De HDTV thread [Deel 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 25 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Zijn er meer mensen met een Philips HD Ready TV die enkel een DVI ingang heeft (geen component dus). En hoe hebben jullie dat opgelost?
     
  2. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Mwa, ik kijk nu naar een HD-Ready Hitachi, dat ding doet volgens de specs 2000 uur met een lamp. Stel dat ik elke dag 2 uur game, dan heb ik 700 uur in een jaar :eek: Tegen die tijd dat die lamp kapot is heb ik wel weer wat nieuws denk ik :)
     
  3. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.326
    Weet je wat het ook is? Als je het maximale uit zo'n beamer wilt halen dan zul je ook zo'n scherm moeten aanschaffen, en die dingen zijn heel duur. Je kunt wel gewoon op de muur projecteren en een goed beeld hebben, maar het beeld zal niet retestrak zijn.
     
  4. Dusun

    Dusun Oldskool NL

    Berichten:
    215
    Leuk Bevonden:
    0
    Dag,

    Ik lees nu net je vorige posts en daarin zie ik staan dat je laatste scherm 5 oplichtende pixels heeft, wat bedoel je met oplichtend? Altijd aan / andere kleur? Weet jij wat de policy is van Philips? Hoeveel pixels mogen er "defect" zijn? Ik heb er nu in totaal 2 kunnen ontdekken, deze pixels hebben het alleen bij 1 bepaalde kleur dat ze verkeerd oplichten en voor de rest zijn ze goed.

    Groeten,

    Bart.
     
  5. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Ik weet niet of het policy van Philips is, maar als ik een HDTV van een paar duizend euro koop, verwacht ik wel dat ie het 100% doet.
    Bij 1 dode / lamme / luie pixel krijgen ze van mij het toestel weer terug.

    Dus als ik jou was, had ik allang aan de telefoon gehangen.
     
  6. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.326
    Beleid van alle fabrikanten is dat er maximaal een aantal dode pixels in mogen zitten, maar als je aandringt zullen de meesten het netjes afhandelen.
     
  7. Dusun

    Dusun Oldskool NL

    Berichten:
    215
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik er 50cm vandaan zit zie ik ze al niet meer, ik heb de Philips 37PF9830/10.
    De pixels vallen niet op en aangezien er bij TFT/LCD monitoren ook policy's zijn met het aantal defecte pixels vraag ik me af hoe dat dit bij TV's is.

    Groeten,

    Bart.
     
  8. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is waar, maar je scherm is wel groot en de spel ervaring lijkt me dan geweldig.

    Hoe zit het eigenlijk met responsetijden, hebben projectors dat ook? Ik zie het nergens staan? Het is toch ook op basis van lcd techniek toch?
     
  9. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.326
    Ik heb geen idee, ik heb vorige week op een projector van Benq gespeeld en het beeld was net zo mooi als mijn normale TV, en ik had ook geen last van ghosting of wat dan ook. Het is heel gaaf om op zo'n groot scherm te gamen.
     
  10. Dusun

    Dusun Oldskool NL

    Berichten:
    215
    Leuk Bevonden:
    0
    Net dus even gebeld met Philips.
    Op het scherm mogen max. 5 dode pixels zitten, onder "dood" wordt verstaan pixels die NIETS meer doen.
    Op het scherm mogen GEEN pixels zitten die een andere kleur weergeven dan op dat moment aangestuurd wordt, deze heb ik er dus 2. Aangezien ik nog een storing had lopen wordt dit in dezelfde storing meegenomen en zodra ze langs komen wordt gekeken naar het pixel probleem en wordt besloten of dat de TV omgeruild wordt of niet.

    Groeten,

    Bart.
     
  11. inflatable

    inflatable Who's your daddy?

    Berichten:
    751
    Leuk Bevonden:
    0
    Die schermen zijn helemaal niet zo heel erg duur hoor, voor zo'n 200 euro heb je al een goede..

    Mijn broertje gaat binnenkort een HD beamer kopen, ik ben echt benieuwd hoe dat eruit gaat zien als we daarop Xbox 360 games spelen in HD.. Volgens mij gaat dat enorm vet worden, zeker i.c.m. de 5.1 surroundset die hij al heeft.... :D
     
  12. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.326
    Tsja, ik vind 200 euro wel duur voor zo'n scherm, maarre welk scherm heb je dan waar gekocht?
     
