lcd tv en progressive scan?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door moederfietser, 28 feb 2006.

1. moederfietser

moederfietser Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb sinds kort een Samsung LE26R41B LCD-TV in combinatie met een XBOX360 premium. ik heb vaak last vanschokken en beeld en geluid wat niet synchroon met elkaar loopt. dit stoort mij dus ben ik nou op zoek naar een goede DVD-speler. nou kom ik allemaal spelers tegen met progressive scan. ik wist niet wat dit moest betekenen dus ik keek op de site van mijn televisie en daar staat dat het niet ondersteund wordt, dit vind ik raar. mijn tv ondersteund wel 480p en 720p maar geen progressive scan. spreken we nou over 2 verschillende dingen? in hoeverre zijn progressive scan DVD-spelers beter als normale spelers? ik heb al veel over dit op proberen te zoeken maar ik ben er niet wijzer van geworden, ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen. alvast bedankt.

2. otter

otter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    de p in 480p en 720p staat juist voor progressieve scan, dus lijkt mij dat 'ie het stiekem toch onderstend ;)

3. T!jg3rn00tj3

T!jg3rn00tj3 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Je hebt 2 signalen. Progressive of interlaced in jouw geval staat de p dus voor progressive. progressive is beter als interlaced.

4. moederfietser

moederfietser Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    maar speelt een 'goedkopere' dvd-speler dvd's dan af in interlaced? en dvd-spelers met progressive scan progressive? dus het beste voor mij is om voor een progressive scan dvd-speler te gaan?

zie net hier op een site dat mijn tv geen DIGITALE progressive scan ondersteund. houdt dit nog iets extra's in?

5. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dezelfde TV die jij hebt, en gebruik inderdaad een progressieve dvd speler, kan hij makkelijk aan. De 360 speelt toch ook in 720p?

6. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Je tv ondersteunt wel degelijk progressive scan, en ook digitaal. Want via de HDMI aansluiting (digitaal) pakt je tv ook 720p.

Dvd spelers die geen progressive scan ondersteunen sturen het beeld inderdaad interlaced uit.

Het voordeel van progressive scan is dat het beeld minder trilt. Dus als je tv het ondersteunt, is het zeker aan te raden.

@Burnfout,

Jep, de Xbox 360 kan ook 720p uitsturen.

7. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Vraagje: gebruikte je de xbox nou als dvd speler of heb je het probleem bij spellen?

Als ik film kijk(op xbox) had ik erg vaak dat het geluid niet synchroon liep met het beeld.

Mvg,

Sjoerd

8. L3MMING

L3MMING Command & Conquer !!

Leuk Bevonden:
    0
    (het niet synchroon lopen had ik met mijn vorige xbox 360 (in mn sig staan de data) ook met mijn nieuwe heb ik daar helemaal geen last meer van...

Deel Deze Pagina