Ik heb de zoekfunctie gebruikt op het Xbox World forum, maar kon hierover geen topic vinden... Dus ik ga er vanuit dat er geen topic is over dit onderwerp...
Met de komst van de Xbox 360 is het gamer reputatiesysteem uitgebreid... Via de gewone Xbox kon je wel een feedback geven, maar dat was vrij beperkt...
Nu is het mogelijk om via Xbox Live aan te geven via een gamer review of je deze bepaalde gamer in het vervolg wilt vermijden of juist niet... Verder kun je Xbox Live voeden met een File Complaint als een gamer je uitscheld, discrimineert, vulgaire taal uitspreekt of je lastigvalt tijdens het gamen, enzovoort...
Wat vinden we van dit systeem? Want het geeft weer hoe andere gamers jou zien, het geeft dus je reputatie op LIVE weer...
Ikzelf vind het wel slim dat een dergelijk systeem is gecreeërd, maar als iemand jou niet mag om wat voor reden dan ook, dan kan hij er misbruik van maken... Hij kan ook eventueel vrienden van hem proberen te beïnvloeden om een bepaalde gamer slechte reviews te geven, of file complaints in te zenden...
Dus aan de ene kant lijkt het wel een handig systeem, maar aan den andere kant is het de vraag welke waarde dit reputatiesysteem nou eigenlijk heeft? Voor mij is het een beetje een rommelig en vaag iets... Zeker omdat je niet precies weet wat Microsoft er nou eigenlijk precies mee doet
Laatst bewerkt: 21 feb 2006