Heb EA gebeld over het zwarte scherm in FIFA 2003

Discussie in 'Algemeen' gestart door Top Cat, 8 nov 2002.

  1. Top Cat

    Top Cat Lord of the XBOX

    Berichten:
    100
    Leuk Bevonden:
    0
    Laten we binnen deze thread ff bij het onderwerp blijven waarom hij gestart is!!!!

    THNX
     
  2. Tigger

    Tigger Master Chief

    Berichten:
    157
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had exact dezelfde problemen als iedereen hier, begon bij PGR, en werd steds erger...dus die disc errors ed.
    Fifa Worldcup 2002 was ook een ster in dit soort errors.

    Ook na opsturen naar MS bleef het hetzelfde, er was nl niets gefixt want ze konden niets vinden. Na het verkrijgen van een nieuwe xbox zijn ALLE problemen voorbij, hij is sindsdien nooit meer vastgelopen.
    Kiijk eens rond in nieuwsgroepen, dit is een veelvoorkomend probleem, voornamelijk bij mensen die een van de eerste xboxen hadden. Ik vermoed dat de eerste lichting xboxen hier sub-par DVDspelers had.

    De reden dat hij voornamelijk bij filmpjes ed vastloopt is simpelweg omdat deze vanaf DVD spelen, en vandaar ook dat ie zonder commentaar minder vastloopt, immers: deze wordt ook vanaf CD geladen.

    Kortom, mijn ervaringen wijzen erop dat de schuld bij MS ligt, en NIET bij EA, immers de xbox vervangen heeft alles opgelost. De enige reden dat EAgames er wat meer last van hebben is omdat er vaker kortere dingen van de DVD geladen wordt....
     
    Laatst bewerkt: 21 nov 2002
  3. Top Cat

    Top Cat Lord of the XBOX

    Berichten:
    100
    Leuk Bevonden:
    0
    Op zich niet slecht gedacht, maar jij hebt er nu dus helemaal geen last meer van als ik je goed begrijp!!!!!
     
  4. Tigger

    Tigger Master Chief

    Berichten:
    157
    Leuk Bevonden:
    0
    dit heb ik een maand geleden gedaan (xbox omgeruild) hij is sindsdien geeneen keer vastgelopen, en ik heb met name FIFA 2003 gespeeld (sessies van 2/3 uur)
    De games die er ook veel last van hadden (deathrow, pgr) doen dit ook niet meer
    xtra bewijslast: ik heb een cdcleaner gebruikt (NIET DOEN!!!) en dat verergerde het hele zaakje...dat is de reden geweest dat ik ehm heb omgeruild (had geen zin om WEER naar ms te sturen)

    nog meer indicaties dat de DVD fokked up was:
    -liep vast bij switchen autos pgr, waarbij je HOORT dat deze van cd wordt geladen
    -liep vast bij switchen radiostations PGR, niet als radio af stond of HD muziek werd geladen
    -liep vast bij filmpjes en commentaar van WC 2002, met name de intro
    -liep vast bij laden levels
    -liep vast bij finishen levels

    dus vrijwel nooit INGAME (behalve bij wc 2002, waarbij commentaar 'on the fly' wordt geladen)
    Bij het vastlopen hoorde ik ook altijd hetzelfde geluid, alsof de disc heel hard werd 'gespind'...tezamen met vreemde 'tikjes'

    Sind ik een nieuwe heb maakt de DVD veel minder geluid, laadt hij veel sneller, en vind ik de xbox weer werelds...
     
    Laatst bewerkt: 21 nov 2002
  5. Top Cat

    Top Cat Lord of the XBOX

    Berichten:
    100
    Leuk Bevonden:
    0
    Damn, had eigenlijk in de vorige post gemoeten maar ja (drukte p.o. op submit)!!!!!

    Mijn XBOX heeft als Manufacturing Date 8 maart 2002, zou dus 1 van de eersten geweest kunnen zijn!!! Hmmmmmmmmmmmm, nu ik jou verhaal hoor ben ik wel benieuwd naar de manufacturing date van de XBOXEN van mensen die er geen last van hebben!!!

    Dus als jullie die datum ff kunnen posten dan weten we misschien weer wat meer!!!!

    THNX
     
  6. Tigger

    Tigger Master Chief

    Berichten:
    157
    Leuk Bevonden:
    0
    De datum waarop hij is gemanufactured weet ik niet, ik heb hem tenslotte niet meer, maar ik heb hem 1 week voor de grote 'rewardpack' datum gekocht...dat was 26 april toch?
     
  7. Top Cat

    Top Cat Lord of the XBOX

    Berichten:
    100
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat heb je nu dan, staat onderop je XBOX!!
     
  8. Tigger

    Tigger Master Chief

    Berichten:
    157
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat snap ik, zal even kijken, maar deze is nog geen maand oud dus zal een nieuwere zijn..

    yup
    22-05-2002

    let echter op de vorige begon het rond augustus te doen, dus NIET gelijk...leek wel alsof hij versleten was of iets dergelijks..wat op zich best plausibel is:
    Een dvd speler is gemaakt om 2 uur lang rustig te spinnen als er een film draait, niet elke 4 seconden opspinnen en 'afremmen'. Dus het zou kunnen dat MS een leverancier had (Thompson levert ze meen ik) die hier geen goed model voor heeft genomen...erg slordig
     
    Laatst bewerkt: 21 nov 2002
  9. Top Cat

    Top Cat Lord of the XBOX

    Berichten:
    100
    Leuk Bevonden:
    0
    IIG thnx
     
  10. Baltimore Raven

    Baltimore Raven PRO-BOWLER

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    0
    Djeezes, heb juist ook eens gechecked welke manufacturing date er op mijn box staat. Het is haast ni te geloven, dat we er enkel problemen mee hebben bij Madden NFL 2003. Hij is al bijna een jaar oud: van 24 januari 2002 !! Kdenk da ik toch eens deze box ga proberen te ruilen voor een nieuwere versie, nu hij nog in garantie is.
     
    Laatst bewerkt: 21 nov 2002
  11. Baltimore Raven

    Baltimore Raven PRO-BOWLER

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog een vraagje voor Tigger: dat omruilen van de xbox met wie heb je dat geregeld, met MS zelf of gewoon bij de winkel waar je hem gekocht hebt? Omdat men hier beweert dat de garantie enkel via MS geldig is. Als het kan zo snel mogelijk iets laten weten want zou het vandaag nog willen regelen. Alvast bedankt.
     
  12. Top Cat

    Top Cat Lord of the XBOX

    Berichten:
    100
    Leuk Bevonden:
    0
    benk idd ook wel benieuwd naar ja!
     
  13. whoehaha

    whoehaha Wazupa

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    0
    kan iemand mij vertellen waarom we aan de xbox denken?
    Alle spelen verlopen vlekkeloos bij mij, hoe kan het dan aan de xbox liggen??
     
  14. Top Cat

    Top Cat Lord of the XBOX

    Berichten:
    100
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is idd bij mij ook zo, maar je moet wel alle mogelijkheden afwegen!!!!

    Als je het mij vraagt is het ook een probleem dat bij EA (of iig bij de producent van de cd's) ligt!!!! Bij MS delen ze deze mening ook!!!

    Ik wacht nu gewoon ff rustig af wat ze me bij EA te melden hebben, ze zijn nu al ruim 2 weken bezig met uitzoeken dus ik verwacht eerdags wel ff een reactie van ze!!! Ondertussen doe ik nog ff een beroep op mede lotgenoten om ook contact met EA op te nemen!!!! De contact gegevens staan in mijn signature, post het hier ook ff als je ze gaat bellen / melen dan weten WHOEHAHAHAHA (ik betrek jou er ook maar ff bij, aangezien je ook nogal veel aandacht hieraan besteed) en ik +/- hoeveel mensen al contact opgenomen hebben!!!!

