exe en lnk onbekend voor windows

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Shcaap, 31 jan 2006.

1. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    Ok, start dus van morgen mn PC op.
    loopt vast, reboot in safemode, kijk rond, nergens een icoontje te bekennen.
    En lnk en exe bestanden zijn een groot magisch mysterie opeens.
    Weet iemand wat er aan de hand is?
    Ik probeer te virus scannen, maar ja das een exe bestand, en ff wou eerst ook niet opstarten, tenzij ik kies voor "Programma op het web opsporen" dan opent windows ff en gaat ie naar die ms pagina.

Zelfde geval met de rest van de schijven/mappen, hier en daar een bestandje dat ik kan gebruiken om dingen te openen, png > bewerken en zo krijg ik mspaint :)

Laatst bewerkt: 31 jan 2006
  2. RoyaleWithCheese

RoyaleWithCheese B.M.F.

Leuk Bevonden:
    0
    reboot nog eens zodat je in de normale modus terechtkomt?
    en kijk eens in de event logs wat er aan de hand is..

3. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    kijk, daar komt punt 2 bij te kijken merk ik net, hij gaat gewoon door tot je een zwart scherm met de cursor tegen komt ( vlak voor het welkomst scherm) je hoort een klikje hij bevriest en een blauwscherm, piep, en hij begint over nieuw...
    ik denk dat mn HD kaduuk is :mad:
    Ik kijk nu wel ff in de event logs...
    hrm...

mmc werkt ook niet |:-

4. RoyaleWithCheese

RoyaleWithCheese B.M.F.

Leuk Bevonden:
    0
    als je reboot probeer dan eens f8, reboot last known good configuration, wellicht kan je dan wel in de normale modus inloggen.

Als dat niet lukt zou ik een windows repair uitvoeren-> rebooten vanaf cd rom en tijdens setup kiezen voor repair, je moet daarna wel je progs opnieuw installeren maar je data behoud je.

5. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    helaas, blijft rebooten en mn cd heeft geen repair optie, wel gewoon in herstel console, maar joost mag weten wat ik dan moet doen...ik breng em wel gewoon weg :mad:

ok, beetje na gestoeid nog, blijk baar werkt het welgewoon als het programma in dat rmouse menu staat, dus nu word mijn vraga hoe kan ik zorgen dant lnk en exe weer gewoon worden geopend...?

6. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Wat voor foutcode geeft XP? meestal iets van STOP 0x0000 en dan nog iets achter die nullen. Op de windows site kan je zien wat het probleem is (als je d'r op komt dan).

7. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Mischien een register probleem.
    Probeer het volgende eens !!!

1. Plaats de Windows XP-opstartdiskette in het diskettestation of plaats de Windows XP-cd-rom in het cd-rom-station en start de computer opnieuw op.
    Selecteer eventuele vereiste opties voor het starten van de computer vanaf het cd-rom-station, als u hierom wordt gevraagd.
    2. Druk vanuit het scherm 'Welkom bij Setup' op R om de herstelconsole te starten.
    3. Selecteer de installatie waartoe u toegang wilt krijgen met de herstelconsole als op uw computer kan worden gekozen uit twee of meer besturingssystemen voor het opstarten.
    4. Typ desgevraagd het Administrator-wachtwoord. Als het Administator-wachtwoord leeg is, drukt u op ENTER.
    5. Typ de volgende regels op de opdrachtregel van de herstelconsole en druk na elke regel op ENTER:
    md tmp
    copy c:\windows\system32\config\system c:\windows\tmp\system.bak
    copy c:\windows\system32\config\software c:\windows\tmp\software.bak
    copy c:\windows\system32\config\sam c:\windows\tmp\sam.bak
    copy c:\windows\system32\config\security c:\windows\tmp\security.bak
    copy c:\windows\system32\config\default c:\windows\tmp\default.bak

delete c:\windows\system32\config\system
    delete c:\windows\system32\config\software
    delete c:\windows\system32\config\sam
    delete c:\windows\system32\config\security
    delete c:\windows\system32\config\default

copy c:\windows\repair\system c:\windows\system32\config\system
    copy c:\windows\repair\software c:\windows\system32\config\software
    copy c:\windows\repair\sam c:\windows\system32\config\sam
    copy c:\windows\repair\security c:\windows\system32\config\security
    copy c:\windows\repair\default c:\windows\system32\config\default

6. Typ exit om de herstelconsole te sluiten. De computer wordt opnieuw opgestart.

Deel Deze Pagina