Spelletjes nog wel ethisch verantwoord?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Kevf, 15 feb 2006.

1. G8 Cra$her

G8 Cra$her MGP Team Silver

Leuk Bevonden:
    0
    pff mijn vriendin begon ook al toen ik COD 2 zat te spelen, maar toen ben ik the pianist gaan kijken met dr en toen was ut niet erg meer in een x... naja vin ut best :p

2. inflatable

inflatable Who's your daddy?

Leuk Bevonden:
    0
    Die vrouwen moet gewoon niet zeuren.. Wie heeft er niet cowboytje ofzo gespeeld vroeger toen ie klein was?? Ik bedoel, jongens/mannen vinden het gewoon leuk om dat soort spelletje te spelen, met schieten etc.. Meisjes/vrouwen denken daar anders over, tja ik denk weer anders over veel wat zij leuk vinden.. Ze moeten dus gewoon niet zeuren.. Mijn vriendin zou echt niet moeten aankomen met het belachelijk vinden dat ik een schietspel als CoD2 ofzo zit te spelen.. Ze snappen niet dat WWII gewoon een inspirerende tijd is in onze geschiedenis, de grote strijd tegen het kwaad.. :cool:

Games als GTA zijn wel op het randje eigenlijk, met veel zinloos geweld.. Maar ach, zolang het een spelletje is, en je als volwassene weet wat je aan het spelen bent, moet het kunnen imho.. Maar ik zou dat soort games igg niet door mijn kinderen laten spelen, er staat niet voor niks 16 of 18+ op het doosje..

Laatst bewerkt: 18 feb 2006
  3. mars15

mars15 Guest

Cod 2 vindt ik wel levensecht ja. Maar bijvoorbeeld gta serie blijf ik altijd maar een tekengame vinden. Maar daardoor juist wel leuk om te spelen. Het is zo levens echt maar toch ook weer zo nep hoe het over komt. met gta 4 bijvoorbeeld als het dan grapics heeft als first night ofzo dan denk je wel is het bizar echt nu niet

4. wesleyX

wesleyX Sword From Heaven

Leuk Bevonden:
    0
    Een film bereikt meerdere mensen dan een game. Op dit punt is een film gevaarlijker voor de maatschappij dan een game.
    Duidelijk films zijn nog steeds populairder dan games

Een film duurt 2 uur terwijl een single player game 10 uur duurt. Het speelduur van een game is langer en heeft daardoor een langere invloed.
    Vergeet de multiplayer niet, want dan kunnen er rustig nog wat uurtjes aan toegevoegd worden. Eigenlijk is het net zoiets als marketing, hoe meer je er van ziet des te meer je er van gelooft.

Een film omzetten naar de realiteit is minder snel haalbaar dan wanneer je een game naar de realiteit haalt.
    Een film kan je leren om een moord te plegen, maar daar blijft het bij. Een game kan je dit ook leren, maar je kan het eindeloos virtueel oefenen en diverse mogelijkheden uitproberen. Terwijl je bij een film aan een linear idee vast zit.

De steeds mooiere graphics vervagen het virtuele van de werkelijkheid, ook dit heeft een slechte invloed op de agressie in de realiteit.
    Interactie in een spel is ook belangrijk, want dit bevorderd de creativiteit, wat ook weer zal leiden tot negatieve effecten.

Een game is vergelijking tot een film gevaarlijker voor de maatschappij. Totnu toe hebben films een grotere invloed, omdat het meer geconsumeerd wordt. Maargoed de games industrie groeit.

5. vallorus

vallorus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je kijkt of een spel ethisch verantwoord is, dan moet je de positieve en de negatieve aspecten tegen elkaar afwegen. De makers van het spel hebben echt niet de bedoeling om de gamers aan te zetten tot geweldpleging, ik denk persoonlijk dat ze de consument tot op een zekere hoogte een idee willen geven hoe het daar aan toe ging. Dit kan natuurlijk nooit een realistisch beeld zijn, maar het is een intensere ervaring dan bijvoorbeeld een documentaire of een boek. Dit kan voor sommige mensen afschrikkend werken, de pijn van de oorlog kan nog erg diep zitten. Ik heb begrip voor hun afschuw, maar tegelijkertijd vind ik ook dat je in staat moet zijn om te relativeren. Voor de meesten zal het spelen van oorlogsgames het meest in de buurt komen van een oorlogssituatie, waardoor ze zich nooit volledig in de positie van een oorlogsslachtoffer kunnen verplaatsen. Hun hierop afrekenen is daarom niet gerechtvaardigd. Er zijn ook gevallen waarin de mensen die dit soort spellen spelen overgaan op het plegen van geweldaden, maar dit percentage is een flink stuk minder dan de mensen die de grens tussen computerspel en realiteit wel kennen en daar zich ook aan houden. De maker van het spel weegt dit af en komt tot de conclusie dat het overgrote deel van de bevolking het spel wel kan waarderen.

Kortom, oorlog is afschuwelijk, maar relativeren kan geen kwaad

Deel Deze Pagina