1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Computer Monitor Thread (VGA/HDMI/etc) [Deel 1]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door L3MMING, 5 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. crazytaxi

    crazytaxi Active Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    _O_ bedankt! _O_

    Ik ben gelijk op zoek gegaan naar de samsung, maar geen enne webwinkel heeft em op voorraad, en de mediamarkts hier bij mij in de buurt hebben em ook niet op voorraad en sowieso zijn ze duurder, mm rijswijk 549 euro, mm den haag 508 en mm r'dam alex. 599 euro zelfs!

    heb jij nog suggesties?, ik heb via pricewatch (tweakers) en via kieskeurig gekeken...
     
  2. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Sinds vandaag game ik op pc monitor (19") en dat bevalt mij uitstekend. Nu is mijn vraag of er een adapter ofzo bestaat dat je tussen pc en xbox kan switchen. Dus dat je zowel de xbox als de pc aan hebt staan en dat je op willekeurig moment kunt switchen tussen die 2 zonder kabels te wissellen?
     
  3. crazytaxi

    crazytaxi Active Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    is al eerder in deze topic tensprake gekomen, zo switch is er, en de naam is kvm switch (K eyboard V ideo M ouse). zijn er in handmatige uitvoering, en een electronische uitvoering. De electronische uitvoering kost misschien wel duurder maar 'simuleren' wel het keyboard nn muis signaal naar de andere pc toe. (anders 'denk' de andere pc dat de pc niet meer werkt.

    belkin is een bekend merk :)
     
  4. steenbok

    steenbok NL THE FEAR NL

    Berichten:
    322
    Leuk Bevonden:
    0
    Die 20.1" Acer is gewoon goed hoor. Ik heb hem nu al bijna 3 maanden. Gebruik em alleen voor de Xbox 360 en de kwaliteit is echt Amazing. Je kan de kleuren etc zelf bijstellen maar dit kan je ook aan het scherm overlaten. Per spel wordt dan bij het opstarten een Auto Config uitgevoerd als je de 360 opstart.
     
  5. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Bedankt :) Ik ben nu op zoek naar zo'n switch. Zou je een linkje kunnen plaatsen naar een switich die je mij zou kunnen aanraden? O-)

    edit:/
    Zou dit wat zijn?

    edit2:/
    Zo, die kabeltjes zijn nog prijzig ook :9
     
    Laatst bewerkt: 18 feb 2006
  6. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0

    Ik lees nu dat die Samsung 940MW geen TV tuner heeft. Klik. En klopt die resolutie?

    Ik zag trouwens de Samsung 940MP bij de Dixons staan. Wow, echt mooi. Hoewel die 19" was, vond ik hem er wel groot uitzien zeg. Maar helaas is die niet breedbeeld.
    Op kieskeurig.nl staat dat die wel een TV tuner heeft...
     
  7. MichielDeMaster

    MichielDeMaster Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een 19" Samsung monitor, werkt echt prima en het ziet er veel beter uit als op mn tv. Maar ik wil deze monitor ook gebruiken voor mn pc. Weet iemand of er een soort switch is, waar je al je VGA kabels in stopt, en dan d.m.v. een schakelaartje ofzoiets wisselt tussen de xbox 360 en mn pc. Nu moet ik steeds de VGA kabel eruit schroeven, andere VGA kabel erin schroeven, enz. Het schiet niet echt op, en de kabels worden er ook niet beter op.
     
  8. sherudo

    sherudo Active Member

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0
    ^^
    Ik heb precies het zelfde 'probleem' als jij michiel. Wordt ook gek van het switchen van mn VGA kanbel van mn xbox360 en mn pc.. Ik heb een beetje lopen zoeken en kwam erachter dat er deze boxjes voor zijn:

    http://www.alternate.nl/html/shop/s...earchCriteria=VGA&cat1=127&cat2=000&cat3=000&

    deze schijnt goed te zijn
    http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?artno=NS#E05&

    Als ik het zo lees moet deze het gewoon doen met de 360.... Misschien heeft iemand in dit topic hier ervaring mee? (helaas kost het je wel 24 euro :mad: )
     
  9. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    De switch werkt door middel van een toetsencombinatie. Kan je dan wel switchen als je op je xbox 360 aan het spelen bent? Dat is wat ik mij afvraag.
     
  10. sherudo

    sherudo Active Member

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0
  11. crazytaxi

    crazytaxi Active Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    is deze wat?

    linkje: http://www.sweex.nl/product.asp?pId=459

    is adviesprijs 24,95


    als ik jou was zou ik een handswitch nemen, maar wel dat je pc je toetsenbord/muis blijft herkennen, kijk eens op deze site staan er veel op:

    http://www.watson.nl/menu/frame.html?/OND_DEEL/acc.html

    De KVM-switches waren vroeger nog veel duurder, dus 25 euro is niet echt veel in vergelijking met vroeger....

    -------------------------------------------------

    Trouwens de Samsung 940MW heeft wel dergelijk een tv-tuner, zelfs een magic-tuner. *) Ik citeer van de Engelse samsung site (NL-site heeft niet veel info):
    "The built-in tuner supports TV and video signal formats used in 140 countries worldwide, including NTSC, PAL, and SECAM."
    (er staat dan een wereldkaart bij waar je de 940mw kan gebruiken...)
    linkje: http://www.samsung.com/uk/products/monitors/lcd/lcdtvmonitors/ls19dowssedc.asp

    wie weet al waar je deze tegen een goede prijs kan kopen?
     
