optisch geen subwoofer/bassen met streamen mp3

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door NoLife, 7 mrt 2006.

1. NoLife

NoLife Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ten eerste, mijn eerste post hier, mooi forum hoop dat ik niet meteen iets doms vraag.

Heb nu sinds 3 dgn een 360, na heel wat gepuzzel om uberhaupt mijn x360 en mijn XP pro pc met elkaar te verbinden met media connect...(router geneuzel etc..) heb ik dat voor elkaar. Dus ik wil mp3 streamen naar me Surround set via de x360.

Tot mijn verbazing gaf mijn versterker weer dat het dd5.1 was en geen stereo, ik dacht ok logisch want ik heb de xbox op dd5.1 geluid geconfigged, maar dan nog vind ik het raar dat hij dan niet naar stereo omschakeld.
    Buiten dat viel mijn mond open van verbazing toen ik bemerkte dat ik totaal geen bass had , mijn subwoofer doet gewoon niets. Game gestart en wel subwoofer/bassen dus kabel is in orde.

Kan iemand mij uitleggen wat dit voor euvel kan zijn?

P.S.
    Ik hoop niet dat dit al ergens staan maar de search optie geeft amper opties en ik heb domweg geen tijd om hele topics van 30 paginas lang te lezen.

Bij Voorbaat Dank!

NoLife

2. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Je zegt het zelf al ( ik heb de xbox op dd5.1 geluid geconfigged ).
    De versteker kan niet naar Stereo omschakelen omdat het een DD signaal vanaf de Xbox 360 krijgt.

3. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Een DD signaal kan ook gewoon 2.1 zijn hoor.

4. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Zelfs nog minder.
    Heb hier een aantal Keystones Comedies DVD (Zwart films vanaf 1912 ).
    Achterop de doos staat met grote letter , DOLBY DIGITAL.

Kleine letters daaronder 1.0 ( Mono dus ).

Zit hier nu met een Yamaha 6.1 versterker (6x110W + 120W Sub ) en de film is Mono.

5. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Dus waarom zou een subwoofer het niet doen volgens jou dan?

6. snike888

snike888 Tomatenpuree

Leuk Bevonden:
    0
    ik wil niet zeggen dat ik ook totaal GEEN bass heb, maar wel dat ik met streamen vanaf pc wel erg weinig bass heb i.v.m een game

7. Jaxcellent

Jaxcellent Jyaku

Leuk Bevonden:
    0
    hey

misschien heeft het iets te maken met dat je een actieve (wordt aangestuurd naar versterker. met tulp stekker) of passieve (dient echt als box.. en zit aan een normale speakerkabel) subwoofer hebt..

ik heb een actieve... en heb geen problemen met bass.. ja hebt idd wel gelijk dat alles 5.1 is.. is een beetje raar eerst.. ik hou er persoonlijk meer van om muziek in stereo te luisteren.

maar ik heb die media connect aangesloten zodat ik in sommige games een andere soundtrack kan hebben.. en dan mixed ie het .1 gewoon met het spel geluid.. en dat is... VET

helaas heb ik echt geen idee hoe je jou probleem oplost

succes

8. Nosferatu111072

Nosferatu111072 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Veel versterkers kun je dolby digitaal weer laten geven in stereo. Daarnaast zijn er versterkers waarbij je expliciet in de setup moet aangeven dat de sub (LFE uitgang) mee moet draaien als er stereo geluid wordt afgespeeld. Een voorbeeld hiervan is mijn eigen Yamaha RX-V757. Ik heb dan totaal geen last met mijn xbox 360 en mijn playlists op mijn pc.

Laatst bewerkt: 8 mrt 2006
  9. NoLife

NoLife Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de reacties.

Subwoofer zou gewoon moeten werken, mijn oude Xdoos draaide net zo met dezelfde optische kabel en had keurig SW.
    Mijn versterker heeft een AFD functie[Sony bak) die het inkomende signaal checked en bepaald wat het dus is. DD5.1 zegt hij dus, geeft ook Lfe aan in display maar laat het simpelweg niet horen.

Ik ben er nog niet uit, als ik zelf iets nieuws ontdek laat ik mijn bevindingen weten, ik vind het voorlopig vreemde zaak iig.

Grts NoLife

P.S.
    SW is actief aangestuurd met aparte kabel van amp->SW.

Laatst bewerkt: 8 mrt 2006
  10. Nosferatu111072

Nosferatu111072 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    In ieder geval succes toegewenst.

11. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Het kan zijn dat je mp3'tjes niet van goede qualiteit zijn. Rip eens direct een nummer van een cd naar de 360 en kijk dan of je hetzelfde probleem hebt.

12. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Muziek dat je via de Xbox 360 afspeelt wordt alleen naar de linker en rechter frontspeakers gestuurd. Het bassmanagement in de receiver filtert de lage tonen uit de frontspeakers, en stuurt dat door naar de subwoofer. De Xbox stuurt inderdaad een Dolby Digital 5.1 signaal uit naar de receiver. Maar alleen de frontspeakes bevatten geluid in dit signaal :).

Heb je het alleen bij het afspelen van een mp3'tje op de Xbox 360?

13. Joost

Joost Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Origineel gepost door Jingga
    en mij stuurde ze via een verkeerde factuur nummer naar een verkeerde school met een verkeerde leraar :confused: ik moet eigenlijk bij nedelrands zitten maar ik kwam bij tekenen dus leerde ik geen kommas te gebruiken maar wel te tekenen maar dat kan niet op de computer in een tekstdinges dusja

14. NoLife

NoLife Active Member

Leuk Bevonden:
    0

EUH :confused::confused:

Even een reactie op wat zinnige zaken in replies hierboven.
    JKI:
    Mp3's zijn prima in orde.

Arjan:
    Ik heb nog wat getest en als ik in de xbox in configuratie van de audio onder Digital voor stereo kies heb ik wel SW.
    Dus het gaat idd pas fout als ik mp3 in dd5.1 wil luisteren, dat doet ie niet. Toch vaag vind ik, als ik een mp3 cd in me dvd speler doe gaat het wel goed, vermoedelijk omdat mijn dvd speler autodetect heeft en zich kan aanpassen. Jammer dat de 360 dat niet heeft. Voral omdat ik in PGR3 zag dat je in game kan kiezen hoe het geluid er uit moet komen(toch is proberen wat er gebeurd als ik in pgr3 stereo kies).
    Ik heb in PGR3 tijdens menus en in game wel SW, hoewel er niet veel geluid weergegeven word maar hij doet wel wat, DVD film moet ik nog proberen.

Hoe dan ook bedankt voor de reacties!

NoLife

Laatst bewerkt: 9 mrt 2006
  15. NoLife

NoLife Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Met een klein beetje schaamrood op mijn kaken meld ik dat topic op slot kan.
    Arjan zijn opmerking over filteren van hoog en laag naar de goed speakers gaf me een ingeving.
    Ik vroeg mij al een paar dagen af waarom het lampje in het set up knopje op mij receiver aan stond.
    Nu moet je weten dat ik een kleine heb van 14mnd die dol is op knopjes......De rest mag je zelf invullen.

Bedankt voor het meedenken mensen, ik heb keurig stereo sound bij mp3 streams in en dd5.1 setup, xbox 360 doet dat gewoon keurig goed!

NoLife

Deel Deze Pagina