Dag mensen, allereerst excuses als dit topic niet in de goede thread staat, maar ik kon geen betere plaats voor mijn vraag vinden. Even een schets van mijn Setup; Mijn 360 en versterker staan beiden in 1 kast. van achteren is hij afgesloten, op 2 gaten voor de kabels na. Voor zitten 2 glazen schuifdeuren. Het kastje is in 2en gedeeld, en er kan 1 deurtje tegelijk open geschoven worden. Dit betekent dat OF mijn 360 heet wordt, of mijn versterker. Ik hoop dat jullie dit begrijpen, beter dan dit valt het niet uit te leggen, vandaar even de fotos hieronder; Goed, dan nu mijn vraag. Ik heb besloten om beide deurtjes dicht te laten, en met behulp van een pc voeding en wat ventilatortjes beide apparaten te gaan koelen. Ik zal deze achterin gaan plaatsen. Maar.... Welke ventilatortjes kan ik het beste gebruiken? Hoeveel heb ik er nodig? Moeten ze zuigen of blazen (vanuit binnenaf gezien)? Jullie zouden mij helemaal uit de brand helpen met wat goede raad! Alvast bedankt, Jurjen
De fan moet de warme lucht er aan de achterkant uitblazen lijkt mij.. Ik betwijfel alleen of dat genoeg koeling zal zijn voor je Xbox 360.. Ik heb die van mij ook in zo'n soort TV kastje staan met glazen deurtjes, en ik heb ook 1x geprobeerd of ik met de deurtjes dicht kon spelen.. Gevolg was dus dat ie vastliep na een tijdje door de warmte (het werd echt behoorlijk warm in dat kastje).. Daarna met deurtjes open geen enkel probleem meer gehad.. maar je kan het proberen natuurlijk..
Je zou kunnen kijken voor 120mm casefans. Deze kunnen veel lucht verplaatsen op een lager toerental. De casefans zouden in deze situatie van binnenuit gezien, moeten zuigen. De warme lucht wordt dan door de casefans uit het meubel geblazen.
kun je de voeding van de 360 niet achter/naast je kast leggen, en dan de kabel naar je xbox laten lopen door een van de gaten achterin je kast?
Misschien een beetje krom uitgelegd van mijn kant, maar die 360 voeding ligt al achter het kastje, het gaat dus puur om de xbox en de geluidsversterker zelf.
is het echt niet handig om je stekker in een stekker doos te doen. of is dit neit echt heel erg belangrijk want anders kom ik niet vergenoeg met mn kabel. heb namelijk ent mn xbox en ik ben best wel heel erg fucing blij dermee reageer snel
Die van mij zit ook in een stekkerdoos, samen met 5 andere elektrische apparaten. Is dus een beetje onzin lijkt mij, meer zo'n extra voorzorg vanuit microsoft, om alle mogelijke 'problemen' te vermijden.
ik wil em nou net aanzetten maar mn tv ziet hem neit ik heb een sony triitron en ik het niet de optie tv/av maar hoe kom ik dat beeld te zien meot ik zender zoeken ofzo
Werkt niet optimaal. Je hebt namelijk een luchtstroom nodig. Een pc voeding produceerd ook weer extra warmte. Er zijn nog andere opties. 1. Maak gebruik van 220v ventilatoren. 2. Gebuik een netadapter 12v en laat deze buiten de kast liggen. 3. Gebruik de eventuele spanningsuitgang op de versterker. Had op mijn vorige versteker een 12v aansluiting zitten die je kon gebruiken als voeding voor een platenspeler. Conrad.nl verkoopt 220v ventilatoren 120x120x38 , die hebben een luchtverplaatsing vermogen van 180m3 per uur.
zie net staan dat alle lampjes meoten branden als men console aanstaat maar dat doet het bij mij neit alleen de power teken licht op en als ik op die x van men controller druk dan gaat het linkerboven stukje aan staan maar is dit niet normaal/? sorry voor dubbele posts
Hey bulleta, niet lullig bedoeld of zo, maar zou je misschien een eigen topic aan kunnen maken, aangezien jou vraag niet echt aansluit bij die van mij. @melbuuln, Die pc voeding komt ook buiten het kastje te staan, deze gaat dus enkel dienen om de ventilatoren aan te sturen, dus hetzelfde idee wat jij aanvoert, alleen nu wilde ik dus weten; Welke ventilatortjes kan ik het beste gebruiken? Hoeveel heb ik er nodig? Moeten ze zuigen of blazen (vanuit binnenaf gezien)? Nogmaals bedankt
Als je besluit voor een 220v Ventilator met een luchtverplaatsing van 180m3 per uur , dan heb er maar 1 nodig. Doordat je maar 2 gaten achter in de wand hebt , lijkt het mij verstanding dat de Ventilator de lucht uit de kast moet blazen. Koele lucht naar binnen blazen heeft geen zin , omdat de grote hoeveelheid lucht aan de achterkant toch niet weg kan. Wil helemaal zeker zijn dan koop je 2 ventilatoren. De ventilator die blaast plaats je zolaag mogelijk in de kast en de andere die zuigt plaats je helemaal boven in. Als jouw versterker nog een 220v uitgang heeft , dan zou ik de ventilatoren hierop aansluiten. Versterker aan en dan gaan de ventilatoren ook mee draaien. Volgens mij is bulleta de weg een beetje kwijt
ik heb bij de Action hier in de buurt een USB ventilatortje gekocht voor 2 euro als je die in je 360 doet en erop laat blazen het is maar een ideetje en alle beetjes helpen
Het is gelukt mensen, ik heb nu 2 fans van 120 MM in mijn kast gebouwd. Beide zuigen de warme lucht uit de kast. Wertkt perfect! Bedankt voor de hulp, Jurjen