De 'Dirty or damaged disc' thread

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door StealthViper, 23 nov 2004.

  1. robbydw

    robbydw Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0

    Zij hebben de Philips dus ook niet meer :'-(
     
  2. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Mijn xbox is gewoon dood hij leest gewoon geen cd's meer:'-(
     
  3. de j

    de j New Member

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan bij iemand een hitachi drive kopen voor 45 eruro hij bouwt hem dan ook voor me in maar ik hoor eigenlijk niemand over de hitachi, nou zou ik eigenlijk wel willen weten hoelang hij meegaat en of hij veel gecopieerde dvd's leest. En of iemand nog andere ervaringen heeft met de hitachi
     
  4. robbydw

    robbydw Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Als het een Hitachi / LG betreft....NEMEN
    En vraag ajb of hij er meerdere heeft...dan wil ik er ook graag één. Hoeft ie niet eens in te bouwen voor dat geld.

    Laat ff wat weten!

    Heb zelf vandaag een Philips op de kop getikt. Heb hem werkend gezien met DVD+R en -R.

    Vervolgens in mijn XBOX ingebouwd, en hij speelt NIKS!!!! af...

    Vrees dat ik ook weet wat de oorzaak is:

    Mijn XBOX versie is een 1.4 Een maat van mij heeft ook een 1.4 versie en ook hij had een Philps speler in zijn XBOX. Hij had exact dezelfde problemen als ik.

    In eerste instantie dacht hij dat het aan de speler lag. We hebben die Philips toen in een andere XBOX met een andere revisie (1.0)van een collega van me gedaan en daar speelde de speler werkelijk alles. Net zoals de Philips die ik nu heb.

    Daarna hebben we de Thomson van mijn collega in de XBOX van mijn maat gestopt, en ook dat werkte perfect. De Thomson speelt in die XBOX (versie 1.4) ook gewoon alles af.

    Het lijkt er dus zeer sterk op dat de combinatie Philips speler met XBOX revisie 1.4 NIET gaat. Heel vreemd.

    Kan iemand van de GURU's hier dit bevestigen???? Alvast mijn dank!!!!
     
  5. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Laat ik mezelf tijdelijk GURU noemen.
    Naar mijn weten en volgens mij ook praktische ervaring zou er geen probleem moeten zijn met de Philpis drive, onafhankelijk van de versie.
    Misschien een eenmalige produktiefout?
     
  6. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik denk dat er iets anders aan de hand is. Vraag me alleen niet wat. Andere IDE kabel of iets dergelijks?
     
  7. de j

    de j New Member

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    je kan die hitachi drive kopen op xbod.nl alleen moet je hem ff mailen, en xbmod heeft mischien nog wel die philips drive alleen dan moet je dat ff in het forum vragen.

    maar leest de hitachi eigenlijk veel en hoelang gaan de drive's eigenlijk mee
     
    Laatst bewerkt: 3 mrt 2006
  8. de j

    de j New Member

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    sorry voor de dubbele post
     
  9. robbydw

    robbydw Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    IDE kabel is goed...originele dvd Films en XBOX games slikt de speler namelijk wel. IS echt iets in combinatie met bios versie denk ik...

    word er gek van!
     
  10. RichoX

    RichoX 360 gaat ownen!

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben in op dit moment best een beetje gefrustreerd. Me Xbox geeft ALLEEN nog maar aan dat de disc beschadigd is, zelfs terwijl die echt brandschoon is. En omdat die uit 2002 is zou je denken dat et door ouderdom komt ofzo, maar vrienden hebben em uit hetzelfde jaar en die van hun doen het nog perfect! Dus ik net die servicelijn bellen, krijg je gewoon het antwoord; 2002? Nee dan kan ik niks voor je doen. Dagg. Zo ga je niet met klanten om natuurlijk...

    Iemand verder nog een tip om me Xbox weer een beetje te laten lopen? Want 150 euro voor een nieuwe vind ik toch een beetje te veel van het goeie.
     
  11. Wallie

    Wallie Hardware Freak

    Berichten:
    448
    Leuk Bevonden:
    0
    nieuwe dvd drive moet je er in doen... Succes met zoeken :)

    Zelf heb ik nu de Philips drive een weekje maar die loopwerk maakt een lawaai alsof die tegen iets aan loopt/blijft hangen, beetje jammer zeker nu die dingen ook bijna overal uitverkocht zijn, want hij doet het wel goed. Conker en nog wat "probleem" spelletjes speelt hij perfect.
    Alleen die herrie, is dat trouwens erg want als hij hem niet kan inruilen hou ik hem liever :)
     
    Laatst bewerkt: 7 mrt 2006
  12. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Ow, dat zei je er niet bij. Dan weet ik het denk ik al, maar ze waarderen het niet als ik dat hier bespreek.
     
  13. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom heeft iedereen het over een nieuwe dvdspeler kopen etc.? Bij mij begon Morrowind III telkens vast te lopen, dat ligt volgens mij gedeeltelijk aan dat spel... Maar toen heb ik zo'n disc-cleaning dvdtje gekocht (in Frankrijk nog wel:p) en die een paar keer gedraait en vervolgens deed alles het weer. Morrowind liep heel soms nog vast maar andere spellen niet meer.
     
  14. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Omdat dat niet altijd even succesvol is.
     
  15. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Hm vaag. Maar je kunt ook (als je garantie toch al voorbij is) je xbox openschroeven en zelf de lens schoonmaken en de hele xbox uitspuiten met zo'n speciale spuitbus.
     
  16. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Wie zegt dat het altijd de lens is die voor problemen zorgt?
     
  17. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Niemand.
     
  18. BaRT BeST

    BaRT BeST Goedendag

    Berichten:
    124
    Leuk Bevonden:
    0
    :p tzal wel vaak zijn, maar niet altijd..
     
  19. lostman14

    lostman14 Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb nu bij elk spel dat er staat your xbox cannot read the disc enzo.
    maar bij halo 2 leest ie de cd wel online maar als ik campaign wil doen dan leest ie hem niet
     
  20. ninja-man

    ninja-man YEAH BUDDY

    Berichten:
    1.420
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb bij dat verrekte san andreas altijd problemen. nu is het zo erg dat ik hem opstart hij het menu elke keer maar weer "dirty or damaged" zegt.
    volgens mij is mn xbox gewoon naar de klote want dit is al de 3de cd van gta. (allemaal wel van de media markt)
     

Deel Deze Pagina