Wie gamed met een beamer?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door sticky fingers, 11 feb 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RobbertN

RobbertN Banned

Leuk Bevonden:
    0
    Die stekkertjes zijn voor HDTV (Component), je gebruikt deze stekkertjes er van:

Rood
    Wit
    Groen
    Rood
    Blauw

De gele gebruik je nie.
    Deze kabel is voor HDTV's

2. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Als je een Premium 360 hebt zit deze er standaard bij he :)
    Op deze kabel zitten een hoop aansluitmogelijkheden:

Voor het beeld kun je nemen:
    - De gele, oftewel composite video. Eigenlijk de minste beeldkwaliteit die je kan hebben.
    - De rood, blauw, groene, oftewel component, ookwel aangeduid als yPbPr op de apparaten. Een hele goede HD output.

Voor het geluid:
    - De rode en witte, oftewel stereo. Bedoeld voor normale stereos met 2 boxen. De rode zal het rechter kanaal aansturen en de witte het linker.
    - Het optische aansluitpunt op de stekker. Voor digitale surroundsystemen met 5 of meer kanalen.

Je zult dus altijd een paar kabeltjes los hebben hangen, afhankelijk van waarop je alles aansluit. En vergeet niet het schakelaartje op de stekker is de juiste (HDTV of TV) stand te zetten.

Laatst bewerkt: 4 mrt 2006
  3. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Is ie op een hd-dvd verkrijg dan :+

4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Beamer binnen!! In originele verpakking met originele bon, handleidingen etc etc etc. Nu alleen nog de juiste kabels en zelf een scherm bouwen. Daarnaast het beestje ook nog bevestigen aan het plafond of met beugels heel hoog aan de muur. Ik ben er iig superblij mee en baal verder alleen dat ik er nog niet optimaal van kan genieten..... (gaat ook nog wel even wat werk in zitten). Ik ga mijn dvd speler via component aansluiten en mijn 360 via vga. Is het beeld verlies trouwens erg aanwezig bij grotere afstanden? Ik zit er namelijk over na te denken om de dvd speler en de 360 anders maar naar de andere kant te verslepen zodat alleen het geluid een groteren afstand moet overbruggen (volgens mij ook wel goedkoper).

Gr Kevin

edit: @mike: Dat menu is echt te simpel! Een kind kan de was doen, heb me duidelijk druk gemaakt om niks :9

5. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Vet Kev! Als alles geinstaleerd is, post dan is een pic :)

Ik heb net ff Lord of the Rings gekeken op de beamer. Het beeld is echt superstrak en ik heb idd gewoon zwarte balken onder en boven, wat we eerder niet was opgevallen :) De film zelf is 24 : 9 (bioscoopformaat), en mijn beeld 16 : 9.

Alleen die ondertiteling is zo f*cking lelijk...kan ik me echt aan storen. Als ik een film kijk van mijn pc met een losse subtitle file is dat gelukkig niet zo, aangezien hij er dan digitaal wordt bijbewerkt. Maar van dvd zijn die subs echt te lelijk :mad:

6. JAW-001

JAW-001 nOOb?!

Leuk Bevonden:
    0
    Niet te koop, wel te downloaden........|:- Wel gaaf, je ziet nu de stoppels en pukkels bij mensen in hun gezicht!8)
    Bij free record shop gevraagd, enige film in HD was Vet hard....... en of je daar nou zo vrolijk van wordt.........

Vandaag een component verlengkabel gekocht en daarmee de xbox360 aangesloten, ik moet zeggen, een stuk mooier beeld. Veel warmere kleuren en ook scherper heb ik het idee. Tevens is het PAN probleem opgelost. Met de VGA kabel moest ik hem in de uiterste stand pannen. Maar evengoed bleef er een strookje grijs zichtbaar. Nu is ie echt 100% beeldvullend.

VGA kabel voor PC ook weer ff aansluiten. Dan nog weer ff alle kabels netjes wegwerken.
    Kwam trouwens ook nog een DVI naar HDMI kabel tegen voor het luttele bedrag van 90 euro. Maar alles werkt nu goed, dus die laat ik maar ff zitten.

7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Lelijk in de zin van gerafeld? Pics gaan zeker komen. Volgende week ga ik samen met paps een scherm maken en de hele bende aansluiten. Zit alleen nog met de afmetingen van het scherm, soort kabels (ms/joytech) en hoe ik hem op ga hangen (iemand al ervaring met zelf een steun maken hoog aan de muur?) beetje veel om uit te zoeken |:-

Maar zoals ik al zei, zodra die af is komen er zeker (hd) pics!

Heb nu een heel mooi scherm gemaakt van 7x4 a4'tjes 8)

8. JAW-001

JAW-001 nOOb?!

Leuk Bevonden:
    0
    steun voor scherm of beamer? Voor 3 a 4 tientjes heb je volgens mij al de goedkoopste plafondbeugel voor je beamer.

9. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Jij ook die WMVHD versie? Ik ben nu bezig van de newsgroups, was alleen net te laat voor het eerste deel dammit :mad:

10. JAW-001

JAW-001 nOOb?!

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, het is wel een div-x geloof ik(van emule), maar perfecte kwaliteit en 5.1 geluid. Moet ook die nieuwsgroepen eens checken. Staat daar veel op? Ik zag dat tipex al een enorme verzameling heeft.

11. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, het is een kwestie van op het juiste moment kijken. Eens in de zoveel tijd staat er weer eens wat nieuws op, en afhankelijk van hoe je op de nieuwsgroepen komt staat het er ook maar voor een beperkte tijd.

Tipex zijn verzameling is idd HUGE :eek:

12. Regals

Regals Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil een beamer kopen om het aan mijn PC te hangen.

Maar nu is mijn vraag hoe het zit met de vertraging van het beeld van de beamer.

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik kan ze vinden vanaf 40 euro. Echter twee beugeltjes en een mooi plankje is samen nog geen 10,-
    Scheelt behoorlijk lijkt me :)

14. JAW-001

JAW-001 nOOb?!

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, ik had mijn oude beamer hangen met van die badkamer-klem-beugels en een plankje ertussen. Heel gekloot om de boel netjes te hangen en de beamer in de juiste positie te hangen daaronder. Of projecteer je schuin naar boven(plankje laag)? Dan is het geen probleem.

15. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Ben een weekje weggeweest, zijn er opeens bijna 10 pagina's bijgekomen:D . Beamers worden steeds populairder hier op xbw:cool: . Strax maar eens de tijd nemen om de vorderingen van onze grootbeeldliefhebbers te lezen:p .

16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Van wat voor een klemmen? Ik wil gewoon een miniboekenplankje maken en vervolgens hem met lens-shift (zo heet toch die optie om het beeld zonder keystone te veranderen), goed te projecteren. Is er trouwens kwaliteitverlies met het gebruik van de zoomfunctie die aan de lens zit (lijkt me trouwens niet). Want volgens mij kan ik dan op maximale grootte op mijn muur projecteren _O_

@ JKI: Ik heb me in die week echt helemaal volgedouwd met beamerkennis. Van een absolute n00b tot iemand die een verantwoorde keuze kan maken ;)

17. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Zoomlens is natuurlijk gewoon optisch vergroten en verkleinen, dus zonder kwaleitsverlies.

Lens shift zijn gewoon die draaiknoppen op de bovenkant waarmee je de lens kan richten, zonder beeldvervorming idd.

18. JAW-001

JAW-001 nOOb?!

Leuk Bevonden:
    0
    Dat zijn van die beugels die er mooi uitzien, waar je plankje, of glasplaatje inklemt ipv zo'n driehoek beugel die je vastschroeft aan je plank en muur.
    maakt verder niet zoveel uit, maar een beamer onder een plankje hangen is klote. Of je moet hem op zijn kop erbovenop leggen.

19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Eehhmm waarom zou ik hem niet gewoon op een plankje zetten?:confused:

@ dynamike: tnx dacht ik al. Voor mij wordt het denk ik onmogelijk om de beamer aan het plafond te hangen. Dit omdat mijn afstand van muur tot muur ongeveer 4 meter is en ik een vrij hoog plafond heb. Hierdoor is het denk ik niet mogelijk om zo laag te projecteren dat het nog lekker kijken is (zonder nekpijn). Wel balen, want zo kost het me twee muren.

edit: Helemaal vergeten te vertellen! Net mijn eerste film gekeken (Herbie Full Loaded met de kleine.) En ondanks het bagger scherm echt totaal weggeblazen door het beeld! Zelfs deze film werd een genot om te kijken. Superaanschaf!

Laatst bewerkt: 4 mrt 2006
  20. JAW-001

JAW-001 nOOb?!

Leuk Bevonden:
    0
    Ok, dacht je hem op zijn kop wilde hangen, dus van boven naar beneden projecteren.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina