De HDTV thread [Deel 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 25 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Check http://www.isfcalibraties.nl voor meer info :)

Mocht je interesse zijn opgewekt, neem dan een kijkje op http://www.htforum.nl waar je diverse reacties van tevreden klanten kunt nalezen....en je tevens jezelf ook op kunt geven voor een calibratie eventueel.

Het is in principe heel makkelijk, er komt een man (Frank heet die gozer daar) bij je langs met een laptop en nog wat apparatuur....en die gaat vervolgens in het Service Menu van je TV met dingetjes lopen "klooien", waarna je gewoon een veel beter werkende TV overhoudt :)

2. rorast

rorast Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jongens, even over '1080p hot or hype'

Ik heb een vrij betrouwbaar artikel gelezen over deze toestand, en daarin staat dat het waarschijnlijk allemaal niet zo veel bijzonderder zal zijn dan 720p (en 1080i met een goeie de-interlacer).

Het grootste voordeel ervan zou eigenlijk zijn dat je vanaf dezelfde kijkafstand in vergelijking met 720p (of1080i) een groter beeldformaat kunt permiteren zonder kwaliteitverlies voor het oog, OF bij eenzelfde beeldformaat bij 1080p er nog dichter op kunt zitten.
    Dit wil dus zeggen dat het oog nagenoeg geen verschil zal opmerken als je bij een 720p scherm gewoon iets verder ervanaf zit of een iets kleiner scherm hebt.

Een fragment uit het artikel:

'Obviously, the quality of the source material you're viewing is very important, but so are screen size and how far you're sitting from your TV. Indeed, our resident video guru, Senior Editor David Katzmaier, reports that the extra sharpness afforded by the 1080p televisions he's seen is noticeable only when watching 1080i sources on a larger screen. Comparing a 50-inch 1080p DLP set to a 50-inch 720p DLP set, for example, he says you'll be hard-pressed to notice more detail with 1080i sources, especially from farther than 8 feet away. Even if you can see the difference, it will be much less obvious than, say, the difference between DVD and 720p HDTV. Of course, performance will vary from set to set, and we'll know more when we have a chance to thoroughly test more 1080p televisions.

Katzmaier also says that the main real-world advantage of 1080p is not the extra sharpness you'll be seeing, but instead, the smaller, more densely packed pixels. In other words, you can sit closer to a 1080p television and not notice any pixel structure, such as stair-stepping along diagonal lines, or screen door effect. This advantage applies regardless of the quality of the source.'

En hier het gehele artikel: http://reviews.cnet.com/4520-6449_7-6361600-1.html

Persoonlijk denk ik dat we niet blind moeten staren op 1080p, het vooral een electronica-hype is, waar de meeste gebruikers toch geen baat bij zullen hebben. Tenzij je een scherm van 2.5 meter wilt aanschaffen.
    Een code'tje met veel ubergehalte, dat voor een groot deel van ons niet meer dan een holle phrase is.

Dus guys, wat denken jullie, stoppen met smachten naar leeg ubergehalte, met de voeten op de grond blijven (het zal niet de eerste keer zijn dat mensen massaal geld uitgeven voor mooie cijfers die in in de praktijk niks voor je betekenen), of zit er toch wel wat in 1080p voor de gemiddelde gebruiker?
    Graag jullie opmerkingen.

Laatst bewerkt: 26 jan 2006
  3. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Interessant stukje moet ik zeggen :) Nu kan het mij niet (meer) zoveel boeien, ik heb nu een TV die perfect 720p kan weergeven....en ik was niet van plan binnen een tijdsbestek van minder dan 5 jaar weer aan een nieuwe TV te beginnen ;)

Maar waren er niet nog meer "problemen" met 1080p resoluties ? Zo dacht ik ergens gelezen te hebben dat de framerate een stuk belabberder zou zijn dan bij bijvoorbeeld de 720p variant....

4. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    het komt wellicht nog goed tussen philips en de gekke busmeneer.....

morgen gaan de onderhandelingen verder over het compleet vervangen van het huidige toestel voor dit exemplaar........die ook hier steeds vaker voorkomt :)

[plaatje]http://www.beuker.speedxs.nl/philips%20pixel+2%20lcd%2081%20cm.jpg[/plaatje]

het gaat hier om de 32PF9830/10 die de huidige 32PF9966/10 gaat vervangen.

het nieuwe toestel is een duizend euro duurder dan het stuk plastic wat nu aan de wand hangt maar maakt gelukkig gebruik van een compleet ander lcd paneel.
    het huidige scherm is een samenwerking van philips met lg en is zoals bekend hier nog nooit langer heel gebleven dan 3 minuten.

de nieuwe tv......hier de specs....
    http://www.consumer.philips.com/con...&proxybuster=NTFTKAWQNDRVFJ0RMRESHQVHKFSEKI5P
    heeft een lcd paneel dat samen met sharp is ontwikkeld en blijft hopelijk heel...

de meerwaarde zit hem toch in het betere scherm,meer aansluitingen zoals dvi,hdmi,component,usb readers,2 tv tuners,digitale media reader voor foto flashkaartjes en andere memory sticks en weet ik het allemaal.

ambilight 2 zit hier dan ook op.....heb nu gewoon ambilight wat overigens erg leuk is,maar dit gaat weer een stapje verder.
    beide zijden van het scherm worden nu onafhankelijk gestuurd om zo links en rechts hun eigen kleuren te kunnen weergeven.
    zo kan de ene kant van je wand groen zijn en de andere kant rood......toverbal tv dus :+
    verders een gemotoriseerde standaard die met gebruik van de afstandsbediening het hele toestel kan laten draaien om zo de kijkhoek te veranderen..........leuk maar hier niet van toepassing omdat hij toch tegen de muur komt te hangen.

morgen lullen we over het eventueel bij te betalen bedrag wat ik aan de zeer lage kant ga houden ivm alle ongemakken zoals het 7 weken kwijt zijn van je tv tijdens de 1ste reparatie.
    ik denk dat we er wel uit komen....morgen gaan we hiermee verder.

5. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nja klinkt in ieder geval al positiever dan je vorige bericht beuker ;) Nogmaals veel succes :)

6. Sony

Sony Geriatric Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Nou succes, ik hoor graag hoe het bevalt, na lang over de sony bravia v32a10na te hebben gedacht neig ik nml. toch meer naar deze philips. In elke winkel waar ik kom geeft deze toch behoorlijk strak beeld.

Echter naar verwachting komt in de zomer 'clear lcd ' waardoor enerzijds deze tv wellicht weer goedkoper zal worden en anderzijds er weer nieuwe typen op de markt komen die naar verluid een betere kijkhoek, betere zwartwaarden en minder last van ghosting (voetbal!) hebben. Dus hoewel het geld jeukt in mijn handen dwing ik mezelf nog even te wachten....

Mensen die deze 32pf9830 hebben; wat hebben jullie betaald?

7. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    ik zou wachten, nu is hij op het goedkoopst 2200 ofzo...

Net na de kerst vakantie was hij bij de Fotoklein 1800 euro en dat was geen grap :9
    Die was zelfs goedkoper dan dat schermpie die beuker(sr) had, die is nu trouwens 1700 euro :eek:
    Nu zijn ze wat omhoog gegaan, maar in de zomervakantie wordt het denk ik wat lager :)

8. Ferraghini

Ferraghini Fuck 360, buy a PS3!

Leuk Bevonden:
    0
    Is LCD hetzelfde als TFT? Wij hebben de 37PF9830 besteld en op onze bon staat "TFT"

9. Dawson Leery

Dawson Leery Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dus die Frank komt dan bij je thuis om de tv te calibreren?
    Ik neem aan dat daar kosten aan verbonden zijn...how much?
    En zijn Frank's calibreer kunsten echt noodzakelijk?

Thanks!

Leroy

10. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als Frank bij je langs moet komen rekent ie 125 euro voor een calibratie (inclusief BTW), dit is alleen wanneer je je inschrijft voor een zogenaamde "tour" bij jou in de buurt. Afzonderlijk een afspraak maken is duurder, bij hem langsgaan weer goedkoper....

Noodzakelijk is een groot woord, ik heb al meerdere malen aangegeven dat het een persoonlijk iets is....zo vond IK het de 125 euro wel waard (eenmalige investering in ruil voor veel beter beeld), maar of jij dat ook vindt kan ik niet voor je bepalen. Het resultaat is overigens per TV verschillend, geen enkele TV is vanuit de doos hetzelfde ingesteld....in die zin kun je het misschien een beetje "gokken" noemen. Alhoewel er op iedere TV zeker verbetering te behalen valt, dat wel.

Greetz,
    nog een Leroy :p

11. Dawson Leery

Leuk Bevonden:
    0
    WTF :D 125 euro?

Is het ook mogelijk om de tv automatisch te calibreren?
    En is deze procedure alleen bij HD-TV's of ook bij ''normale'' tv's?

12. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kweet niet wat je bedoeld met automatisch calibreren, maar een calibratie is op elk type in Nederland uitgebrachtte TV mogelijk...ook op monitoren trouwens.

Jah 125 euro, je moet even voor jezelf uitmaken of je dat veel geld vindt in ruil voor wat je ervoor terugkrijgt....dat kan ik niet voor je bepalen :)

13. Dawson Leery

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de info! :)

14. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Geen punt. Bij Karwei :cool:

15. miLC

miLC Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Even over dat 720P & 1080P , het is idd wel mooier kwa beeld ,maar de apparaten die 1080P gaan ondersteunen zijn er amper of zelfs nog niet! En nog een punt is dat de TV uitzendingen 720P worden en NIET 1080P ,tenminste nog niet ,omdat 720P al eigenlijk teveel geld kost voor de kabelbedrijven! 1080P zou naar schatting over 5 jaar pas veel kunnen worden gebruikt! En dit kan je nooit 100% voorspellen!

;)

16. Seda

Seda Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Gasten. Ik was dus net even mij de MM en vroeg aan die verkoper daar wat nou precies het verschil was tussen de R51B en de R41B van Samsung. Hij liet mij weten dat de R41 volgens Samsung een snellere beeld-processor heeft. Is dit waar of loopt die kerel gebakken lucht te verkopen :D??

17. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Volgens mij zijn die 41tjes juist de oudere versie en proberen ze die gewoon te verkopen :p weet het niet zeker natuurlijk ;)

18. Ferraghini

Ferraghini Fuck 360, buy a PS3!

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry, nogmaals...:)

19. EvilWasp

EvilWasp -

Leuk Bevonden:
    3
    TFT is een variant van LCD.

Kijk ook hier even.

20. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    als je binnenhebt en op jouw xbox360 gespeeld hebt, wil je mij dan eens uw afstellingen zeggen want ik vind maar eens geen goede afstelling voor deze tv alles staat veel te donker :mad:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina