2 Vragen over hardware

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door x Elimenator x, 4 feb 2006.

1. x Elimenator x

x Elimenator x Hans houd van worst

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo mensen.

1e Vraag:
    Ik heb nu al een tijdje een router en een snelle internet verbinding van chello classic 8Mps maar ik vind dat me internet toch te traag is toen dacht ik kan dit liggen aan mijn router omdat routers maar een bepaalde internet snelheid kunnen doorvoeren dus als mijn router niet zoveel snelheid door geeft waar kan ik dat bekijken hoeveel hij dan wel doorgeeft en weet iemand een router die voor 8mps kan doorvoeren.

Ps1: Zou draadloze wat zijn ofniet? want je hoort hel veel geruchten over dat draadloze heel erg stort.

2e Vraag:
    Ik heb ook gehoord dat je een keyboard kan aansluiten op je xbox 360 en dat het typen van een bericht naar iemand dan makkelijker gaat maar ik heb geen keybaord voor me 360 en weet ook niet wat voor een. Ik zat aan te denken aan de keybaords die alleen de standaard toetsen heeft zoals: letters, caplock, nummers, etc...

Ps2: weet ook iemand meschien waar je zoon keyboard te koop is?

Ik hoop dat hier een antwoord kan worden op gegeven. _O_

2. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Misschien kan je er gewoon een standaart USB toetsenbord aanhangen ? Ik weet het niet, heb geen 360 ...

(Ik heb de logitech G15 en die is USB)

3. NatureGoneWild

NatureGoneWild Nuub on steriods!

Leuk Bevonden:
    5
    Kijk eens op speedtest.nl wat je internet snelheid en check of deze wel overeen komt met de snelheid van je abbo..>Als deze niet klopt kijk dan bijv naar:
    Spy- adware
    Router
    Provider opbellen vragen of ze juiste verbinding doorgeven..

En draadloos internet kan een mooie oplossing zijn, mits deze goed afgesteld is en op een goede lokatie staat...

Over het keyboard weet ik jammer genoeg, tenminste, ik heb totaal geen verstand van de 360..:)

4. Edris

Edris Gamechick

Leuk Bevonden:
    0
    1. Zoals hierboven vermeld check eens op speedtest.nl. gaat het downloaden traag of het openen van sites (google oa) want downloadsnelheid kan beperkt worden door de server zelf. Dan heeft de trage verbinding niets te maken met jou internetverbinding. En een router kan uw internetverbinding niet vertragen, de meeste routers kunnen tot 10Mb/s aan...
    Hoeveel pc's etc hangen er op die lijn? Want die 8Mb wordt dan verdeeld over alle toestellen verbonden via je router. Het is dus niet zo: 8Mb per pc!

Draadloos internet moet je goed beveiligen!! macadress toestaan in je router etc. maar de verbindingen via draadloos zijn zowel trager als instabiel.

2. Probeer het eens met een usb toetsenbordje dan weet je het meteen zelf. Ik zal mijn Logitech Internet Keyboard er straks eens aanhangen.

5. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Hm.. het ligt eraan.. een 8Mbit verbinding is ADSL2+ volgens mij en daar heb je speciale centrales voor. Je moet dus even kijken of er zo'n centrale bij je in de buurt is. Ook zijn de wat oudere routers etc. niet compatible met ADSL2+ zodat ze maar een bepaalde snelheid doorlaten. En uiteraard, ze zeggen dat je 8Mbit krijg, maar dan kan je gerust je kont mee afvegen, want dat haal je nooit!

En trouwens, ik heb ook alles draadloos en het werkt perfect, ik haal dezelfde snelheid met 'wired'-internet.

[edit:) als je nog draadloze hardware zoekt moet je maar eens kijken naar producten van Linksys, goedkoop en werkt ook goed.

6. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Ik heb problemen met linksys, misschien dat jij een oplossing/oorzaak weet. Ik zit op de zelfde snelheid als die van de TS. 8mbit chello classic. Nu delen wij ons internet thuis met de volgende router:
    Linksys BEFw11S4
    Mijn broer en de pc in de woonkamer zitten beide bedraad op dit netwerk. Zelf zit ik wireless op dit netwerk met een wirel pci kaartje (G-snelheid). Nu ligt mijn download snelheid op "slechts" 400 kb/sec. Mijn broers pc en de woonkamer pc halen beide wel een snelheid van 900kb/sec. Router is 11mbit dus op papier moet dit dan haalbaar zijn. Kan jij mij vertellen wat ik fout doe of is die 11mbit soms via een draad?

edit: over de doorgeef snelheid via draadloos:

"Wireless connections are secured with 128-bit encryption with data rates up to 11Mbps"

Laatst bewerkt: 4 feb 2006
  7. x Elimenator x

x Elimenator x Hans houd van worst

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor jullie hulp heb gecheckt hoe snel me internet was en het was goed dus dan zal het wel aan de servers liggen waar ik soms wat van download.

Ps: als ik een demo download of wat dan ook en ik praat met een andere gast dan is die gene eerder klaar met downloaden dan ik en dat vind ik een beetje raar.

8. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Uh tja, hoe ver zitten jij en je broer van de router etc af? Want hoe verder, hoe minder snel over 't algemeen. Ook muren/betonnen vloeren en elektronica kunnen het signaal afzwakken.

Ik heb laatst ook een nieuwe firmware erop gezet waardoor ik ipv 36Mbit een 54Mbit verbinding had, misschien dat dit wel iets voor jou is dan..

Hier staat wel een firmware voor je bij http://www.linksys.com/servlet/Satellite?childpagename=US%2FLayout&packedargs=c%3DL_Content_C1%26cid%3D1115416835852&pagename=Linksys%2FCommon%2FVisitorWrapper
    Let wel even op welke versie je hebt (dit staat wel ergens op je router of anders wel in de handleiding).

9. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    8 Mbit is echt nog geen adsl 2+ hoor, dat is nog gewoon adsl.
    Bij ADSL 2+ heb je snelheden tot 20 Mbit.

10. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Beetje late reactie maar bedankt :)
    Tis hier kwa ontvangst enzo allemaal beetje vaag. Zo heb ik op mijn eigen router het ontvangs "zeer goed" Maar als ik op de router van de buren ga (O-)) heb ik altijd het bereik "uitstekend"
    Ik zou die nieuwe FW eens proberen, bedankt daarvoor :)

Deel Deze Pagina