  12. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Klik. Er staan iets goedkopere winkels tussen, als bijv. Alternate. Scheelt ongeveer €35.
     
  13. MichielDeMaster

    MichielDeMaster Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Die KVM switch van 50,- euro heb ik dus een paar dagen geleden geprobeerd, maar dat werkte dus niet zonder toetsenbord aan te sluiten op beide apparaten. bovendien had ik allemaal kabeltjes nodig die niet bij de switch zaten, bijv. PS/2 kabel (male 2 male), en ik heb een draadloze muis en toetsenbord die via USB gaan, dus misschien werkt het wel, maar ik hoopte op een makkelijkere oplossing. Die switch heb ik inmiddels weer teruggebracht naar de winkel. Deze switch is eigenlijk bedoeld om 2 systeemkasten op 1 monitor aan te sluiten, en de Helpdesk van Alternate wist ook niet of dit uberhaupt wel mogelijk was met een xbox, omdat die misschien niet kan samenwerken met een pc toetsenbord.
     
  14. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Zo'n gevoel had ik al :) Dan moet er een kvm-switch komen me een handschakelaar.
    Zijn er hier geen mensen die gebruik maken van een kvm-switch?
     
  15. tasso

    tasso de gamer

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0

    Ik heb hem gekocht via alternate daar is hij 469 euro en bij www.plovershop.nl is hij 437 euro alleen zit je daar eventueel met verzendkosten.
    Ik heb hem bij alternate gekocht omdat ik daar een pixelgarantie erbij kon nemen.
    Dus bij 1 dode pixel omruilen en een gelijk een nieuwe meekrijgen
     
  16. crazytaxi

    crazytaxi Active Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    bedankt voor de info,

    ik heb vele 'pogingnen' gedaan om bij de mediamarkt in Den Haag te bestellen/informeren. Enne dag is (na vele minuten wachten aan de tel.lijn, soms 16 minuten voordat je iemand van de computerafdeling aan de lijn heb, en op rustige tijden gebeld |:- ) dat ie 508 euro is en dat deze een uitlopend model is... |:- de andere dag (en andere medewerker) is besteld vandaag binnen gekomen.

    volgende dag er heen, nee, toch niet binnengekomen, maar was ie besteld dan? want er staat in de computer niets, en de dag erop, samsung heeft leveringsproblemen en we weten helemaal niet wanneer ie komt, oja hij is nu wel 499 euro....|:- een zooitje dus daar. Bijna alle webwinkels (die de prijs richting 450 euro hebben) zitten verweg van Den Haag en soms geen afhaalpunt met alleen fabrieksgarantie.

    Ik heb nu de Samsung besteld bij www.icomputers.nl (zitten in vlaardingen, 25 km vanaf mijn huis) en is 431 euro. (wel een risco dat er alleen garantie geldt bij 3 dode pixels of meer, klasse 2 regel van tft.)

    Met deze (web)winkel (met afhaalbalie tot 19:00 uur) had ik snel contact en mailtjes terug. (binnen 1 uur). Leuke is dat mijn collega dezelfde Samsung ook besteld heb (voor de pc en als tv)! :cool:

    ben benieuw, misschien dat de Samsung er donderdag as is... *) :D

    wordt vervolgt...

    Misschien is het een idee om een aparte topic over lcd-tv's te maken?
     
  17. Renegades NL

    Renegades NL Active Member

    Berichten:
    1.019
    Leuk Bevonden:
    2
    Hey luitjes,

    Ik wil een nieuwe HDTV kopen voor de 360. Waarschijnlijk ga ik het eerste jaar er geen tv op kijken. Is het dan dus verstandiger op een TFT monitor te kopen?

    Zitten er op die TFT schermen ook HDMI ingangen?
     
  18. crazytaxi

    crazytaxi Active Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nog geen tft (voor computer-gebruik) gezien met een hdmi ingang.

    Maar dat heeft de xbox360 ook niet. De beste kwaliteit vanuit de xbox is via component (drie aansluiting: video=rood/blauw/groen, en twee aansluitingen: audio=rood/wit).

    Onder andere de Samsung 940MW heeft zo'n component ingang, zie plaatje hieronder:

    [​IMG]

    en ondersteunt hd ready (zover dat zin heeft). suc6
     
    Laatst bewerkt: 22 feb 2006
  19. Po!

    Po! Active Member

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    0
    De VGA kabel heeft een ietsiepietsie beter beeld (op de 360 dus hè). :)
     
    Laatst bewerkt: 22 feb 2006
  20. Berrie

    Berrie Nakkie d'r bij?

    Berichten:
    2.791
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan er mij iemand nog eentje aanraden? Een goedkope, goeie kabel, die ik makkelijk achter in m'n TV kan inpluggen. Ik wil graag een VGA kabel omdat ik met het beeldkwaliteit van m'n gewone TV niet helemaal tevreden ben. Iemand een aanrader?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina