Het is behoorlijk triest, maar Square heeft dus een eigen onlien systeem voor hun games en die draait vervolgens BINNEN in Xbox Live.
Dus je logt in in Xbox Live. Daarna start Playonline, daar moet je weer in inloggen, vervolgens kun je pas je programma, de beta in dit geval opstarten.
Gaat nergens over en is onpraktisch als de neten. Daarbij moet gezegd worden dat Final fantasy XI een grafspel is dat ze aan de straatstenen nog niet verdienen kwijt te raken.
Ik heb gesproken.
EDIT: Mijn ervaringen zijn, de interface is niet geschikt voor consolegamers. Ik ben echt wel een slimme jongeman en ik wist me er de eerste 2 uur absoluut geen wijs uit te maken, snapte niet hoe ik iets moest opzoeken, wat de helft van de functies inhielden en meer. Er zit een achterlijk macro systeem in, dat niets te zoeken heeft op een console. De text is slecht te lezen op een normale televisie. De graphics zijn uit het jaar 0, of misschien het jaar 1. De quests zijn zo summier, en de NPC's vaak onmogelijk om te vinden. Daarbij zijn de quests die je kunt doen zo saai als je maar kunt bedenken en ben je meer bezig met rondlopen en het zinloos bedenken wat je moet doen dan dat je eigenlijk bezig bent met het spel spelen, wat vervolgens alleen maar neerkomt op het verslaan van monsters en het heen en weer zeulen van pakketjes voor NPC's.
Score: -10. (overdreven maar dit spel is gewoon echt heel erg slecht en ik snap niet dat het de aandacht krijgt die het krijgt)
Microsoft kan beter zijn best doen om World of Warcraft naar 360 te brengen, dat is ten minste een spel met inhoud en speelbaarheid. Deze Final Fantasy rommel is niet bedoeld om gespeeld te worden, maar om gewaardeerd te worden in zijn bestaan alleen, terwijl je je handen er vanaf houdt.
Zal in een hands-on later deze maand iets meer 'fair and balanced' spreken over de beta. Ben nu gewoon pissed dat ik mijn tijd heb verspilt met die rommel en nog meer tijd moet verspillen om te kijken of het zo blijft.
Klik om te vergroten...