1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De XBW Project Gotham Racing 3 Competitie

Discussie in 'Algemeen' gestart door PGR3 Comp., 2 dec 2005.

  1. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Nieuwe tijd: \o/

    1:03.99
    Koenigsegg CC8S
    Manual
    Rank 11 op Live


    Voor het eerst onder de 1.04 :)
    Het was een aardig goed rondje zonder èchte fouten. Ik moet gewoon over heel het rondje gezien zorgen dat ik overal net wat tienden er vanaf kan snoepen.

    Dit is echt zo'n baan waarbij het moeilijk is om je tijden met grote happen te verbeteren. Ik vraag me zelfs af of een flinke 1.02 wel mogelijk is. :eek:

    Tijden ge-update!
     
    Laatst bewerkt: 7 feb 2006
  2. boatfreak

    boatfreak Guest

    1:10.21
    koeningsegg (ofzo:+ )
    manual !! (me 1e paarc ritjes met manual_O_
     
  3. Crist

    Crist Active Member

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    0
    Is de switch naar manual moeilijk feitelijk.
    Ik heb wel eens 1 rondje met manual gereden maar ging me toch niet vlot af...
    Wat is feitelijk de belangrijkste reden waarom je met manual zoveel snellere tijden haalt (betere drivers, of echt door het beter schakelen)...

    just curious
     
  4. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Als je bijvoorbeeld een bochten serie krijgt van 3 bochten, is het mooier om gewoon in zijn 3 teblijven dan om tetelkens naar elke bocht zoals automatic weer naar zijn 2 en dan weer de 3 tegaan en dat kost tijd :)
     
  5. FredKroket

    FredKroket Hardcore racer

    Berichten:
    672
    Leuk Bevonden:
    0
    En je kunt harder remmen, doordat je zelf sneller terugschakelt dan dat op automatic gebeurd. En ik vind dat je de auto egt veel beter onder controle hebt. Op L!ve ( toen ik nog manual kon rijden op L!ve :mad: ) rijd ik ook met manual en kan ik veel makkelijker foutjes corrigeren. Soms knal je tegen iemand aan en dan blijft ie op automatic in een te hoge versnelling hangen, waardoor je moeilijk wegkomt.

    edit* Gods Gamer gaat zelfs sneller met manual ^^
     
    Laatst bewerkt: 7 feb 2006
  6. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    w00t ik = manual \o/

    1:06:40
    MT
    Koenigsegg

    Ik own :cool: :+
     
  7. mutantemile

    mutantemile The Pub's Barman

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    44
    na 3 of 4 rondjes stondk op 1:06.**, vanmiddag nog even door...
     
  8. boatfreak

    boatfreak Guest


    Het is echt wel even wennen, maar het is veeeeel gaver als normaal rijden. In het begin gaat het idd wel even vet bagger, maar je moet gewoon een dag of 2 zo rijden en dan rijd je al bijna dezelfde rondjes als "vroegah" en t is gewoon een stuk stoerder en t rijden zelf word ook wat intensiever en vetter_O_

    respect to all manual drivers _O_ :D
     
  9. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    *krijgt respect :D :cool:

    1:06:11
    MT
    Koenigsegg

    1:05:×× kan makkelijk, moet alleen ff me begin verbeteren.
     
  10. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Whoe, nice VT! :+

    You're starting to get the hang of it! 8)
    Als je een 1.05 kan, kan je aan het eind vast wel een 1.04. Gewoon elke dag minimaal 2 uur spelen and you'll be fine :cool:
     
  11. Traxx

    Traxx Dutch Racing Crew

    Berichten:
    442
    Leuk Bevonden:
    0
    1.03.54

    (mwoah denk dat 1.00.xx wel mogelijk is;) )


    [/sarcasm]
     
  12. jellejelle

    jellejelle PSP Only

    Berichten:
    696
    Leuk Bevonden:
    10
    1.07.57
    MT
    Enzo
    126ste op Live

    Ik rij met MT en ik rij een snellere tijd 8), nooit gedacht :p

    Echt fucking weird, ook maar eens in de career proberen, mss werkt het daar ook wel :p
     
  13. Arie_Bombarie

    Arie_Bombarie Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    1:06:70
    AT
    Koenigsegg CC8S
    Rank 78


    Ik was een beetje aant praten met iemand en ondertussen die challenge is proberen en haalde bovenstaande tijd.

    Dus ik denk zojuist, die zal ik wel makkelijk kunnen verbeteren, kom ik niet verder dan een hoge 1.07 |:- .

    Met MT kwam ik ook al niet ver...|:-
     
  14. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0
  15. Bonbridge

    Bonbridge Hi!

    Berichten:
    2.488
    Leuk Bevonden:
    3
    Haha leuk filmpje... maar idd wel beetje offtopic.

    Maar zo rij ik mijn cone challenges dus ook wat doe ik fout?

    *:p grapje natuurlijk*
     
  16. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Wat een heerlijke track, er zijn zo veel punten waar ik mijn ghost kan inhalen. De vorige race bevatte slechts een moeilijk stuk. Ik race nu rond de 1.08.xx, maar daar gaat zeker wat vanaf.
     
  17. Gangsterdwerg

    Gangsterdwerg Active Member

    Berichten:
    827
    Leuk Bevonden:
    0
    1.04.49 offline kan hem niet naar online uploaden:mad:
     
  18. Phoenix NL

    Phoenix NL ...

