Plasma schermen schadelijk voor het oog..?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door No_Name, 11 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. No_Name

No_Name -

Leuk Bevonden:
    0
    Een plasmascherm kan (evenals conventionele monitoren en televisies) inbranden en een LCD paneel niet. Inbranden is feitelijk het minder worden van de lichtopbrengst. Indien een scherm gelijkmatig gebruikt wordt zijn inbrandverschijnselen niet waarneembaar. Stilstaande objecten kunnen evenwel als fantoombeelden zichtbaar blijven indien ze langdurig op één en dezelfde plek zichtbaar zijn geweest. Inbrandverschijnselen doen zich vooral voor in de eerste 200 gebruiksuren. In die tijd verliest het plasmascherm een zekere mate van helderheid waarna de lichtopbrengst gedurende zeer lange tijd stabiel wordt. Het gevaar van inbranden is na de eerste 200 uur dan ook aanzienlijk kleiner. Advies: lichtopbrengst en contrast zijn bij plasmaschermen inmiddels op zo’n hoog niveau, dat de als standaard ingestelde fabriekswaarden veelal te hoog zijn. Stel in het menu gerust de waarden voor helderheid en contrast lager in. Dit komt de levensduur (net als bij de traditionele CRT monitoren) ten goede en reduceert de kans op inbranden. Kijk zeker de eerste 200 uur zo min mogelijk naar statische beelden zoals b.v. 4:3 beeldformaten. Professionele gebruikers wordt aangeraden pixel-shift aan te zetten.

heeft hier iemand last van plasma schermen na langdurig gebruik..?

bron: http://www.shop.licht-geluid.nl/help_flatscreens.aspx

btw hierzo een filmpje van farcry instincts...de pc versie wordt vergleken met de 360 versie..( je hebt quicktime nodig ).

http://www.yourfilelink.com/get.php?fid=22950

2. EvilWasp

EvilWasp -

Leuk Bevonden:
    3
    Hoe kom je erbij dat je ogen last kunnen krijgen van plasma schermen.

Het artikel dat je post gaat over het inbranden van het scherm, niet het inbranden van je ogen!

3. No_Name

No_Name -

Leuk Bevonden:
    0
    ooh shit verkeerd geleze ..slotje graag. k d8 dat je netvlies in ging branden na langdurig kijken ofzow. sryy

4. NapoleJon

NapoleJon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha, mijn held. Dit gaat inderdaad gewoon over het inbranden van je scherm en niet van je ogen. Beste grap sinds tijden.

5. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Kijk maar eens op de site van Trosradar , daar staan genoeg ervaringen met Plasma.

Voorbeeld tekst.
    Een bekende klacht is dat logo’s van omroepen snel in de schermen inbranden.
    De fabrikanten van plasma-televisies zijn niet onbekend met het gevaar van inbranden. Philips erkent het probleem, maar legt de oplossing bij de omroepen.

Op site vindt je ook een aantal videofragmenten.

Ben er zelf nog niet voor welke uitvoering ik moet kiezen , Plasma of Lcd.
    Één ding is wel zeker de beeldformaat moet minimaal 1 meter zijn.

6. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Het woord 'oog' komt überhaubt niet eens voor in het hele artikel:).

Maarre, volgens mij is er niets aan de hand als je geen 5 uur achter elkaar gamed:D. Het zal denk ik in de praktijk allemaal wel meevallen...

Laatst bewerkt: 11 feb 2006
  7. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Het scherm minimaal 1 meter om het goed tv te kunnen kijken? Onzin, als je er bijv. 2-3 meter vanaf zit heb je er geen kut aan want dan moet je helemaal je hoofd bewegen om van de ene hoek naar de andere te kunnen kijken.

8. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    De jusite afstand was aantal cm beeld x 3 ofzo. Dus bij een plasma scherm van 108 cm moet je zeker 3 meter afstand nemen.

9. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    nou.. minimaal wel 3 meter.. ik denk dat de optimale afstand zo rond de 4 meter ligt. Zodra je dichterbij komt word het beeld ook vet onduidelijk.

10. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Op 3 meter afstand heb je zelfs een scherm nodig met een doorsnede van 2 meter.
    Dit heeft Goerge Lucas gezegd , dan pas kan je optimaal genieten van zijn Star Wars films.

11. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Hehe, grappige kerel, ik kan zo echt geen tv kijken hoor. Ik heb zelf een 32inch lcd en ik kan er echt niet meer dan 2 meter vanaf zitten als ik relaxed tv wil kijken..

Maarja, ik heb dus geen plasma:)

12. jeroen kroes

jeroen kroes hertog jan ownage

Leuk Bevonden:
    0
    dit draadje hoeft tog niet perse opslot maybe kun je de titel veranderen en daneen bepaad soort topic ervan maken w,weet ik veel maarja ik heb een gewone tv ik zie wel een klein beetje vlekken op sommige stukken maar het stoort me zowieso niet ! ;)

13. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Kan me toch wel iets voorstellen bij de vergissing... Foutje moet kunnen.

14. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38

Bij deze op slot :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina