svchost.exe

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Master Chief, 6 mrt 2006.

1. Master Chief

Master Chief Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik mijn taakbeheer open zie ik daar een stuk of 7 keer "svchost.exe" en ze verslinden mijn cpu geheugen, hoe moet ik die dingen weghalen zodat het er maar 1 keer staat en ik heb de zoek functie gebruikt maar daar had ik ook niet echt veel aan....

2. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Niet, daar moet je vanaf blijven. Dat hoort zo.

3. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
  4. carlito

carlito Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    bij mij staan ze er ook 7 x is gewoon normaal hoor..

5. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Heb er ook 7 staan.
    3x System , 2x Lokale service , 2x Netwerkservice.

Heb pas een herinstallatie van Windows MCE2005 gedaan.

6. xboxgangsta

xboxgangsta Reƫel

Leuk Bevonden:
    2
    Als ze bij jou cpu-geheugen verslinden doe je toch iets fout, bij mij gebruiken ze helemaal niets..

7. Masster Chief

Masster Chief Eat my bullets!

Leuk Bevonden:
    0
    Als svchost.exe je cpu verslind is het een virus. das als het goed is maar 1 svchost die veel cpu vraagt, waardoor je cpu altijd op 100% draait. Die moet je gewoon annuleren, dat werkte bij mij tenminste.

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik heb er 5, usage: 0%

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Een gast-procesnaam voor services (diensten) die door DLL's (Dynamic Link Libraries) gestart worden. Het bestand Svchost.exe kan gevonden worden in de %systemroot%\system32 map (meestal c:\winnt\system32 of c:\windows\system32). Bij het starten van de computer

edit: svchost.exe is a system process belonging to the Microsoft Windows Operating System which handles processes executed from DLLs. This program is important for the stable and secure running of your computer and should not be terminated.

edit 2:
    Meer informatie
    Het bestand Svchost.exe bevindt zich in de map %SystemRoot%\System32. Tijdens het opstarten controleert Svchost.exe de sectie met services van het register. Op basis daarvan wordt een lijst samengesteld met services die moeten worden geladen. Er kunnen meerdere sessies van Svchost.exe tegelijkertijd worden uitgevoerd. Elke Svchost.exe-sessie kan een verzameling services bevatten, waarvan afzonderlijke services kunnen worden uitgevoerd, afhankelijk van hoe en waar Svchost.exe wordt gestart. Daardoor kunnen beheer en foutopsporing beter en gemakkelijker worden uitgevoerd.

Zo duidelijk? ;)

Jij hebt dus meerdere services aanstaan. @ topicstarter: Echter als er veel cpy gebruikt wordt kan je te maken hebben met een trojan horse. Even de scanner er overheen dus.

edit 3: voor als je wilt weten welke services op dit moment gebruikt worden (is dus dynamisch!)
    U kunt als volgt de lijst met services weergeven die in Svchost worden uitgevoerd:
    1. Klik op Start op de taakbalk van Windows en klik op Uitvoeren.
    2. Typ CMD in het vak Openen en druk op ENTER.
    3. Typ Tasklist /SVC en druk op ENTER.

Laatst bewerkt: 6 mrt 2006
  10. Master Chief

Master Chief Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    tnx man ik weet genoeg

Deel Deze Pagina