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb m'n tijd iets verbeterd:

    1.06.63
    Koenigsegg CC8S
    MT
     
  19. Robbertje

    Robbertje X360

    Berichten:
    426
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een nieuwe tijd gezet:

    Ferrari Enzo
    1.06.22
    AT
    Rank 58

    Ik snap echt niet hoe jullie met de CC8S sneller kunnen zijn dan de Enzo. Ik heb het geprobeerd en bleef maar dik achter mijn vorige 1.07.xx tijd zitten.
     
  20. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Speciaal voor jullie Stefan's handleiding voor dit circuit \o/ :+

    ----------------------------------------------------------​


    Als eerste neem je een Koenigsegg CC8S, puur om het feit dat hij sneller is op de rechte stukken en strakker ligt in de bochten.
    Men zet de transmissie op MT, omdat dat héél veel helpt bij dit circuit.
    Je drukt op Start Race en daar gaan we! ^^

    Je komt over Start/Finish (als je het goed doet 210+) en schakelt op naar z'n 5. Op naar de eerste bocht...

    De eerste sectie bestaat alleen maar uit haakse bochten. Met haakse bochten is het zo dat speciale lijnen rijden (laat/vroeger insturen) geen zin heeft. Je moet gewoon zorgen dat je de Koenigsegg er soepeltjes doorheen laat rollen.

    Wat je dus iig moet doen is optijd (!!!) remmen. Je moet namelijk vooral niet te hard een haakse bocht ingaan. Remmen en insturen tegelijk is met de Koenigsegg ook niet sneller, dus gewoon optijd remmen.

    Je remt, zet je auto op het instuurpunt neer, laat je remmen rustig los en stuur in. Je auto moet dan als het goed is soepeltjes naar de apex rollen en dan kan je met rustig opbouwend gas alweer uit de bocht acceleren. ^^

    Om het wat duidelijker te maken hier een (simpel) paint plaatje:
    [​IMG]
    Zoals je ziet is op het punt dat ik klaar ben met remmen en ik instuur, dat ik dan op zó'n snelheid ben dat ik meteen al bijna genoeg heb ingestuurd. Dus gewoon optijd remmen, en rustig die bocht doorrollen.

    Dus voor bocht 1 terugschakelen van z'n 5 naar z'n 3, de eerste 2 bochten in z'n 3 houden. Dan op het rechte stukje tussen de 2e en 3e bocht naar z'n 4, en dan weer de 3e bocht in z'n 3. Deze versnellingen vermengd met de haakse bochten van hierboven en een goede eerste sectie is zéér redelijk lijkt me.

    Zo dus de eerste sectie nemen en op naar de 2e sectie! :+

    Je komt van de 3e bocht in de 3e versnelling, gaat over de lijn van de eerste sectie, schakelt op naar z'n 4, je laat hem daar in janken tot de toerenbegrenzer en neemt vervolgens bocht 4 óók in z'n 4

    Dat is net zo'n soort bocht als van de eerste sectie alleen wat breder, dus je kan wat harder. (vandaar dat je 'em in z'n 4 houdt hier) :)

    Dan optrekken opweg naar bocht 5.
    Bocht 5 is een aparte bocht, die ongeloofelijk nijpt. Je houdt de Koenigsegg nog steeds in z'n 4 en gaat volgas erin. De bocht is in het begin totaal niet scherp dus gewoon volgas links blijven rijden. Dan begint de bocht langzaam te nijpen en zal je iets meer naar rechts moeten gaan. Je laat het gas los (je blijft in z'n 4) en begint langzaam te remmen. Dan komt het nijpende deel waar het instuurpunt belangrijk is, dus oefen daar goed op.
    Dan als je hard/zacht genoeg gaat en je pakt aan de binnenkant je apex, kan er weer (nog steeds in z'n 4!) uitacceleren.

    Dit is wat ik bedoel:
    [​IMG]
    ^^

    In het rechte stukje tussen bocht 5 en 6 de auto nog steeds in z'n 4 houden tot aan het rempunt. (de auto zal gaan "janken" maar gewoon NIET naar z'n 5 gaan).

    Bocht 6 draait iets verder door dan een 90 graden bocht dus iets later insturen. Je schakelt terug naar z'n 3, remt vroeg, en stuurt iets later in.
    Als je dan instuurt en goed aan de binnenkant je apex pakt dan moet je er vol uit accelren, omdat de snelheid waarmee je deze bocht uitkomt belangrijk is vanwege het rechte stuk(je) hierna.

    De 2e sectie dan ook afgelopen en je kan weer opschakelen naar z'n 4, en daarna naar z'n 5. :)

    Dan de laatste wallbashbocht waar je volgas doorheen kan. Gewoon op het goede punt (zie foto hieronder) vol de muur inknallen. Tijden de knal niet vergeten terug naar z'n 4 te schakelen. En gewoon volgas blijven gaan en vooral blijven DOORSTUREN naar rechts.

    Zo bedoel ik het:
    [​IMG]
    Jaja :cool:

    En dan vol in z'n 4 over de finish op weg naar je eerste WR :+

    Dit was dus zo'n beetje het rondje. ^^ Nog één keer de versnellingen:
    bocht 1 = 3e versnelling
    bocht 2 = 3e "
    bocht 3 = 3e "
    bocht 4 = 4e "
    bocht 5 = 4e "
    bocht 6 = 3e "
    bocht 7 = 4e "

    Deze handleiding voor de City Hall Park werd mede mogelijk gemaakt door:
    Stefan! \o/ :cool:
    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina