Pal 50 / Pal 60

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door JefPSV, 7 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JefPSV

JefPSV Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu dus The Outfit demo gedownload dus ik denk leuk ff spelen, komt die xbox aan met dat ie geen Pal 50 support dus ik het moet overzetten naar Pal 60...maar dan ga ik vrolijk naar system--console---display daar...en dan kan ik alleen invullen 720p, 1080i enzovoort.

Ik heb dus de TX-26LX50 LCD tv van Panasonic. en dit staat er bij ontvangstsysteem:

PAL-B/G/H, -D/K / SECAM-B/G, -D/K, L/L' / AV-NTSC: PAL-525/60, NTSC, M-NTSC

dan support die toch ook gewoon Pal 60? waarom kan ik dat nergens kiezen dan? of zit ik verkeerd te kijken? vind dat toch wel achterlijk dat je dat nog is moet gaan omschakelen omdat zo een demo dat dan weer niet ondersteund :confused:

2. Brandts

Brandts Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je moet ff de schakelaar van HDTV naar PAL zetten
    dan kun je in settings 60 Hz instellen. Dan kun je ook weer de switch gewoon op HDTV zetten en dan kun je de demo gewoon spelen :9

3. JefPSV

JefPSV Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    kijk dat zijn nog is opmerkingen ;) het werkt...thx kerel, topic kan dicht!

4. VooDoo300

VooDoo300 010

Leuk Bevonden:
    6
    wat is het verschil eigenlijk tussen pal 50 en 60? op wat kan je het best spelen?

5. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    precieze verschil kan ik niet zeggen, maar de 360 zelf zegt dat je het beste op 60Hz kunt spelen

6. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Pal 60 --> 60 Hertz --> meer 'frames per seconde' van je tv --> vloeiendere overgangen als je bijv. rondkijkt (vergelijk op de eerste xbox Ninja Gaiden maar eens met pal 50 en 60). Het is heel simpel, heb je een tv die het aankan dan neem je gewoon pal 60. Dat zijn meestal van die 100 Hz. breedbeeld-tv's en en alle nieuwe flatscreens. De oude beeldbuis-tv's kunnen het meestal niet aan.

7. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    :confused:
    niet?

ik neem aan dat zolang je tv op 60Hz niet ontploft, hij het aankan...

dus er zijn wel degelijk oude tv's die het aankunnen ;)

8. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zo'n bagger TV van 37 cm maar toen ik 'm op PAL 60 zette werkte het prima. *)
    Had ik niet verwacht van mijn TV. :)

9. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    mmm als je je xbox360 op de hdtv switsh zet en dan zet je de xbox360 op 720p.
    gaat de tv of xbox360 dan niet automatish naar 60 hz.

want ik speelde daarjuist doa4.
    zeg zal eens kijken op de gewone switch een daar stond hij op 50htz.
    dus volgens mij heeft het met dat niets te maken.
    want zette hem weer op de hdtv switch stak doa4 erin en alles werkte perfect terwijl doa4 enkel voor 60htz bedoeld is

10. mars15

mars15 Guest

mijne kan geen 60 aan

11. Cheeks91

Cheeks91 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    pal 60 heb je ook nodig om met halo 2 te superjumpen

12. Nicos

Nicos Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nieuwe beeldbuis TV's ondersteunen wel 60 Herz.

PAL 50 voor DVD's
    PAL 60 voor games.

13. m_telkamp

m_telkamp = ViPeR NL360

Leuk Bevonden:
    0
    Maar wat is nu mooier dan kwa beeld? Als ik namelijk naar pal 60 schakel, word het beeld meer verticaal uitgerekt en t word wat waziger vind ik.
    Wat zijn jullie ervaringen hier mee?

14. Cheeks91

Cheeks91 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bij mij word het ook waziger..

15. Dark Vision

Dark Vision Xbox 360 L!VE

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb ook zo'n kleine TV, maar bij Pal 60 is het beeld wel superscherp }:]

16. SabZero NL

SabZero NL Sexyback

Leuk Bevonden:
    5
    Bij mij wordt het niet alleen waziger, ik krijg ook horizontale lijnen over mijn scherm,

Jammer natuurlijk... maar goed is tijdelijk moet namelijk binnenkort mijn HDTV kopen :)

17. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Als je beeld waziger wordt op 60 Herz, dan heb je dus een 50 Herz TV. Soms zie je ook lijnen door je beeld, of alles lijkt dubbel in beeld te staan. Je TV kan nu de beeldjes niet meer aan, en gaat ze daardoor vervormen. Sommige TV's geven zelfs helemaal geen beeld.

Sommige spellen zijn alleen af te spelen op 60 Hz (vooral op de Gamecube) en dat zorgt nog wel is voor problemen bij bepaalde TV's. Wat helpt is een RGB kabel, dit kan er voor zorgen dat bepaalde strepen in je beeld nu verdwijnen, en het loopt allemaal wat soepeler. Mocht je beeld slecht zijn bij 60Herz spellen, raad ik dus aan een RGB kabel te kopen, ipv een nieuwe TV. Mocht het dan nog niet goed eruit zien, dan zal je een andere TV moeten gaan halen. De RGB kabel is overigens nooit weggegooit geld, want het ziet er altijd beter uit dan Composiet (dat gele stekkertje).

18. RogierM

RogierM Active Member

Leuk Bevonden:
    31
    Ik heb een Philips flat screen tv (32PF7320) http://www.kieskeurig.nl/product/C37CDC49F1685629C1257012004DDD4B.htm en bij mij wordt het beeld ook wazig als ik hem op 60 zet. Weet niet of het aan mij ligt maar de graphics in het algemeen lijken ok, alleen wordt de text erg slecht leesbaar.

Ik speel dus standaar op 50, switch alleen naar 60 voor DOA4.

Misschien ligt het er ook nog aan dat ik via gewone scart aansluiting speel omdat
    ik nog steeds zit te wachten op me HD-VGA kabel, maar zo technisch ben ik niet .. :confused:

19. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Kleine TV's ownen. :p

20. frankx

frankx The Old Guy

Leuk Bevonden:
    21
    kheb een philips 100Hz matchline TV van 4 jaar oud. Als ik met de 360 speel op 60hz (met advanced scart cable) krijg ik allemaal wazige witte lijnen over het scherm. Met name bij Pgr3 is dit duidelijk te zien. Op 50Hz geen centje pijn.
    Als ik op 60Hz speel met de standaard kabel werkt ook alles perfect (echter minder scherp beeld dan met advanced scart cable)

mooi raadsel zoiets. Kheb ook al de scart op verschillende ingangen van de tv gehad en geen verbetering helaas

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina