The Elder Scrolls IV: Oblivion [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Willem, 14 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Ze worden inderdaad bot. Als je ze niet vaak genoeg repareert (er is een soort van 'health' meter in het menu te vinden, geen nood), dan kun je ze niet meer gebruiken als de meter op nul komt te staan. Logisch.

    En van die release.
    VooDoo, TakeTwo heeft vorig jaar in zijn financiële resultaten als release voor Oblivion 'Q2' opgegeven, maar Q2 in een financial year is anders dan een gewoon jaar. Q2 loopt in dit geval van februari tot juni, dus let op.
     
    Laatst bewerkt: 9 feb 2006
  2. marine robin

    marine robin ODST Sniper NL

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    0
    klinkt inderdaad logish:) ...
     
  3. Overkill

    Overkill Metalhead

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb Morrowind gespeeld en dit spel lijkt me wel gaaf worden!
     
  4. Lt Lemmens

    Lt Lemmens A Dutch Ghost

    Berichten:
    195
    Leuk Bevonden:
    0
    tot zow ver ik weet, en ik heb t vandaag nog na gevraagd
    krijgen ze in een winkel in Nijmegen, Elder Scrolls de 24e of de 27e van Maart

    maar ze kunnen het natuurlijk ook mis hebben en dan heb ik pech ;) :D
     
  5. Overkill

    Overkill Metalhead

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Nijmegen is hier in de buurt hehe!

    Maar goed die winkels zeggen wel meer! Vriend van me kon laatst Bully ergens op halen maar dat spel is toch nog helemaal niet uit? (Ze hadden hem dus ook niet)
     
  6. Lt Lemmens

    Lt Lemmens A Dutch Ghost

    Berichten:
    195
    Leuk Bevonden:
    0
    jah maar ik zeg t puur omdat ik daar ook ken en het personeel van die winkel
    zijn goeie kennissen van me, dus liegen zullen ze zeker niet,
    maar misschien vergissen in de datum kan altijd, maar jah
    het zijn maar mensen en die kunnen fouten maken ;) :D
     
  7. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Bijna alle winkels zeggen 24 maart omdat co uitgever TakeTwo dat zei op X05, maar officieel volgens Bethesda is het Early 2006...laten we het hier niet meer over hebben.
     
    Laatst bewerkt: 9 feb 2006
  8. Lt Lemmens

    Lt Lemmens A Dutch Ghost

    Berichten:
    195
    Leuk Bevonden:
    0
    tja we zullen zien das het enige wat ik erover kan zeggen ;) :D

    hehe het komt wel goed we moeten gewoon geduld hebben ;)
     
  9. marine robin

    marine robin ODST Sniper NL

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    0
    reken er maar gweoon niet op ..want het zou eigenlijk een launch game worden net als ghost recon adw en uiteindelijk zitten we al in februari.... het kan dan iniedergeval niet tegenvallen;) .... MAARJA MAYBE IS HET WEL OP DIE DATUM TE KOOP DAAR IK HOOP HET VOOR JE_O_
     
  10. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Preview uit Electronic Gaming Monthly.

    Ik had hier de link naar de thread gepost, maar de text is nu weggehaald door de mods op de ES forums, gelukkig heb ik de text gekopieerd.



    Day One: Huzzah! I’m not lost

    Emperor Uriel Septim (voiced by that dreamy Patrick “Capt. Picard” Stewart!) has just been murdered before my eyes. Right before he bought it, though, he gave me a tacky necklace and prattled on about my destiny, an ancient prophecy, and some hubbub about opening the gates to hell. (After he croaks, I get my first quest update, complete with a compass pointing me to my next objective.) Oblivion’s core plot centers around these mysteries, but first I just want to explore this sprawling fantasy world.

    I lost count of the number of people who told me they quit playing Morrowind after a half hour of walking through the woods and then being killed by a crab. I never had that experience, but I will admit to having had more than one frustrating “What the hell do I do now?” moment. Oblivion avoids this pitfall by holding your hand more tightly: The central plot progression remains front-and-center, optional quests are clearly elective, and unfair difficulty spikes should be largely extinct. Plus, brilliantly streamlined menus replace Morrowind’s jumbled hodgepodge of a setup. Negotiating my inventory feels intuitive, and being able to quickly check my journal (that conveniently logs my quests, conversations, and actions) keeps me on task.

    When I go to my world map, I’m thrilled to discover that those creepy, crawly silt strider mounts from Morrowind have been replaced by a far more efficient “fast travel” map. It makes sense without making me feel like I’m being baby-sat. Rather than hoofing it through the great outdoors (and risking death by crab), I decide to give this fast-travel business a try. Right now, I can warp only to areas in the eight main cities, but as I talk to people, explore the land, and accept quests, the map updates accordingly. Since I am a total shopasaurus, I select Imperial City’s marketplace so I can do a bit of shopping, and after a quick loading screen, I’ve warped there.

    I find myself smack-dab in the middle of a brightly sunlit marketplace bustling with people. I overhear a man bragging about how retirement has given him more time to read trashy novels. Must be nice.... I decide to head over to the stables to have a gander at the horses. All girls love horses....

    Day Two: Murder for fun and profit

    Early in the morning, I find a seemingly free pony at the stable and set off on a quest to assassinate someone swarthy. A few hours later, I’m hiding from my pissed-off stolen pony inside the Inn of Ill Omen, thinking that it’s pretty damn aptly named. The pony went bad after I accidentally stabbed him while trying to kill a rabid wolf. If I hadn’t been distracted by the majestic herd of deer springing through the glen along the path, I might’ve been more prepared for the beast. Combat here is much improved over Morrowind’s random die-roll-powered mess. And though I can control the strength and timing of my blows and blocks, my pony clearly thinks I need more practice.