    THNX
     
  15. Tigger

    Tigger Master Chief

    Berichten:
    157
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom we ande xbox denken: omdat een nieuwe xbox bij mij het probleem TOTAAL verholpen heeft, en de eagames doen een zware belasting op je dvd: constant op en af spinnen ivm met filmpjes en commentaar. lees jij de draad wel???
    Bovendien, jullie kunnen het zelf nagaan, de EAgames zijn zoiezo allemaal 1 batch omruilen helpt geen zak...de xbox'en komen niet uit 1 enkele batch, die heeft al verscheidene malen productieveranderingen ondergaan, waaronder aan de dvd drive
    Wil je het zeker weten:
    stel een lijstje op met mensen die hier last van hebben, en zet de manufacter dates van de xboxen erachter, kijk eens of er ook 'nieuwere' boxen tussen zitten....

    maar goed, het ruilen heb ik via de winkel gedaan, op een niet helemaal legale manier (winkel wilde niet ruilen omdat ik geen bon meer had, ondanks dat ze wisten dat ik hem daar had gekocht) dus heb een truukje uit moeten halen...maar misschien hebben jullie met bon een betere kans om hem normaal te ruilen.
    let wel op, mijn xbox had op den duur met alles last (werd steeds erger en erger, helemaal toen ik de disccleaner had gebruikt), dus als het bij jullie alleen fifa 2003 is moet je je afvragen of het de moeite waard is.
     
    Laatst bewerkt: 23 nov 2002
  16. Top Cat

    Top Cat Lord of the XBOX

    Berichten:
    100
    Leuk Bevonden:
    0
    kheb bijvoorbeeld ook NHL 2002, moet ook veel lezen en die heeft ook nergens last van!!!!

    En ja, ik lees me eigen thread wel ja :confused: !

    Feit blijft dat Fifa 2003 bij mij de enige game met troubles is!!!
     
  17. whoehaha

    whoehaha Wazupa

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    0
    inderdaad ik heb nog nooit ook nu niet last van dat soort meldingen dus........
     
  18. Baltimore Raven

    Baltimore Raven PRO-BOWLER

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb enkel Madden van EA met problemen de andere titel is F1 2002 en die geeft geen kick is piekfijn in orde.
    Als ze de ruil goedvinden dan doe ik het gewoon veel slechter kan het allemaal niet worden denk ik en hoop ik maar waarom nu juist Madden, had het liever anders gezien want F1 2002 wordt zeker niet zo vaak gespeeld als Madden maarja ik veronderstel dat wij daar weinig kunnen tegen inbrengen.
    Makes you doubt about the xbox, want zulke dingen heb ik nog niet gelezen bij cube of PS2 fora's. :confused:
     
  19. Top Cat

    Top Cat Lord of the XBOX

    Berichten:
    100
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar ik heb me ook nooit verdiept in de PS2 en GC, ik zou het al een probleem vinden als ik er uberhaupt 1 zou hebben :+ !!!

    Maar ik wacht deze week wel weer af en anders gaan ik misschien wel ff een echte brief sturen die dan niet naar de klachtenservice gaat maar naar een wat hogere pipo!!!! Zo iemand kun je altijd wel vinden op een web-site!!!

    Grtz
     
  20. Mr.blond

    Mr.blond Active Member

    Berichten:
    911
    Leuk Bevonden:
    1
    sorry voor de late reactie, computer lag tijdje KO, heb mijn xbox inmiddels 5 dagen terug en geen problemen meer gehead, zowel fifa als sega soccer slam als NFSHP2 werken nu perfect, mijn enige tip is: opsturen
    de fout lag trouwens aan de DVD drive, dit stond in een bijgevoegde brief te lezen
    dus zeer waarschijnlijk ligt het probleem aan hje xbox ( heb ondertussen al 21 matchen kunnen spele zonder enige probleme
     

Deel Deze Pagina