Media Center Extender op Xbox 360 [Deel 1]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door gn!uz, 14 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boefje

Boefje Joost NL

Leuk Bevonden:
    0
    psies, dat probleem heb ik ook.

Ik snap er niks van. Pas na een disconnect en delete van de extender-user onder XP en vervolgens het herkoppelen van de 360, zijn de wijzigingen er door, maar dat kan toch niet de bedoeling zijn?

2. Aleko

Aleko Niet? Nou, dan toch!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dus alle mappen via 'info'-->delete verwijdert...:{
    Vervolgens heb ik de mappen weer toegevoegd. Hij voegt ze toe als je een klein schermpje krijgt met iets van 'adding music...push ok if.....' Je kan dan dus alleen op ok drukken. Als je dat niet doet voegt hij de mappen toe en als je wel op ok drukt voegt hij de mappen niet toe.

Nu heb ik nog een vraag. Ik wil de cover van het album laten weergeven als icoon van het mapje met de muziek. Maar hoe doe ik dit? In Windows Explorer is het gewoon rechtermuis->properties->customize->choose picture. Dat werkt goed. (je moet de weergave wel op thumbnails hebben staan) Maar hoe krijg ik dit nu zover dat het ook in de 360 te zien krijg? Nu zie ik alleen koptelefoontjes als icoon, maar daarvoor wil ik dus de cover van het betreffende album hebben.

Bij films kun je gewoon een plaatje in dezelfde map opslaan en dezelfde naam als het filmbestand geven. Dit werkt ook op de 360, maar bij muziek wil dat op de een of ander manier niet...:'-(

3. Forza M

Forza M Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Router naar PC wired make kan echt niet, maar die router ondersteund wel degleijk G hoor. Niet A, want ik neem aan dat je A+G bedoelt en niet B+G, maar G moet toch genoeg zijn hé?

4. Boefje

Boefje Joost NL

Leuk Bevonden:
    0
    noem je album-art folder.jpg en dan werkt het binnen MCE en de extender...

5. Aleko

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat snap ik. Bij video's werkt dat ook meteen, je ziet direct resultaat. Bij muziek werkt het echter niet. Als ik dan een plaatje toevoeg, moet ik eerst het album in MCE verwijderen, dan weer toevoegen en dan pas zie ik het plaatje. Bij video's zie je het resultaat meteen....:{

6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    nee ik bedoel B+G ... nieuwste modellen hebben dat.

G is niet voldoende het moet B zijn

7. Boefje

Boefje Joost NL

Leuk Bevonden:
    0

OK, je bedoelt na een update...

Dat probleem ligt breder. Dit geldt ook voor nieuwe albums, etc etc.
    Verwijderen en weer toevoegen is tot nu toe de remedie idd...

8. Forza M

Forza M Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ok, ik ben er toch wel zeker van dat B de ouderez standaard van 11Mb/s was, en G de huidige van 54 Mb/s, en dat je met A goed zit voor de toekomst, omdat die nog sneller is, en op een andere bandbreedte zit, waardoor deze geen last hebben van interferentie. Ik heb dus een router die B en G ondersteeunt, maar A nog niet.

9. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    hmm ik zoek het straks ff op dan zal het inderdaad A zijn .. inderdaad :eek:

10. Forza M

Forza M Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar A wordt wel aangeraden, maar is niet noodzakelijk. Weet iemand dan hoe het zit?

11. Aleko

Leuk Bevonden:
    0
    B is inderdaad de 'eerste standaard' en is 11 mbp/s. De opvolger hiervan is G wat 54 mbp/s is(B is compatible met G). Beide werken ze op dezelfde bandbreedte 2.4 Ghz. Dan heb je nog A wat werkt op 5 Ghz met ook 54 mbp/s. Dus evensnel als G. Het enige voordeel aan A ten opzichte van G, is de andere bandbreedte van A. G schijnt gevoeliger te zijn dan A.
    A wordt voornamelijk in de VS gebruikt, G wordt verwaarloosd. Hier in europa is het andersom. G is de standaard en A wordt hier verwaarloosd.

Dit is wat ik erover weet. Ik denk dat als je voor G gaat, je eigenlijk wel altijd goed zit in Europa...

12. Forza M

Forza M Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ok, dat klopt dus al, maar dan blijft mijn vraag hoe ik alles moet instellen om het zo aan het werk te krijgen?

