[PC] Legend of Dragoon

Discussie in 'Games' gestart door Kitten84, 3 feb 2006.

  1. Kitten84

    Kitten84 Female Morrowinder

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    0
    Oei, oei, oudje. Wie is/was net als ik zo'n mega fan van dit spel? Ik heb het vaak uitgespeeld en kan er geen genoeg van krijgen. Het blijft mooi. Lavitz rules!_O_

    Ik blijf hopen dat ze een vervolg maken of een prequel voor Xbox, Ps3 of welke dan ook..
     
  2. De Grote J

    De Grote J Active Member

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    0
    Geweldig spel, alleen ik heb 'm nooit kunnen uitspelen want ik heb 'm zelf niet. Hij is ook nergens te krijgen hier...
     
  3. Kitten84

    Kitten84 Female Morrowinder

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem wel, hihi, maar ik verkoop hem niet. Staat in een gouden kastje :cool: Heb je al gezocht op Marktplaats of speurders? Wie weet, bij grote toeval, of anders E-Bay.

    Wat/ wie vond jij zo mooi aan het spel?
     
  4. De Grote J

    De Grote J Active Member

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, ik wil 'm niet 2de hands, en nieuw heb ik 'm gezien voor 150 euro, heb ik er niet voor over.

    Zelf vond ik Dart heel erg tof, Lavitz natuurlijk ook, maar vooral het battle system vind ik heel erg goed gedaan. Beter als in FF imo.
     
  5. Kitten84

    Kitten84 Female Morrowinder

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    0
    Turnbased battling. Ja, vond ik ook goed. Als ik het even had gehad met de wereld kon ik me goed afreageren met dat systeem. Zat ik de characters na te praten als het succesvol was, hahaha 8) .

    En de dragoontranformations.....Prachtig.

    De characters, tja, Haschel(hilarious), Meru(joining haschel in all the fun) en Lavitz/Albert. Lavitz omdat hij zo krachtig was in verschijning en zo trouw en Albert, hij was zo snel met zijn moves, maar kon af en toe wel behoorlijk saai zijn als die over geschiedenis of boeken begon. Preker, aaahhh.
     
  6. De Grote J

    De Grote J Active Member

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    0
    Het timen van je moves is echt super, ook goed opleeten of de vijand gaat counteren. Alleen kwa muziek vond ik het wat minder, want zelf vind ik dat het een hele grote rol speelt in RPG's. (FF anyone?)

    En de transformaties zijn idd erg tof. Ik ben zelf maar tot het punt gekomen dat ik de waterdraak had verslagen samen met die wingly.
     
  7. Kitten84

    Kitten84 Female Morrowinder

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    0
    Eind van 2e disc en nog twee te gaan. Het einde van disc 3 is heel verrassend dan. Ik neem aan dat je de verdere verloop niet kent, dus ik ga niks verklappen voorbij cd 2.

    De muziek vond ik juist prachtig. Het paste helemaal aan op de gebeurtenissen. De theme bij Lavitz' dood was zielig. Het gaf gewoon echt aan dat een trouwe held stierf, heel ontroerend.
     
  8. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Prachtig spel _O_ Heb um toen gekocht en ben um gelijk gaan spelen, totdat ik um uit had heb ik niks anders meer gedaan dan alleen dat spel ;)

    Mooi verhaal, zeker goede graphics (voor die tijd) en gewoon een heerlijk spel om te spelen. De muziek vond ik zeker niet slecht, maar ook weer niet zo pakkend als in sommige FF delen.

    Mijn lievelingscharacter was denk ik toch wel Meru, ik ben nou eenmaal een meisjes-in-games liefhebber (ze hebben vroeger lang genoeg de rol van "het lieve prinsesje wat gered moest worden door de stoere bink" gespeeld, dus daarom vond ik het zo cool toen ze eindelijk zelf meer een grote rol gingen spelen in games :))....daar komt bij dat Meru gewoon ontzettend grappig en lomp was 8) Ook haar element vond ik het coolste :+ ;)
     
    Laatst bewerkt: 3 feb 2006
  9. De Grote J

    De Grote J Active Member

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    0
    Verder ken ik het verhaal niet nee.

