eigenlijk de beste manier om een gedownloade DVD (*.iso, *.img of VOB-files) te kunnen kijken via MCE 2005 op je Xbox360?

    Moet ik nu echt deze dvd's om gaan zetten naar WMV wat een behoorlijke klus is omdat hij daar per DVD toch een aantal uur mee bezig is of is er een betere manier? Dit tevens met behoud van de NL-subs.

    Groeten,

    Bart.
     
    Laatst bewerkt: 26 jan 2006
  19. geforce

    geforce Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    0
    hmmm, je kan proberen de ifo te openen? of kan dat niet:p
     
  20. C O U G A R

    C O U G A R Active Member

    Berichten:
    328
    Leuk Bevonden:
    0
    HE HE eindelijk doet die het ...IK moest de rollup2 update nog uitvoeren en dat was die!

    Alleen ik heb 2 vraagjes die denk ik al een keer voorbij zijn gekomen:

    IK heb hier een .ts bestand en die moet ik omzetten in .wmv wat is een goed programma hiervoor?
    En kan ik m'n mp3 kopieren naar m'n xbox hdd?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina