De muziek in spellen wordt meer en meer serieus genomen. Het maakt de sfeer in een game, en zorgt voor stemmingsveranderingen. Heel veel mensen spelen een spel en hebben eigenlijk totaal geen idee wat voor invloed de muziek heeft op hun totaalbeeld van de game. Een goed voorbeeld is deze link: www.videogameslive.com/trailer/vgl_halo.wmv Het deed mij denken aan de tijd dat ik nog veel Halo1 speelde, en haalde oude herinneringen boven. Sterker nog, kippenvel voelde ik komen toen ik mee werd gesleurd door de muziek. Echt heel veel respect voor de mensen die muziek zo goed kunnen laten samenvloeien met een spel. Ben ik de enige die zo over muziek in games denkt...
Ik ben het helemaal met je eens. Echt heel mooie muziek. Ik voel als ik eerlijk ben ook wel kippenvel opkomen tijdens het zien van dit filmpje. In het spel had ik dit gevoel ook al. Echt erg mooi als de muziek tijdens een missie door de speakers komt opdoemen.
Mooi filmpje, de Halo muziek is gewoon super. Elke keer als ik het nu nog hoor, vind ik het mooi om naar te luisteren, het gaat nooit echt vervelen.
Is die soundtrack ook ergens in een nederlandse winkel te koop ('k heb 'm wel op een engelse site gezien, maar nog niet op een Nederalndse)?
De soundtrack van een game is (vind ik) net zo belangrijk als de gameplay en de graphics. Natuurlijk komt er mooie muziek voor in games zoals Halo. Maar ik vind in games zoals Zelda of Kameo de muziek toch wel belangrijker omdat het daar echt een goede sfeer aan de game geeft. Bij horrorgames als F.E.A.R. en Resident Evil speelt de muziek misschien nog wel de belangrijkste rol. Je kan altijd merken wanneer iets ''eng'' gaat worden omdat je dat aan de muziek hoort. Als je die spellen zonder muziek of het geluid op mute zet dan haal je de sfeer van zo'n spel er meteen uit. Stiekem heb ik dat wel gedaan tijdens het spelen van F.E.A.R. omdat het mij soms gewoon te heet onder de voeten werd... En JKI, staan die soundtracks niet gewoon op Bol.com ofzo? Als je er echt moeite voor wil doen moet je van die speciaal zaakjes opzoeken waar ze die vast wel hebben.
Muziek en geluiden in games worden zwaar onderschat. Ik vond zelf de 'muziek' of deuntjes als je wilt van Metroid en Zelda heel goed ( ben dan ook opgegroeid met de NES etc..). Die muziek gaat nooit meer uit mijn hoofd. HALO's muziek is ook super....en wat te denken van REZ op de ps2? Meest gedenkwaardige muziek van dit moment: soundtrack van Shadow of the Colossus....meesterlijk...kippenvel...tot tranen geroerd...snik
Kopen? Ik wil jullie niet van deze site onthouden, volgens mij is het allemaal nog legaal ook (volgens de site dan tenminste): http://gh.ffshrine.org/soundtracks/view-all Tis alleen een beetje een hoop geklik om alles te downloaden
De muziek van Halo is inderdaad super! De Soundtrack is dan ook zeker het luisteren waard. Maar muziek speelt een grotere rol dan je denkt. Dat geld hetzelfde voor films. Als jij een Horror film kijkt zonder muziek dan is hij ook niet spannend. Maar het is natuurlijk mooi dat er meer aandacht aan de muziek in Games word besteed. De Games worden er ook alleen maar leuker door.
Soundtacks van Vice City en San Andreas ok het zijn radio stations maar deze muziek siert mijn mp3 speler! Heb alle radio stations, btw ook alle muziek uit de Need for Speed reeks. Command & Conquer en Red Alert 2 heb ik er ook op staan. Echt goede herinneringen zijn dat! Owja Halo OST staat er bij mij ook nog op!
als ik die muziek van Halo zo hoor, krijg ik gelijk weer de neiging om die game weer opnieuw te gaan kopen, en nog 10 keer te gaan uitspelen (k had halo samen met mijn xbox verkocht om de 360 te kunnen bekostigen )
Halo1 is bij de Free record shop nog eens in prijs verlaagt. Nu kost die nog maar 15 euro lijkt me toch een sterk prijsje voor een game met een goede soundtrack en gameplay van de hoogste generatie? Wat de Halo soundtrack natuurlijk zo sterk maakt is dat je vaak kei harde actie hebt in de game en een ''kerk'' achtige muziek op de achtergrond hebt. Zo'n tegenhangend effect speelt er goed in op de meeste mensen.
Kwou dat ik erbij kon zijn met Video Games Live. Dat zou op zeker tof zijn! Ze zijn van plan een DVD uit te brengen van een concert. Die ga ik dan zeker kopen! En mochten ze in Nederland ook een concert geven sta ik als eerste in de rij voor een kaartje!
Voor mij is de soundtrack in de metal gear solid games het beste. Keer op keer weet die soundtrack mij te pakken. Niet normaal. In 1 met sniperwolf, wat een soundtrack!!! De algemene soundtrack,... Dan in mgs2 terug van hetzelfde niveau, niet normaal! En in mgs3, een soundtrack dat de james bond soundtrack doet verbleken. Meestal als ik een soundtrack fluit, dan is het de soundtrack van mgs1 of 2(lijken fel op elkaar)... Maar ook games als shadow of the collosus, alle Final fantasy games,... Op het moment van schrijven ben ik ook aan het luisteren naar de sounttrack van Ninety nine nights(site), ik denk dat die ook heel passend(met momenten) in de game gaat zijn... ps: Halo was voor mij één van de eerste first person shooters waar de soundtrack me echt greep...
Ah Halo muziek... Geweldige herineringen aan! Met een Pelican op het strand landen en dan met een stel marines de Covenant bestormen, heerlijk. Bij het zien van dat filmpje kreeg ik weer kippevel... Nog wat eervolle vermeldingen : TFX op de pc, game uit de 90's met opzwepende muziek GTA natuurlijk. Toto op de achtergrond in je foute bloesje over de boulevard sjeezen. Wat wil je nog meer?
muziek is inderdaad heel belangrijk, maar spellen gebruiken vaak alleen maar een deel van het nummer, zoals Halo 2, die in het menuscherm 'Blow me away - Breaking Benjamin' gebruikt, maar echt maar een heel klein stukje, en echt IEDEREEN kent dat ene stukje, terwijl het hele nummer gwoon vet is, das wel jammer...
Mjah vind dat nummer van Halo 2 juist niet zo vet Mijn favoriete soundtracks van games: - Eternal Darkness - Kameo - Halo 1 en 2 (Van Halo 2 vind ik de rock nummers helemaal nix op die rock mix van het Halo Theme na) - Advent Rising Er zijn er nog zoveel meer die ik onwijs goed vind. Zelda: Ocarina Of Time is daar 1 van. StarFox 64 en Adventures. Maar als ik ze allemaal op moet gaan noemen wordt het wel een erg lang lijstje.
Ben nu aan het wachten op de OST van shadow of the Colossus, ben daar wel erg benieuwd naar, naar aanleiding van jullie meningen. Halo 2 soundtrack, geweldig. Slokte mij op in de game (wat deel 1 op geen 1 vlak lukte..) Muziek in games is echt heel belangrijk imo. Denk eens aan Mario, wie kent dat deuntje nou niet? Metal Gear Solid 2, heerlijke soundtrack GTA Vice, die wist precies de juiste soundtrack bij elkaar te zoeken, om de sfeer zo goed neer te zetten in die game. Ga maar door, soundtracks zijn gewoon belangrijk, en ik kan er ook echt van genieten