    Ik heb zelf eerder FF7 gespeeld, en de dood van Lavitz was niets vergeleken de dood van iemand uit FF7. Maar ieder zijn eigen mening natuurlijk, en het blijft een prachtig spel.

    Zelf denk ik ook niet dat er een vervolg/remake komt. Ik dacht zelf ook dat LoD rond dezelfde tijd uitkwam als FF7, vandaar dat LoD minder populair is, maar dit weet ik niet zeker.
     
  10. Kitten84

    Kitten84 Female Morrowinder

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    0
    FF7 wilde ik zelf ook wel een keer spelen. Ik was helemaal gek ook op FF8. Mijn ex had toen ff7 en ik ben wel begonnen. Vond hem wel leuk, maar ik ben niet verder gekomen tot disc 1. FF7 en 8 zijn inmiddels niet meer in mijn bezit. Zou het wel weer zo graag willen.

    Legend of Dragoon heeft iets wat alleen Legend of Dragoon heeft en geen enkel ander spel heeft me nog zo wauw kunnen aanspreken als LoD dat deed.
     
  11. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Legend of Dragoon kwam uit ten tijde van FF8, en ik denk dat dit idd een van de redenen is geweest waarom Legend of Dragoon niet de kans heeft gekregen die hij verdiende....immers, dit was weer een compleet nieuwe titel en FF had zijn naam al bekend gemaakt bij de massa.

    Toch heb ik daar toen doorheen geprikt (ik speelde toen ook meer RPG's dan dat ik tegenwoordig doe), en heb naast FF8 ook Legend of Dragoon gekocht. En wat bleek nadat ik beide spellen uitgespeeld had ? Legend of Dragoon vond ik in z'n geheel beter dan FF8 :)
     
  12. Kitten84

    Kitten84 Female Morrowinder

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    0
    Legend of Dragoon was mijn eerste eigen gekochte playstation spel. Hij kostte toen 149,95 gulden. Ik weet niet meer wat het was waarom ik hem kocht, maar ik ben blij dat ik het heb gedaan.
    Mijn stiefbroertje en ik konden er zelfs een two player game van maken. Ik nam 4 characters voor mijn rekening en hij 3. Hij had altijd Dart, Rose en Kongol en ik de rest. Dat was gewoon leuk om iemand er bij te kunnen betrekken.
    In het begin was ik een ramp in addittions en nu ben ik een meester. Ik mis er geen een meer, zelfs die van Meru en Haschel niet
     
  13. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Ik moet mij enorm schamen eigenlijk, maar ik ken dit hele spel niet.
    Meteen even gegoogled erop en het ziet er wel heel erg goed uit.

    Ben best gek op rpg's, vreemd ook eigenlijk dat ik juist deze compleet gemist heb. Ga nu in ieder geval wel kijken of ik hem te pakken kan krijgen na bovenstaande reacties gezien te hebben.
     
  14. Kitten84

    Kitten84 Female Morrowinder

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    0
    Nemesis, aanrader.....Zeker doen.
     
  15. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    hehe ben al op jacht... Als sommige het al beter vinden dan ff7 moet het gewoon een hele goede rpg zijn.. ff7 samen met ff3(of 6 japans) vind ik de beste ff's die er zijn..
    Ben nu wel heel erg benieuwd naar deze
     
  16. Kitten84

    Kitten84 Female Morrowinder

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    0
    Laten weten wat je ervan vind he?
     
  17. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou beter dan FF7 vind ik um niet, maar beter dan FF8 zeker wel :)
    Kwestie van smaak natuurlijk, maar als je deze nog nooit gespeeld hebt heb je idd wat gemist Nemesis ;)

    Ik hoop voor je dat je er nog aan kan komen, Replay Den Bosch heeft um sowieso nog staan geloof ik....alleen is dat de Amerikaanse versie en om die te kunnen spelen, nja dat verhaal kent iedereen wel :+
     

Deel Deze Pagina