[Internet] RSS

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door SILVER_bullit, 31 jan 2006.

1. SILVER_bullit

SILVER_bullit Nieuwe gadget: K750i

Leuk Bevonden:
    6
    Niet echt interactief, maar wel een handige vorm van communicatie is RSS: Rich Site Summary. Met behulp van een speciale reader kun je nieuwsberichten ontvangen, die direct op je scherm worden vertoond. Een RSS feed, zoals de verzameling berichten heet die je via RSS kunt ontvangen, bestaat uit een script dat steeds de nieuwste titels van door jou gekozen sites ophaalt.

Met RSS kun je dus actueel nieuws binnenhalen, zonder dat je zelf allerlei nieuwssites hoeft te bezoeken. Maar je kunt met behulp van RSS ook automatisch bericht ontvangen als er nieuwe berichten verschijnen in een forum waaraan je deelneemt.

Tja, omdat ik lui ben lijkt me dit wel handig :9

Welke RSS reader gebruik je en van welke site(s) gebruik ontvang je feeds?

http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=74425&highlight=rss heb ik wel gezien, maar deze is toch wat algemener...

Deze thread is niet bedoelt om te spammen met de sites waarvan je feeds van ontvangt, maar enkel om het principe voor iedereen die interesse heeft duidelijk te maken en ook gebruik kan maken van deze mogelijkheid...

2. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    op het moment ontvang ik geen feeds, maar als ik er zou ontvangen gebruik ik Firefox 1.5, Of Internet Explorer 7 *)

3. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Mozilla Thunderbird heeft een ingebouwde RSS Feed Reader. Dat maakt Thunderbird de ideale mail-client (beter dan Outlook imho). Zo kun je met Thunderbird je mail checken én tegelijkertijd je favoriete nieuwssites en blogs bijhouden!

Zelf gebruik ik de functie bijna niet, alleen van mijn eigen site om de feed te checken op correctheid.

4. SILVER_bullit

Leuk Bevonden:
    6
    Hmm ik heb geen FF dus dat gaat niet door, maar hoe kan het met Outlook dan wel? Anybody?

5. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Dan download je die toch... Darkwing heeft 't over Mozilla Thunderbird, en niet over Firefox. Dit zijn weer twee totaal verschilllende dingen.

http://www.mozilla.com/thunderbird/

6. SILVER_bullit

Leuk Bevonden:
    6
    *schaamt..:eek:
    Die haal ik altijd door elkaar :'-( Ik heb eroverheen gelezen...
    Maargoed, ik zal eens kijken op de site en 't downen!

Deel Deze Pagina