13. Aleko

Leuk Bevonden:
    0
    Je verbind de 360 dus met het plasma scherm en met een draad aan de router? De pc blijft draadloos? Dan zou het gewoon moeten werken. Als je je 360 een ip geeft in dezelfde range als je MCE pc(dus allebei bijv 192.168.xx.xx) en de gateway= ip-router bij allebei dan zou het gewoon moeten werken. Als je dan MC op 360 start zoekt hij je pc en kan je naar hartelust streamen :)

poorten forwarden hoeft volgens mij niet....

14. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    de draadloze verbinding moet snel genoeg zijn ... als dit niet het geval is dan werkt het niet

Een verbinding via een USB poort is in iedergeval niet snel genoeg

15. Forza M

Forza M Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ip klopte, maar dat van die gateway moet ik nog eens testen.

Het is via USB 2 hoor. Ik heb het even getest, en een bestand van 4 GB overgezet via het netwerk naar een pc die ook met een netwerkkabel aan de router verbonden is, en ik haal een gemiddelde snelheid van 32 Mb/s, dus de snelheid zit denk ik wel goed.

16. torluxes

torluxes Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De USB2 poort is zeker niet de bottleneck, aangezien die tot dik 480Mbps kan
    (let op, megabits, niet bytes)...

Ik stream thuis naar de Xbox360 via een gewoon netwerk (met draadje dus)....echter de content die ik stream, hangt aan een externe USB2 harddisk aan de pc..

gaat perfect ;)

Als ik het goed heb, vreet 1080p materiaal maximaal een bandbreedte van dik 180Mbps...(na bewerking)

kortom, USB2 is niet zo snel de bottleneck ;)

17. Djack

Djack Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is er een mogelijkheid dat je online spotlight van amerika kan krijgen? Want nu krijg ik van die nederlandse zoals nederland 4. Bij de amerikaanse spotlight heb je veel meer mogelijkheden zoals mtv en comedycentral. Maar hoe kan je dat nou instellen/veranderen?

18. Forza M

Forza M Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Op de PC kan dit door je taal te veranderen. Misschien kan je dit bij je 360 aanpassen in je .NET passport?
    Edit: Heb er zelf ook even naar moeten zoeken hoe je dat kon veranderen, maar zo moet het dus (wel nog niet kunnen testen of het werkt want men zusje is Kameo aan het spelen): Eerst naar deze pagina gaan, dan de gegevens die je gebruikt voor je 360 invullen en aanmelden, dan accountgegevens, dan uw persoonlijke gegevens wijzigen, en daar bij land VS kiezen.

Ik heb mijn setup eindelijk werkend gekregen.

Hoe? Ik heb gewoon alles eerst bedraad aangesloten en ingesteld, dan tijdens het streamen van muziek de netwerkkabel van men PC naar de router uitgetrokken, en bij het reconnecten werkte alles opeens draadloos. Ik dacht eerst dat dit enkel zou werken als ik telkens eerst verbinding zou maken via de kabel, maar nu werkt het ook als ik de 360 en MCE gewoon opstart _O_

Laatst bewerkt: 24 feb 2006
  19. Djack

Djack Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  20. Darth Den NL

Darth Den NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hello there!

Ook ik heb een probleem met een verbinding te krijgen via mijn PC en 360.
    Alvorens met allerlei specs op de proppen te komen wilde ik eerst vragen of iemand weet of mijn netwerk via het stopcontact wel geschikt is.

Het is een pracht systeem dat snel en constant werkt zonder ooit een probleem gehad te hebben. Mochten jullie niet weten waar ik over praat, check :http://www.devolo.nl/nl_NL/

Mijn Xbox Live kende geen problemen, dat was echt PnP.

Situatie is als volgt:
    - Kabelsignaal (chello) komt binnen op mij router (sweex)
    - Router geeft via een dlan adapter het signaal door via het electriciteitsnet.
    - PC en Xbox360 pakken op hun beurt weer dat signaal op via een eigen adapter die ook weer in een doodnormaal stopcontact zit.

Nergens kom ik deze situatie tegen dus ik hoop dat iemand er WEL ervaring mee heeft of een stuk slimmer is als mij! ;)

Alvast bedankt!
    Darth Den NL

-I game, therefore I am-

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina