Ik ben geen programmeur natuurlijk, dus ik schat maar wat.
Maar het lijkt mij dat je bij deze next-gen consoles in gameplay gewoon vernieuwing moet verwachten in de trend van grotere levels(met behoud van mooie graphics) en de mogelijkheid van meer units in die levels. Dat zijn dingen die de speelervaring echt wel veranderen.
Foutjes zoals bij Fight Night 3 dat armen door elkaar heengaan etc, heeft weinig met next-gen krackt of niet te maken, meer met de hoeveelheid aandacht van de makersvan de game. Dat soort foutjes hebben altijd al bestaan en over 20 jaar heb je die nog.
Vernieuwing in gameplay ligt altijd nog vooral in de weg waar de producers inslaan. Een voorbeeld van vernieuwing is Shadow of the Colossus voor de ps2, ik wist niet wat ik meemaakte, ookal is de console al verouderd.
Je kunt gewoon bijna alles op het scherm toveren wat je wilt, je kunt alle werelden maken die je maar wilt, dat is het mooie van games, maar zolang producers een al bestaand genre blijven volgen zul je slechts verniewing vinden in stuff als grotere mappen, meer units en betere graphics of course. Wat dat betreft voel ik me erg voldaan met de betere Xbox360 titels.
Een game als Kameo of COD2 knalt voor mij echt van mn scherm af. Ik vind het trouwens allang al zo bruut dat consoles eindelijk ook met hoge resoluties werken.
Het stoorde mij altijd als je high-res pictures of video's op je pc keek van het spel en in werkelijkheid het op je tv er minder mooi uitzag, dat is in principe voorbij nu. Maarja, om een Xbox360 game te beoordelen moet je dan ook eigenlijk een HDTV hebben, hoe lullig dat misschien ook is.
Dus ik bedoel maar, denk na over de term 'next-gen' voordat je een console besluit te kruizigen.
Laatst bewerkt: 27 feb 2006