Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 5]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 14 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Ik wil een externe dvd brander gaan kopen voor bij mn laptop, maar nu word het kiezen er niet gemakkelijker op. Ik weet nu ook niet of ik voor dual layer moet gaan. Het is natuurlijk wel de toekomst, en erg handig, maar het drijft ook de prijs op, en de hedendaagse dual layer branders branden die dvd's vrij sloom. Dit zal in de toekomst nog wel veranderen denk ik. Iemand een tip?

    EDIT: Ik kan natuurlijk ook nog gaan voor een interne dvd brander en daar dan een externe kast omheen zetten. Misschien is dat nog wel de beste optie?
     
    Laatst bewerkt: 1 feb 2006
  2. n.e.r.d

    n.e.r.d pharrel williams

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    1
    ik zou het wel doen
    zoveel scheelt dat denk ik niet hoor
    tenminste de interne dvd branders zijn niet egt duurder geworden met de komst van dual layer
     
  3. WHAT

    WHAT Active Member

    Berichten:
    2.185
    Leuk Bevonden:
    44
    Als het ene probleem nog niet is opgelost staat het andere al voor de deur :mad: Ik startte laatst mijn computer op en ik hoorde me oppeens een tikkend geluid. Dus ik denk dat de harde schijf kapot is. Maar toen had ik de harde schijf veranderd met een andere en nog steeds start de computer niet op. Hij laat ook hele tijd een

    NTLDR not found melding zien.

    Dus ik verwacht dat het ligt aan het moederbord. Iemand die mij tips kan geven of de oplossing weet?
     
  4. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    ik denk dat het wel zal helpen als je windows opnieuw installeert, heeft bij mij ook eens geholpen toen ik ook een ntldr fout kreeg
     
  5. WHAT

    WHAT Active Member

    Berichten:
    2.185
    Leuk Bevonden:
    44
    Heb dit ook al geprobeerd. Doet het ook niet. Maar bedankt voor je antwoordt.
     
  6. SnOOpyMasta

    SnOOpyMasta gaming is a science

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    heeft er iemand een tool voor de temp te wete te kome van mn beeldkaart???
    heb ne Ati x850xt pe.
     
  7. Edris

    Edris Gamechick

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    0
    heeft ati geen tools op hun officiele site?
     
  8. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Ik heb het al eens eerder tegen je gezegd maar goed:confused:
    Everest home edition is een goed programma om temps te kunnen zien, maar ook om de rest van je pc te bekijken;)
     
  9. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    maar is dacht ik niet meer te downloaden
     
  10. Jester747

    Jester747 Active Member

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0
    ff google-en!! Everest Home Edition is zeker te weten nog te downloaden...
     
  11. Jradman

    Jradman Active Member

    Berichten:
    398
    Leuk Bevonden:
    0
    Progjes waarmee je je temp kan checken:

    -Speedfan
    -Everest Home Edition (is niet op officiele site te downen, maar wel via google :) stuur anders even een PM)
    -PC Wizard
    - (videokaart driver ?? )
    - (ATItool ?? )
     
  12. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    KillaZ, weet jij waar je hier in Alkmaar zo'n omhulsel kan kopen om een interne dvd-writer extern te maken?
     
  13. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    hoe bedoel je? dat je je interne cd writer met een case een externe writer maakt?
    geen idee, vraag het is bij mycom of pc top zou ik zegge :p
     
  14. thnx man heb er vandaag in de winkel naar gekeken.. dit word hem. fotokwaliteit is zeer goed heb even een testprintje mogen maken uit me digicam.. :9

    ga alleen kijken of ie op internet goedkoper te krijgen is als de 249 € die ie in de winkel kostte..
     
  15. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Bij bijvoorbeeld sallandautomatisering is ie 210 euro. Dit is een betrouwbare winkel, heb er al meerdere malen iets besteld en nog nooit fout gegaan!

    Anders moet je ff bij de mediamarkt gaan kijken ofzo. daar hebben ze hem waarschijnlijk ook wel;)
     
  16. T-box

    T-box XBW donkergroentje

    Berichten:
    761
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil mijn intern geheugen van mijn laptop uitbreiden tot 1Gb.
    Ik heb er nu 1 van 512Mb DDR-333Mhz (CL2.5 -PC2700u). En behalve de 512Mb geen idee waar het voor staat :confused:
    Er zijn veel verschillende soorten zag ik. Advies?
     
  17. Edris

    Edris Gamechick

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    0
    333Mhz is de snelheid van je ram, ook wel weergegeven als pc2700.

    Dan kan je best identiek snelle ram halen als je er nog een latje van 512Mb bij voegt. dus moet dat latje ook een snelheid hebben van 333 of 2700

    De "c" van c2.5 staat voor Column Address Strobe.
    "It's best to imagine a memory chip as some kind of storage matrix or table. In order to address each position, the matrix is organized in rows and columns. Thus, CAS is the column address strobe. As you can imagine, there is also a row address strobe (RAS)."

    als je dus een latje van c2 gaat halen (sneller) zal deze maar draaien op 2.5 (vanwege je huidig latje) dus is het onnodig om extra geld uit te gaan geven.


    Nu hangt je keuze enkel nog af van welk merk. Welk merk heb je in je laptop? wat zit er nog in je laptop? (moederbord processor) want dan kan je misschien 1 latje gaan halen van 1Gb met een snelheid van 400 of 500Mhz, maar dit hangt af van je huidige hardware inhoud
     
    Laatst bewerkt: 2 feb 2006
  18. T-box

    T-box XBW donkergroentje

    Berichten:
    761
    Leuk Bevonden:
    0
    Enige wat er verder nog op de chips zelf staat is TMTc, weet niet of dat een merk is. Ik hoef niet nog 1Gb erbij maar gewoon 512MB. Maakt het veel uit dan of je 333,400 of 500 Mhz hebt? Hoe kom ik er achter wat voor moederbord ik heb?
     
  19. Edris

    Edris Gamechick

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    0
    welk type laptop heb je dan google ik snel zelf achter de inhoud (zal het hier dan ook vermelden)

    het is effectiever om 1Gb te hebben dan 2*512Mb. Dan kan je ook een latje van 1Gb op 500Mhz halen

    ja de snelheid maakt veel uit. Als je nu een duurder latje van 500Mhz gaat kopen zal die toch maar draaien op 333Mhz en heel waarschijnlijk conflicten gaan geven tov je huidig trager latje. Dus kan je best 333 gaan halen, goedkoper en ben je zeker dat je geen conflicten hebt.
     
  20. T-box

    T-box XBW donkergroentje

    Berichten:
    761
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb hem gevonden denk ik: Intel 855GM + ICH4M

    Maar het is toch veel goedkoper om een 512mb erbij te kopen ipv 1Gb nieuw :confused: Als dat ook niet veel verbetering geeft ga ik niet heel nieuw geheugen kopen natuurlijk.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina