dvd speler + ondertiteling

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door DA_richard_-, 19 feb 2006.

1. DA_richard_-

DA_richard_- Jaaa

Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand een programma waar ik een dvd op kan afspelen en waarmee ik een ondertiteling van mijn computer kan laden..?

2. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    BSplayer

3. DA_richard_-

DA_richard_- Jaaa

Leuk Bevonden:
    0
    Was te traag.. beeld en geluid liepen niet gelijk.

4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    mv2player. Een oerlelijk ding, maar doet het echt altijd

Ander evt vlc-player

5. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Die snap ik niet helemaal? Als beeld en geluid niet tegelijk lopen ligt het toch niet aan de player? Maar toch aan de dvd of de ondertiteling die niet synchroon loopt? Ik heb nog nooit problemen gehad met BSplayer. Zou je je probleem dan iets duidelijker willen uitleggen?

6. SILVER_bullit

SILVER_bullit Nieuwe gadget: K750i

Leuk Bevonden:
    6
    VLC player is bij uitstek de meest simpele en effectieve (gratis) mediaspeler die zowel de film als de ondertitels ondersteunt...

7. basovich

basovich Guest

ik gebruk ook bs player en is nikkss mis mee

8. DVL91

DVL91 game or die!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik gebruik ook BS-player(ik heb 'm illegaal ergens vandaan) ik vraag me af hoe jullie er allemaal aan komen..8)
    maar ff weer on-thread:
    ik gebruik dus BS-player..en ik heb er nog nooit gezeik mee gehad..!_0_(ik heb ook alleen nog maar Madagascar ermee afgespeeld maar okey..!)
    ik vraag me alleen af hoe je de film+de bijgevoegde ondertiteling kunt opslaan en met Media-speler kunt afspelen of het op 'n DVD-tje kunt zetten..(ik vraag me dit al super lang af maar ik vond 't onzin om er 'n nieuwe Thread voor te starten!
    ofterwel ik zit ong. met 't zelfde Probleem!
    Greetzzz [D][V][L][9][1]_0/ :cool:

9. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Als het beeld en geluid niet goed lopen ligt het duidelijk aan de film zelf. Als de ondertiteling niet goed loopt heb je een verkeerde versie. Probeer altijd de subtitles met dezelfde naam als de film te pakken.

Voorbeeld: De filmnaam Just.Like.Heaven.DVDRip.Xvid.avi hoort bij subtitle bestand Just.Like.Heaven.DVDRip.Xvid.srt

Is dat bestand er niet? Download dan de andere versies en kijk welke goed is..

Maar BSPLayer is gewoon de handigste! :)

10. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    BSPlayer is gratis te downloaden, alleen de pro versie is betaald.

Om jouw vraag te even te beantwoorden:

Je moet eerst een ondertiteling zoeken (ondertitels.com/nlondertitels.com). Dan kijk je met bijvoorbeeld BSPlayer of deze ondertitel syncroon loopt met het geluid in de film. Als het syncroon loopt, sla je deze op met dezelfde naam als hoe de avi's heten, als deze niet syncroon lopen, zoek je en andere ondertiteling. Als je dan de Avi en de ondertiteling samen hebt, gebruik je WinAvi, The FilmMachine, VSO Divx to DVD (niet gratis) of DIKO om de avi om te zetten in MPEG4 formaat. Dan krijg je een Video_TS map, de inhoud hiervan brand je op dvd. En hij is te kijken op je dvd speler.

Een toevoeging op Rivanov's post, een .avi heeft vaak een release groep (Diamond/Nedvix, you name it). Als je bij de beschrijving van de ondertitel kijkt, staat de realase groep er ook (bijna) altijd bij. Zo weet je in 1x of je de goede ondertiteling hebt.

11. DA_richard_-

DA_richard_- Jaaa

Leuk Bevonden:
    0
    Blijkbaar niet want in BSPlayer liep het beeld traag bij het geluid.. en bij mv2player niet toen liep het beeld en geluid allebei goed..=)

Laatst bewerkt: 20 feb 2006
  12. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Ja dat bedoel ik ook.

En ik geef je 1 tip! Gebruik géén The Filmmachine! Dit duurt 8 uur voordat je avi is omgezet naar dvd!

Ik gebruik zelf WinAvi om de avi omtezetten naar MPEG2. En dan gebruik ik DVD Lab Pro om de ondertitel eronder te zetten en er dvd van te maken. Dan heb ik binnen een uur de avi omgezet naar dvd én gebrand!

13. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    WinAvi werkt bij mij klote, als ik 'm omzet krijg ik haperingen etc in de film. Op wat voor systeem zet jij dan om met WinAvi? Ik gebruik VSO Divx to DVD, een super programma naar mijn mening! Is wel betaald *). Waarom zet je trouwens niet gelijk de ondertitel eronder met WinAvi?

14. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Hoe bedoel je op wat voor systeem ik het omzet?
    Windows XP..of bedoel je dat niet?

Bij mij werkt het perfect..
    Heb VSO Divx to DVD ook..zal het 'ns een keer installeren.

/edit: En hoelang duurt het omzetten bij VSO Divx to DVD?

Laatst bewerkt: 21 feb 2006
  15. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    1 tot 1.5 uur.

Kwa systeem bedoel ik Pentium 4 3.0 ghz, 1024 Mb/Amd 64 3000+ 512 mb ram etc.

Ik heb ook geprobeert om om te zetten met DIKO in combinatie met Cinema Craft Encoder. Dit duurt echt zo lang, dan heb je misschien de beste kwaliteit, maar ik zie geen kwaliteitsverschil (alleen GB's). VSO Divx to DVD, voor mij een top programma :)!

16. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Ik zet ze om op m'n laptop.

AMD Sempron 2800+
    512MB

Werkt perfect met Winavi en DVD Lab..

17. Edris

Edris Gamechick

Leuk Bevonden:
    0
    kheb enkel de SLD codec pack installed en dan leest windows mediaplayer mijn srtsubs ook mooi in. Zonder probs.

18. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Om alle formaten te kunnen spelen: Media Player Classic + FFDShow

Om films incl subs te kunnen spelen: BSPlayer Pro

19. Edris

Edris Gamechick

Leuk Bevonden:
    0
    waarom gebruikt iedereen eigenlijk den BSplayer? Is die beter? stabieler?

20. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Is het beste omdat hij doet wat ie moet doen :)

Deel Deze Pagina