Wie gamed met een beamer?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door sticky fingers, 11 feb 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Lekker Mike, lekker. :cool:

2. Lucky13

Lucky13 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt mij irritant, alles steeds donker maken als je wilt spelen...
    Desalnietemin wens ik iedereen die wel op een beamer speelt veel plezier...

Laatst bewerkt: 20 feb 2006
  3. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Gordijntjes dicht en je bent klaar:).

4. partyanimal

partyanimal Be afraid.If u dare!

Leuk Bevonden:
    0
    Echt van harte gefeliciteerd. Ik ben ook van plan deze beamer aan te schaffen via de zelfde winkel.
    Nu zijn mijn vragen:
    Wat zijn jou ervaringen met deze shop?
    Welk scherm ga je gebruiken en waar ga je het scherm kopen?
    Zit er veel verschil in kwaliteit tussen VGA, DVI-D en COMPONENT?

Ik kan niet wachten tot je nog meer foto's post, ben echt reuze benieuwd....
    Heel veel plezier en succes ermee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11111

5. Lucky13

Lucky13 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee ik bedoel daarmee te zeggen dat ik dan liever een goede t.v. zou kopen (als IK zou moeten kiezen)...

edit: Ik heb geloof ik een sanjyo gehad, type weet ik niet meer.

Laatst bewerkt: 20 feb 2006
  6. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Gefeliciteerd Mike!
    Hoe komt het trouwens dat het met de VGA HD kabel mooier is? Het schijnt juist dat de kleuren wat mooier zijn met de HD AV (component) kabel.

Ik kan trouwens ook niet wachten waneer je meer foto's post. Ben echt zeer benieuwd. Ik heb trouwens ook veel intresse in deze beamer. Dat omdat deze het beste is in die prijsklasse.

7. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @jki: component is veel beter dan s-video, als je dus de mogelijkheid hebt ga dan voor component.

@Mike, gratz met je beamer dude, gamen op hd beamer rulez ghehehe :) Opstelling is wel apart maar zo met je schuine dak wel een mooie oplossing, al is het niet echt een veilige plek om ding neer te zetten.

8. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit eigenlijk te twijfelen. Nu de beamer hangt is het huide s-video snoer niet lang genoeg meer. Ik zal dus een andere moeten kopen. Nu twijfel ik tussen deze dingen:

S-video: voordeel is dat dit soort kabel niet zo heel duur is en toch een aardig plaatje oplevert.
    Nadeel: tja, component is gewoon beter:).

Component: voordeel is dat hij mooi en scherp beeld levert.
    Nadeel: duur, en er zijn veel verloopsnoertjes nodig dan. Bijvoorbeeld eerst van scart naar component, en vervolgens van component naar vga.

VGA: ik zat ook te denken aan deze oplossing. Het voordeel is dan nl dat er dan maar één verloop nodig is: van scart naar vga. Alleen is het nadeel wel dat het dan niet meer via de versterker kan en dat ik dus handmatig moet wisselen tussen xbox en dvd-speler (waar ik eigenlijk niet op zit te wachten).

Wat zal ik doen?

9. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Tja, goedkoop is duurkoop.
    Als ik iets doe, wil ik het gelijk goed doen.
    Doe ik dat niet, dan ga ik me alsnog ergeren eraan, en na verloop van tijd ga ik toch over op het betere.

Kost mij in zo'n geval dubbel geld.
    Oftewel, ga voor de optie die je het beste plaatje opleverd, als je het kunt betalen. :)

10. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is dus maar een tijdelijke oplossing he, als je even had gelezen :D Er komt een mooie muurbeugel en nog een scherm die gewoon recht op het blikveld zit.

Zodra ik mijn scherm heb zal ik pics van het beeld maken om te laten zien dat het beeld van de hd beamer echt niet onderdoet voor een hdtv.

Wat betreft het donker maken. Ik denk dat dit de game-ervaring alleen maar verbeterd; het enige wat je ziet is het scherm. Je wordt afgeleid door niks anders. Bovendien zou ik ook makkelijk kunnen spelen in het licht, je ziet alles nog steeds hartstikke goed en scherp, alleen het contrast is het donker is veeel beter.

Ik heb nu niet echt veel tijd voor de beamer ivm met school en werk...dus patience...;)

- Coolsound is echt een goede shop. Supersnelle respons op emails en ook gewoon goede website en info. Betalen met iDeal is chill voor snelle levering. Mijn bestelling was niet op voorraad en was toch nog binnen 7 dagen in huis.
    - Ik houd het even bij een zelfbouw scherm :)
    - DVi-D stekker is er nog niet voor 360. Vga is een heeel stuk scherper icm met de 360 dan component op deze beamer. Je moet een heel klein beetje inboeten op kleuren, maar is zeer zeker niet storend.
    - Zoals al zei; stay tuned voor pics...ik heb het wel druk dus het kan even duren...

Laatst bewerkt: 21 feb 2006
  11. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @jki: W'rom al die verloop snoertjes? Je 360 kun je toch gewoon de component kabel van het premium pakket gebruiken?

Wat wil je er allemaal nog meer op aansluiten?

12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    hoe los je dat precies op dan?

13. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb (nog) geen 360;). Ik zat eraan te denken om de xbox en de dvd-speler via component aan te sluiten.

14. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @JKI: Je had toch die denon 3801? Kun je die wellicht als component swtich gebruiken, twijfel even alleen of die genoeg bandbreedte heeft voor een hd signaal.... kun je volstaan met 1 component kabel tussen je versterker en beamer.

@Mike: Ik ben niet zo'n lezer :) Ik ben het ook met je eens dat gamen in het donker beter is voor de ervaring, je wordt er helemaal ingezogen ook al door het formaat natuurlijk. En tsjah ik game liever in hd op me beamer dan op me hd lcd, op zo'n klein 32" tv-tje valt het toch een beetje in het niet. En qua beeldkwaliteit ontloopt het mekaar niets.

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik begin toch steeds geinteresseerder te worden in een beamer. Zijn er tegenwoordig ook al 2ehands hd-beamers te krijgen? En aan wat voor een prijs moet ik dan denken?

16. JAW-001

JAW-001 nOOb?!

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn vraag uit het HDTV topic beantwoord, thnx!:D

coolsound is idd een goede webshop, hoewel ik zelf mijn beamer van thuisbioscoop.nl heb, die hebben een showroom, 100% dode pixel garantie en over de prijs viel te praten. Vooral de dode pixel garantie was voor mij een belangrijk punt.

BTW heb zelf in december mijn oude toshiba s25 beamer verkocht en een panasonic PTAE900(720p) aangeschaft speciaal voor de 360.

17. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kom ik erachter of de 3801 genoeg bandbreedtje heeft voor een HD signaal? Hoe wordt dat beschreven in de manual?

18. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Die worden al veel aangeboden. Vanaf 300 euro als je mazzel hebt:).

19. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Een mooie matte kunststof plaat O-) Waar ik zelf mooie zwarte randjes op zet.

En JKI...een HD beamer voor 300 Euro....dacht het niet. Dan moet je idd heel veel mazzel hebben...;)

20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983

300 zou wel heel erg weinig zijn, dan haal ik er direct 1 op :9 '
    Maar is bijv 500 wel een redelijke prijs? En waar moet ik dan vooral op letten?

Naast dat ie niet moet downscalen ed....

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina