Xbox 360 Reputatiesysteem

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Hellspawn, 21 feb 2006.

1. Hellspawn

Hellspawn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de zoekfunctie gebruikt op het Xbox World forum, maar kon hierover geen topic vinden... Dus ik ga er vanuit dat er geen topic is over dit onderwerp...

Met de komst van de Xbox 360 is het gamer reputatiesysteem uitgebreid... Via de gewone Xbox kon je wel een feedback geven, maar dat was vrij beperkt...

Nu is het mogelijk om via Xbox Live aan te geven via een gamer review of je deze bepaalde gamer in het vervolg wilt vermijden of juist niet... Verder kun je Xbox Live voeden met een File Complaint als een gamer je uitscheld, discrimineert, vulgaire taal uitspreekt of je lastigvalt tijdens het gamen, enzovoort...

Wat vinden we van dit systeem? Want het geeft weer hoe andere gamers jou zien, het geeft dus je reputatie op LIVE weer...

Ikzelf vind het wel slim dat een dergelijk systeem is gecreeërd, maar als iemand jou niet mag om wat voor reden dan ook, dan kan hij er misbruik van maken... Hij kan ook eventueel vrienden van hem proberen te beïnvloeden om een bepaalde gamer slechte reviews te geven, of file complaints in te zenden...

Dus aan de ene kant lijkt het wel een handig systeem, maar aan den andere kant is het de vraag welke waarde dit reputatiesysteem nou eigenlijk heeft? Voor mij is het een beetje een rommelig en vaag iets... Zeker omdat je niet precies weet wat Microsoft er nou eigenlijk precies mee doet :D

Laatst bewerkt: 21 feb 2006
  2. Gamersea

Gamersea Going, Going, Gone

Leuk Bevonden:
    22
    Vind het wel een aardig goed systeem.. Heb al 2 mensen ge avoid, Niemand mij nog gelukkig heb ook 5 sterren:p

3. Hellspawn

Hellspawn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mmmm... Er zitten wel lastige kids op Xbox Live... Soms... Ik heb er af en toe wel last van... Eigenlijk valt het op Xbox Live nog wel mee, via de meeste games... Maar sommigen zitten echt in je oor te tetteren en te schreeuwen, terwijl jij met 1 van je maten probeert te communiceren en/of te gamen... Dan kun je het lastige ventje inderdaad "avoiden" of zelfs uit de game kicken... Je kan de desbetreffende gamer natuurlijk ook gewoon "muten" en hem toch in het spel laten... Dan blijven anderen er echter wel last van houden...

Als dit systeem op de juiste manier gebruikt wordt, kan het goed werken... Toch blijf ik mijn bedenkingen er bij hebben...

4. ThaBEN

ThaBEN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jah het is een goed systeem als mensen er ook goed mee kunnen omgaan. Zo heeft een vriend van mij al een paar complaints gehad omdat hij botste tijdens een online potje PGR3 en sommige andere online gamers hier meteen moeilijk overdoen en gaan beweren dat het expres is enzo.
    Omgekeerd ben ik ook via live genaaid door iemand. Met COD2 zat de hele tijd een irri teamlid op mij te schieten maar ik ging niet dood omdat ik in zijn team zat. Hij was constant bezig. Op een gegeven moment pakte ik me MP40 en begon terug te knallen. Nou ik had meteen dikke complaints en avoids gekregen. Had hier uit frustratie niet bij nagedacht.
    Maarjah eigen schuld.

5. Jerreby

Jerreby Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    Er kan te makelijk misbruik van gemaakt worden. Zeker van de gefrustreerden mannetjes op Halo 2. Als je 1 keer van ze wint dan laten ze gelijk 10 feedbacks achter omdat je dan zogenaamt cheat..

6. Stealth TBH

Stealth TBH Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    ik vind het geen goed systeem. ik bedoel omdat ik verlegen ben en niet veel praate heeft z'n amerikaan bij mij quit early gedaan, en iemand anders Trash talk waar dat vandaan komt snap ik niet :confused:

7. Panzerdelta

Panzerdelta Konnichiwa!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb allen Unsporting behavior. Dat komt voornamelijk door PDZ omdat ik niet echt in naar mijn team luisterde. Maar ja veel kan je er toch niet aan doen.

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Volledig nutteloos systeem. Aangezien er totaal geen controle op is wie complaints krijgt. Complaints mbt gamertags (facisctische leuzen ed) zijn wel handig om door te kunnen geven.

9. Emo-Kid

Emo-Kid Guitar-Kid

Leuk Bevonden:
    0
    ik krijg bij pgr vaak klachten dat ik unsportive ben, terwijl ik denk ik 1 van de netste spelers ben. ik beuk nooit en zal ook nooit beuken. wel heb ik denk ik al iets van 50 feedbacks achtergelaten (negatieve)

10. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Gewoon je friends vragen of ze good comment sturen. Klaar:).
    Misschien niet eerlijk, maar afgekickt van xbl worden is ook niet echt alles:p

11. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.339
    Het idee is wel leuk, maar volgens mij heeft iedereen met een paar vrienden in zijn lijst wel 5 sterren. Dus het nut van die sterren lijken mij een beetje nutteloos.

En inderdaad, er is totaal geen controle over. Het is volledige willekeur, en lang niet alle gamers op Live zijn zo volwassen om hier goed mee om te gaan.

12. fl0wrush

fl0wrush Vitamin R

Leuk Bevonden:
    0
    Het feedback systeem van halo 2 is naar mijn mening poep en is niet wat hellspawn bedoelt met zijn thread. Het niewe feedback systeem werkt pet sterren enz. (ik ga niet de starterspost herhalen ;))

Ik vind dat het een goed systeem is alleen word er nog weinig gebruik van gemaakt want ik zie echt superveel (lees alleen maar) mensen met 5 sterren. Uit mijn ervaring met xbox live is dit echt onmogelijk.

Misschien heeft het systeem wel effect op het gedrag van de live gebruikers maar ik betwijfel het. Ikzelf heb al een aantal mensen 'ge-avoid', ik heb heir nog wel een vraag over.

Als je mensen avoid heeft dit dan invloed om iemand's sterren ? Ik heb namelijk iemand ge-avoid omdat hij de heel tijd een andere taal sprak. Kan hij nix aan doen, als ik de hele tijd Nederlands praat worden die Amerikanen ook gek. Dus ik vind dat dat avoiden niets met je reputatie te maken heeft.
    Het enige wat je sterren naar beneden kan brengen is het 'File Complaint'........toch ?

13. king-steven

king-steven Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    heb niet alles letterlijk doorgelezen.. beken het maar meteen eerlijk.

Maar er staan hierboven wel een aantal beweringen die niet helemaal kloppen, zo kan je maar eenmaal een feedback naar iemand sturen, dus niet zoals jerreby zegt meerdere malen door een persoon, ook moet je met iemand hebben gespeeld voor je hem feedback kan geven. Dus de naam doorgeven aan je friends zit er ook niet in, je moet er echt mee hebben gespeeld.

Zelf gebruik ik het systeem rederlijk vaak, als iemand mij enorm frustreerd, heb ik er absoluut geen probleem mee feedback te geven, maar ook positieve feedback geef ik redelijk vaak...

Wat ik wel vreemd vind aan het feedback systeem is, dat wanneer je eenmaal vijf sterren hebt, je er bijna niet meer vanaf komt en je dus eigenlijk niet meer omlaag kan gaan. Zo heeft iemand die ik ken (ik ga geen namen noemen) 5 sterren, maar wel 55 % avoided oftwel maar 45% prefered....

14. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb wel 5 sterren, dus dat is goed:). Maar voordat ik project gotham racing 3 had(ondertussen 3tal weken ofzo) had ik met de informatie achter reputatie 0 procent die me negeerde, nu ondertussen doordat ik pgr3 speel heb ik 30 procent dat me negeert!!! What the? En weet je wat het schone er van is, dat ik nooit iemand expres tegen de muur duw, of weet ik veel. Als ze mij tegen de muur duwen, neem ik wel altijd revenge(dan zeg ik ook altijd, revenge muthafucker, want ja, zitten ze daar u van de baan te rijden,...pfff). Maar ik vind het wel spijtig met pgr3, win je, dan kan je misschien een slechte feedback krijgen, bots iemand tegen jou en vliegt hij tegen de muur, bam, slechte feedback,... en ga zo maar door. Maarja, wel een goed systeem, daar niet van, ik zou niet weten hoe je het anders zou kunnen maken:)

15. Tecnomic

Tecnomic Guest

Tsja het stomme is je kan zomaar een feedback aan iemand geven, wat nogal riskant is

16. JeePee

JeePee Guest

Die feedback is gewoon dikke fake.
    Ik heb een paar dagen geleden een gozer negative feedback gegeven, en heb sindsdien bijna 10 keer tegen hem moeten gamen (met PGR:cool: dus dat avoiden slaat nergens op. Heb ik trouwens bij meer mensen gehad dat ik ze een poosje later weer tegen kwam.

Zelf ben ik 75% 'geliefd', en als ik de overige 25% die verdeeld is in 6 sub-feedbacks bij elkaar optel, kom ik uit op 70% ofzo, en neem aan dat de andere 30 mij dan of te goed of te slecht vind, alleen krijgen wij dat niet te zien.

Deel Deze Pagina