disk damaged or dirty

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door wilco, 11 nov 2002.

1. wilco

wilco Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik krijg de laatste tijd dit regelmatig, terwijl erop de desbetreffende disk geen vuiltje te bekennen is.

Weet iemand waar dit aan ligt? En heeft iemand daar dan ook een oplossing voor? Ik heb nl. nog helemaal geen zin om mijn op te sturen naar MS.

2. CyberMonkey

CyberMonkey Proud xbox-owner

Leuk Bevonden:
    0
    Is dit op bepaalde momenten? Met alle games? Al geprobeerd in andere xboxen?
    Vriend van mij heeft dit tegegekomen, library wilde niet loaden in halo, cd dus maar ingewisseld.

3. wustlich

wustlich Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het alleen gehad toen ik wou multiplayen via xbconnect, maar dat had geloof ik een andere reden dan dat de DVD beschadigd was

4. wilco

wilco Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dit alleen nog maar gehad met deathrow (was ook het enige spel dat ik nog speelde), maar de laatste tijd heb ik het niet meer.

Maar is er niet een cleaning disk oid??

5. party_animal

party_animal Musicman

Leuk Bevonden:
    0
    Yep, is gewoon omdat system link niet gemaakt is om online te gaan.

6. Xbox4life

Xbox4life Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Over halo systemlink: Niet op A drukken om te joinen maar op Y om een eigen game te maken, level en mode selecteren tot je 'waiting for other consoles' bent, dan ga je terug met B en kan je normaal joinen

7. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    In heb het gehad met RSC.
    Eerst had ik heel vaak die meldingen, terwijl het spel nieuw was.
    Na een poosje werden de meldingen minder en nu heb ik er geen last meer van.

Tot ik een paar weken geleden Deathrow kocht.
    In het begin had ik het echt heel erg vaak.
    Zo vaak, dat ik de cd omgeruild heb.
    Maar ik had er nog steeds last van.
    Nu begint het minder te worden.

Er zijn verschillende opties om er wat aan te doen.
    Ten eerste kan je je savefile wissen.
    Maar dit wil je niet graag doen als je al ver bent in een spel.

Je kan ook dit doen:

8. Stijn

Stijn the flying Dutchman

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook een oplossing: laat je Xbox repareren want de mijne heeft dat soort dingen nooit. Het hoort dus helemaal niet. Dat jullie dit soort dingen accepteren begrijp ik niet.

9. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Jij hoeft dat ook niet te begrijpen, Stijn.
    Als ik het maar begrijp:D

10. Stijn

Leuk Bevonden:
    0
    Jezus, je hoeft je niet aangevallen te voelen of zo hoor. Ik bedoel alleen maar dat als mijn console met RSC het perfekt doet en die van jou niet dan is er toch iets met je Xbox of je disc aan de hand ? Dan kun je jezelf wel gaan ergeren door steeds saves te wissen en ff andere spellen te spelen of zo. Maar als je hem nou ff inlevert dan doet ie het perfekt.

11. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Ik voelde me niet aangevallen.
    Maar ik heb het nooit zo erg gevonden.
    Ik vind het een klein probleem en ik heb geen zin om m'n xbox daarvoor een maand kwijt te zijn.
    Zoals ik al zei, het gebeurt alleen in het begin (bij sommige spellen), na een poosje gebeurt het niet meer.

12. Stijn

Leuk Bevonden:
    0
    Okee, sorry maar je klonk een beetje gepikeerd. Je bent je Xbox maar een weekje kwijt hoor, geen maand of zo. Ik blijf er toch bij dat het niet hoort. Je console hoort het gewoon perfekt te doen. Nou begrijp ik wel dat mensen geen zijn hebben om hun Xbox in te leveren maar die van mij en velen met mij doen het perfekt.

13. wilco

wilco Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    :confused: :confused: :confused: ik heb niet gezegd dat ik online met dat spel ben gegaan. Heb ik overigens ook nooit gedaan.

Hey pacboyslim. Klinkt als een goeie. Zal ik onthouden mocht het nog een keer gebeuren. TNX

14. 70373R

70373R n00b

Leuk Bevonden:
    1
    Clean Disc

1) Iedereen weet dat de DVD spelers in de XBOX slecht lezen. Dit hebben ze gedaan voor het copieren. Dit kan je echter verhelpen door een pot metertje in de DVD speler te verdraaien naar een gewenst ohm.. Standaad is dit 950 Ohm.. Soms is deze zo hoog opgedraait dat de XBOX moeilijk leest en dus error's krijgt dat je de disc moet schoonmaken...

2) "Please clean disc" mjah, leuk.. Probeer maar de disc eruit te halen om schoon te maken en dan weer terug te stoppen. Ze hadden nooit moeten doen dat de XBOX zich reset bij het indrukken van de eject button... Gelukkig hebben ze de eject trick aangepast bij somigge mods...

Greetz 70373R 8)

15. Panzer

Panzer Seven deadly sins...

Leuk Bevonden:
    0
    Whooooooo dude jij weet behoorlijk veel over de binnenkant van een Xbox, je soldeert er vast wel eens een chipje in???:+

16. Top Cat

Top Cat Lord of the XBOX

Leuk Bevonden:
    0
    Re: Clean Disc

Maar feit blijft dus wel dat het aan de CD's ligt die de uitgever gebruikt!!!!! Dat zijn dus waarschijnlijk zulke K cd's dat ze moeilijk te lezen zijn!!!!

Oftewel het is het probleem van de uitgever!!!! En je probleem dus daar neerleggen, zoals ik gedaan heb bij EA en die gaan nu uitzoeken hoe het zit (ik heb het namelijk alleen maar bij FIFA 200:cool:

17. tupaclives_on

tupaclives_on Xboxer for life

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb het sins gisteren met amped. deed het daarvoor gewoon prima en met andere spellen doet ie het nog steeds prima en de cd is ook niet vuil of beschadigd

18. The FragmaN

The FragmaN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik krijg dit heel vaak bij Deathrow, is echt f*cking irritant!

19. Marty

Marty Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hetzelfde probleem, in Halo zeurt XBOX over vuilde dvd terwijl dit niet het geval is. Ik heb wat van mijn dvd films geprobeerd en nu blijkt dat ze allemaal op ongeveer de helft gaan haperen en even later hangt de xbox helemaal, enige remedie is het uit- en aanzetten van XBox. Kortom mijn XBox gaat binnenkort voor reperatie terug, want zo heb ik er weinig meer aan.
    :r

Deel Deze Pagina