Op de vraag hoe ik het heb aangesloten, even een korte tutorial: Ik ben naar een computershop in de buurt (Hilversum) gegaan en heb hier om 2 Fans die stil waren, maar wel veel lucht verplaatsen gevraagd. Deze kwam aan met 2 120 MM fans (zie fotos). Met een verplaatsing van 160 CFM was ik direct verkocht. Allereerst heb ik mijn (2e hands gratis PC voeding) ontleed, zodat ik een aantal keuzes had qua voltage (12-6-3 ). Dit is simpel, aangezien je aan de kleuren van de draden kunt zien welk voltage deze draagt. Geel is 12 volt, rood 6, en geel/rood 3. Bij het aansluiten moet er wel altijd een zwarte (de min) pool aangesloten zijn om de fan te laten werken. Verder is het eigenlijk heel simpel, je sluit de fans aan op je voeding (met of zonder verloopstukje) en deze werken. Ik had deze eerst op de 12 volt aangesloten (160 CFM), maar dit bleek meer dan voldoende, aangezien mijn gehele kast bijna los van de grond kwam, en mijn tenen begonnen te bevriezen. Daarna heb ik de fans aangesloten op de 6volt (rode en zwarte kabeltje). Dit werkt echt perfect, mijn xbox en versterker worden niet eens lauw meer, en je hoort de fans nauwelijks. Beide fans zuigen de warme lucht uit de kast, en verse lucht wordt door de gaten aangezogen. Zie het resultaat: En de pc voeding die de fans aanstuurt: Mochten er mensen zijn, die na het lezen, nog problemen hebben of vragen, voeg mij dan even toe op MSN en ik zal proberen wat tips te geven. Jurjenlaene@hotmail.com @ Dynamike, ik zal mijn nieuwe speakersetje nog wel even posten in een andere thread, aangezien dat niet echt hier thuis hoort. Succes en de groeten!