  13. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    en zo zijn er dus bij mij al 6 lcd schermen naar de klote gegaan en heb ik in totaal 3 nieuwe toestellen toegezonden gekregen....die dus allemaal weer dezelfde problemen hadden.

    wel een gerustellende gedachten dat ik straks een nieuwe tv krijg........totdat ik je post las en zag dat jij ook oplichtende pixels in je scherm heb zitten.
    zodra er weer eentje inzit die zijn werk niet doet zoals hij hoort te doen dan ruk ik de beerput bij philips weer open.....:mad:
     
  14. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    _O_ "Philips stelt winstverwachtingen voor Q1 2006 bij"_O_
     
  15. inflatable

    inflatable Who's your daddy?

    Berichten:
    751
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik niet, mijn broertje, weet niet zeker wat voor merk dat is.. Projecta geloof ik..


    Daarom ga ik ook geen LCD HDTV kopen.. Ik wacht wel tot de HD plasma schermen goedkoper worden (of tot er een nieuwere techniek uitkomt die nog beter is).. LCD is beetje kut met native resolutie, en kans op dode pixels..

    Op mijn LCD PC-monitor heb ik gelukkig geen last van dode pixels (Samsung 930BF 4ms), maar ik baal wel een beetje van de native resolutie die je dwingt om alle games in 1280x1024 te spelen omdat het er anders niet uitziet door de interpolatie.. En dan moet je dus wel een videokaart hebben die dat trekt.. In de vorm van een 6800GT heb ik die nu nog wel, maar later dit jaar voor games als UT2007 etc niet meer vrees ik, dus dat wordt weer upgraden..

    En nu hoor ik al mensen denken 'maar dan speel je UT2007 toch gewoon op je Xbox 360'.. Maar dat vertik ik dus omdat ik opgegroeid ben met FPS op de PC, en ik FPS spelen met een controller echt helemaal ruk vind, dus dat doe ik niet (heb het wel geprobeerd met Halo etc), dus dan maar wat meer neerleggen voor een nieuwe videokaart.. De Xbox blijft lekker voor racegames etc, en mijn PC voor FPS etc.. ;)
     
    Laatst bewerkt: 30 jan 2006
  16. Freaky800

    Freaky800 Active Member

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    0
    Same here,FPS,zijn echt veel beter te spelen met toetsenbord en muis
     
  17. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.326
    Nee joh, je moet gewoon wennen. Als ik met toetsenbord en muis game dan heb ik echt het gevoel dat ik gewoon aan het werk ben.

    En nu ontopic stelletje misbaksels ;)
     
  18. Dusun

    Dusun Oldskool NL

    Berichten:
    215
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry voor het nog verder wegnemen van je vertrouwen in Philips. Het viel me afgelopen vrijdag pas op tijdens de firmware upgrade, voorheen had ik nog niet zo dicht bij mijn TV gezeten en zijn deze pixels mij dus ook absoluut niet opgevallen. Als je namelijk 3 tot 4 meter van het scherm zit zie je er niets van, je ziet ze pas als je er met je neus bovenop zit. Maar stuk is stuk en zolang het apparaat in de garantie valt moeten ze het maar oplossen!!!

    Heel erg veel succes Beuker(SR), wie weet is mijn geval maar een geval opzich!
     
  19. inflatable

    inflatable Who's your daddy?

    Berichten:
    751
    Leuk Bevonden:
    0
  20. Bullet

    Bullet What the hell...

    Berichten:
    349
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had nog gebeld met Samsung en ze hadden nog nooit eerder van dit probleem gehoord alleen bij de xbox was het bekent dat het blokkirrig beeld gaf enzo maar niet bij de ps2.

    Ik heb dus gisteren een beetje zitten rotzooien met contrast enzo maar het maakte geen verschil en ook in andere beeld verhoudingen gespeelt ( 4:3 ) maar dat maakte ook niks uit.

    Hoop echt dat dit kan worden opgelost en ik ben benieuwd of dit nou bijvoorbeeld ook bij de Bravia's en andere LCD's voorkomt anders heb ik toch spijt van m'n aankoop.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina