dvd + r en - r vraag

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door de j, 27 feb 2006.

1. de j

de j New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Watr is het verschil tussen dvd+r en dvd-r, ik had pas een dvd op memorex-r gebrand die deed het perfect, en nu een op platinum +r en die doet het helemaal niet terwijl ik op dezelfde manier heb gebrand ik heb een apon brander.

2. fl0wrush

fl0wrush Vitamin R

Leuk Bevonden:
    0
    Sommige DVD Branders ondersteunen alleen -r of + r en sommige ondersteunen allebei. Jouw brander ondersteund waarschijnlijk alleen - r

3. carlito

carlito Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    zijn brander kan ze wel allebei branden maar het afspeelapparaat werkt alleen met -r waarschijnlijk. dus voortaan -r branden en dat werkt het wel.

4. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    maar wat is nou eigenlijk het verschil tussen dvd + en - :confused:

5. SnackNL

SnackNL Vroeger: Gamer2005

Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij is + beter voor films en - voor bestanden en mappen....

6. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    http://www.build-your-own-computer-tips.com/dvd-drive-differences.html

7. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    't Staat wel een beetje cru in die omschrijving...

DVD -R is de oudste variant en tevens de meest ondersteunde. Je kan grofweg zeggen dat 95% van de DVD spelers/branders de -R standaard ondersteund.
    DVD +R is technisch wat nieuwer en dus iets "beter" (ja niet beter... niet dat een -R slechter is, maar technisch gezien iets verder ontwikkeld). Deze wordt alleen wat minder ondersteund. Lees 80% - 85%. En is niet merk gericht volgens mij, want ik heb een nieuwe Philips DVD speler (externe home cinema ding) en die vertikt het om +R te lezen. Maar andere spelers van Philips doen het soms wel dus...

Daar komt het op neer. En ach qua prijs verschil ontloopt het elkaar niet zoveel meer. -R is meestal wel goedkoper maar veel scheelt het niet meer. Zeker als je aantallen van 25 of meer koopt.

Deel Deze Pagina