    After chugging a lesser potion of healing, I casually slide over to the innkeeper. I ask about the man I’ve been sent for, Rufio. The innkeeper has a pretty high opinion of me, probably due to my slim figure and Run Lola Run–red hairdo. He tells me the old man can be found in the basement and that he’s usually sleeping. This should be easy....

    OK, he’s dead. That actually was easy! I shrug off any guilt I might’ve felt over killing a helpless old codger in his sleep and drag his corpse out of the blood-soaked bed to take a quick nap. I wake up to find the creepy Lucien LaChance, the man who sent me to kill Rufio, hovering over me. Pleased with my performance, he invites me to join the assassins’ guild. He informs me of the double-secret location of the guildhall, and in no time I’m carefully playing the minigame that lets me try to pick the lock on the house where I’m told I’ll find the guild. A scary, talking stained-glass window asks me a question I know the answer to, and soon I find myself among all sorts of villains.

    Day Three: Makin’ time with Wonder Woman

    While wandering through random shops in Imperial City, I hear a familiar voice—why, it’s none other than Wonder Woman! Lynda Carter herself voices a shopkeeper named Jensine. I adore Wonder Woman, so naturally I want her to like me, too. I opt to play the persuasion minigame in order to improve her opinion of me. Using my lightning-fast reflexes while carefully watching her face for mood changes, I can increase or decrease her notion of me. I do a good enough job to be rewarded with a grin. She then asks if I’ll help with an investigation of a local merchant who has been undercutting prices so much that there’s little doubt treachery is afoot. I tell her I will help out, and my quest journal updates itself. After I speak with the shady merchant, I decide that my best course of action is to wait until he closes shop and then follow him to see where he goes. Since I have some time to kill before the market closes, I decide to travel to the waterfront to see if anything interesting is going on down there.

    The waterfront is on the bad side of Imperial City, and it’s rife with nefarious rogues with malfeasant minds. I’ve got my guard up, so I’m not really prepared for a pirate who approaches me to sing a randy sea shanty about my fancy pants. He’s charming, but my mother warned me about pirates, so I move on. Who wants to chat up some loser when I’ve got a huge world to explore? "

    Then they mention a "spring 2006" release date, but we can guess it is a crap release date.



    Ik vond de kritiek dat op Morrowind werd gegeven omwille van zijn ontoegankelijkheid altijd leuk...maar ik vrees dat dat nou niet het geval zal zijn. Ze houden teveel rekening met het grote publiek...zeker de luchtige manier waarop deze gast alles vertelt. Silt Striders waren nou eenmaal iets typisch aan Morrowind. Je kan natuurlijk zeggen van 'er is fast travel, maar je kiest tenslotte zelf of je het gebruikt of niet', maar ik vind het niet thuishoren in deze game.
     
    Laatst bewerkt: 10 feb 2006
  11. serious siem

    serious siem PSN: Serious-Siem

    Berichten:
    786
    Leuk Bevonden:
    6
    Volgende week in Gammo Oblivion preview :)
     
  12. marine robin

    marine robin ODST Sniper NL

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    0
    echt wow vet man ga ik zeker ff checken ;) meschien vertellen ze nog iets dat ik niet weet ..het zal wel niet maarja....

    trouwens ..ik hoor een paar jongens die bij mij in de buurt wonen telkens oblivion afkraken EN WEET JE WAAROM ..OMDAT ZE HET DOM VINDEN DAT JE DE HANDEN VAN DE PERSONAGE NIET TIJDENS HET SPELEN ZIET!!:mad: (B.V.) als je een skelet oppakt of gewoon loopt..

    ik vind dat nergens op slaan :confused:
     
  13. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Kan je nou ook de kleuren van het gezicht van je personage veranderen? Dus bij mens licht en donker, bij Argonian bijvoorbeeld ook blauw met zwart, of groen met rood. Want een Argonian is een beetje een reptiel, dus waarom niet? Kan het het, of kan het niet?
     
  14. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij kan je wel een Neger maken

    @ marine
    je kan ook in 3rd person spele
     
  15. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    1 van de 10 rassen heten de Redguards, en dat zijn zwarten.
     
  16. n.e.r.d

    n.e.r.d pharrel williams

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    1
    ze zullen wel te dom zijn om het spel te snappen :p
     
  17. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is dat nou voor een antwoord?

    Ten eerste heet dat een Redguard.
    En een neger kun je ook een donker getint medemens noemen.
    Maar ja...
    Je hebt zoveel uiterlijke eigenschappen die je kunt veranderen.
    Maar de huid? Ik denk dat er wel zo'n soort optie in zit.
    Maar ik denk dat je dan toch ff zou moeten wachten op CHill, Willem..
     
  18. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Rustig joh.
    Ik denk niet dat hij Neger als aanval op de zwarten bedoeld.
    Het is gewoon zo, dat je zo een zwarte man noemt, niets racistisch aan :).

    *best off topic
     
  19. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb dit al zo vaak gepost..maargoed, download de Facegen demo om te weten te komen wat je allemaal kan veranderen aan je character zijn/haar gezicht. Het is zeker de moeite waard, want je kunt nu al het gezicht creeëren dat je bij Oblivion wil gebruiken, dit is namelijk de software dat Bethesda gebruikt voor character creation.
     
  20. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    donker getinte mense hete toch negers
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina