Hey,
Ik heb dus sinds gisteren Windows MCE 2005 op men PC gezet speciaal voor de 360, en vooral om transcode 360 te gebruiken.
In mijn thuisnetwerk zitten de volgende aparaten:
Modem: Motorola Surfboard Cable modem
Wireless G Router: Topcom WBR254g
Wireless ontvanger: Topcom Skyr@cer 802.11g USB Reciever
PC: HP Pavilion met Windows MCE, Windows Media connect en Transcode 360.
Xbox 360
Gisteren heb ik alles getest door alles als volgt aan te sluiten:
Modem ---UTP---> Router ----Draadloos-----> wireless USB Reciever ----USB---> PC (Ip= 192.168.2.105, ICS staat aan)---Crossed Cable--->Xbox 360.
Zo dus:
Op die manier werkt alles dus feilloos: ik kan Media center volledig gebruiken, en ook Xbox live werkt allemaal met de automatische settings.
Echter de bedoeling was om op deze manier beneden op de plasma tv naar afleveringen van lost te kunnen kijken in Xvid formaat. De router staat beneden naast de TV, en de Media center PC staat boven op mijn kamer. Is het mogelijk om op deze manier de MCE op de 360 aan het werk te krijgen?
Zo dus:
Als ik alles op deze mannier ansluit, heb ik wel xbox live, maar geen connectie met de MC PC als ik een nieuwe setup uitvoer. Ik heb wel de poorten niet geforward op de router omdat hij bij Live een open NAT aangeeft, en ik dat graag zo wil houden. Maar als het al aan een firewall probleem zou liggen (en niet aan iets anders dat ik over het hoofd zie.) zou het dan helpen om voor de tijd dat deze setup gebruikt moet worden de Ip's van de PC en de 360 in te geven bij de DMZ van de router?
Mijn eigenlijke vraag is dus hoe ik alle apparaten moet instellen als ik de MCE wil gebruiken volgens de 2de setup. Wat dus de juiste instellingen zijn voor de PC, de 360 en de router.
Klik om te vergroten...