Watr is het verschil tussen dvd+r en dvd-r, ik had pas een dvd op memorex-r gebrand die deed het perfect, en nu een op platinum +r en die doet het helemaal niet terwijl ik op dezelfde manier heb gebrand ik heb een apon brander.
Sommige DVD Branders ondersteunen alleen -r of + r en sommige ondersteunen allebei. Jouw brander ondersteund waarschijnlijk alleen - r
zijn brander kan ze wel allebei branden maar het afspeelapparaat werkt alleen met -r waarschijnlijk. dus voortaan -r branden en dat werkt het wel.
't Staat wel een beetje cru in die omschrijving... DVD -R is de oudste variant en tevens de meest ondersteunde. Je kan grofweg zeggen dat 95% van de DVD spelers/branders de -R standaard ondersteund. DVD +R is technisch wat nieuwer en dus iets "beter" (ja niet beter... niet dat een -R slechter is, maar technisch gezien iets verder ontwikkeld). Deze wordt alleen wat minder ondersteund. Lees 80% - 85%. En is niet merk gericht volgens mij, want ik heb een nieuwe Philips DVD speler (externe home cinema ding) en die vertikt het om +R te lezen. Maar andere spelers van Philips doen het soms wel dus... Daar komt het op neer. En ach qua prijs verschil ontloopt het elkaar niet zoveel meer. -R is meestal wel goedkoper maar veel scheelt het niet meer. Zeker als je aantallen van 25 of meer koopt.