[XOne] [Centraal] Chello en Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door masterape, 12 mrt 2003.

  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    hehehe ... ik ben blij dat het werkt ... toch zou ik straks een router overwegen... Want dan kan je tijdens het gamen muziek van je pc streamen :)
     
  2. peet2010

    peet2010 Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat ik dat wel in de toekomst ga doen hoor , is dat een beetje plug en play ? ik bedoel ik moet eerst mijn pc hierop aansluten en kijken of die dan verbinding kan krijgen. Oh ja nog iets , ik zeg pc maar heb een laptop ( of notebook zoals dat tegenwoordig heet ) kan ik die ook gewoon steeds loskoppelen van de router zonder problemen en bijvoorbeeld met alleen mijn 360 op de router toch op xbox live ?
     
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Jeb dat is geen probleem .. Je zou zelfs kunnen overwegen om een wireless router aan te schaffen .. zodat je notebook altijd on-line is :+ zonder kabels dus ... moet je wel een wifi kaart in je notebook hebben :)
     
  4. Sharpshooter

    Sharpshooter Active Member

    Berichten:
    52
    Leuk Bevonden:
    0
    Heey gasten, vooral Fardo, bedankt voor de online handleidingen en tips. De chello hulplijn kom me geen hulp bieden maar met behulp van jullie zit ik vanaf nu op xbox live met de 360! Super!
     
  5. Dave Paparazzi

    Dave Paparazzi Active Member

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    15
    Ik wil Live aansluiten bij een vriend van me .
    Hij heeft chello en ik heb geprobeerd de kabel van de xbox rechtstreeks vanuit de modem aan twe sluiten maar dan geeft de xbox aan dat de MTU niet goed genoeg is of zoiets, en als ik er een router tussen knal heeft de pc ook geen internet en dee xbox al helemaal niet weet iemand wat ik hier aan kan doen.
    BVD


    Heb het al voor mekaar gekregen Laat maar hangen dus.
     
    Laatst bewerkt: 7 feb 2006
  6. WiRi

    WiRi Active Member

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0

    Maar peet2010, als je het op manual zet en dan weer op auto, dan moet je toch kiezen om te testen, zonder dat die kabels erin zitten? wat moet je dan doen???????????????????????????:confused:
     
  7. peet2010

    peet2010 Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat je het een beetje verkeerd hebt begrepen , kabels moeten er natuurlijk wel inzitten als je test , hier nog even zoals ik het heb gedaan :
    Eers al je gegevens van je PC opschrijven .
    Pc uit , modem uit ( XBOX ook uit) netwerkkabels omwisselen . Modem aan. Xbox aan.
    Nu natuurlijk naar je systeem en xboxlive instellingen gaan . (settings) Ik heb toen de IP en DNS settings op manual ingevoerd en onder additional settings het alternate MAC adress ingevoerd ( heel belangrijk volgens mij ) dit is het MAC adress van je PC . als je nu steeds moet testen zal hij steeds fail geven , maar dat klopt heb geduld .
    Als je al deze gegevens hebt ingevoerd zet je IP en DNS weer op auto , zal weer failen . (ben hier niet helemaal zeker van , maar kan me herinneren dat dit ook moest bij mijn oude xbox en die stonden ook op auto )zet nu je Xbox uit en voor de zekerheid ook even je modem. modem weer aan en xbox weer aan en nu doe je nog een keer die test , nu als het goed is zal alles in orde moeten zijn....succes!! *)
     
  8. etv4you

    etv4you Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    krijg xbox live niet goed

    ik heb sinds kort chello classic en heb een Linksys BEFSR41 aangeschaft.
    samen met chello mijn router geinstalleerd en met xbox support alles ingesteld voor de xbox.
    als ik verbinding maak zijn dit de waardes:
    W:0000-000B
    X:0000-F001
    Y:00A8-4860
    Z:0000-0000
    L:187 ms (202 ms) P:18/25:mad:
    MT:1 (0015-00F0)
    IC:1 (0015-00F0)
    NT:1

    heb al kabels gecheckt en diverse tests met de pc geven een goede verbinding aan wat is hier aan de hand?
    modem van chello is een Thomson Arris.
     
  9. etv4you

    etv4you Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Het probleem blijft hetzelfde wat ik ook probeer.
    Heeft er niemand een idee?
    Met de pc loopt alles goed alleen met de xbox heb ik steeds packet loss.
     
  10. sickness

    sickness i kill like a plague

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zit nu op kamers en wil ook hier xbox live, en nu heb ik een router tussen de modem van zon gast geduwd en vanuit daar naar mijn pc en ik heb internet, maar steek ik die kabel in mijn xbox dan is het shitty. ik heb de ip en dsn manually ingevoerd automatic deed hij niet. en toch vind hij de gateway niet, echt raar hij vind de kabels hij vind de ip hij vind de dsn maar hij doet het toch niet, weet iemand iets?????
     
  11. boynl

    boynl Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had ook een vraagje:Klopt het dat als je x-box(360)live wilt, je een router nodig hebt die MAC adressen kloont als je provider CHELLO heet?

    En zoja wat is een goede router?
     
  12. sickness

    sickness i kill like a plague

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij is elke router goed ongeveer, ik heb er een van 30 euro de goedkoopste en die werkt thuis perfect
     
  13. boynl

    boynl Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    En jij hebt ook chello?_0/
     
  14. Lorena

    Lorena Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    dns

    Ik krijg continu de melding kan ip/gateway niet vinden, ik plug me kabel van de modem op de xbox, dus direct vanaf de modem, maar ik krijg hem niet aan de praat. ik heb chello, die wijst automatisch alles aan. wat zou ik kunnen doen?
     
  15. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    Ik heb hier gewoon Xbox Live met chello. Beneden met kabel ingeplugt werkt goed. En hierboven hebben we een 2e router ( Linksys WRT54G ) en van daaruit een kabel naar de 360 en een kabel naar mijn PC werkt gewoon goed.

    DNS settings zijn manual en IP is gewoon automatisch.
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    jeb dat kan inderdaad werken
     
  17. ViperGTS

    ViperGTS _/_/_/_/_/

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    0
    Fardo weet jij misschien hoe t komt dat mn 360 tijdens het scannen, bij DNS blijft hangen?...
    De 2 codes die er staan kloppen wel gewoon.
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    nee ik heb te weinig info
     
  19. ViperGTS

    ViperGTS _/_/_/_/_/

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    0
    Zeg maar wat je daarvoor moet weten.
    je bedoelt type modem en firewall enzo?
     
  20. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
    ik heb ook chello ,
    op live word ik elke keer in een game na 2 minuten max eruit gekickt . (lost connection)
    ben ik normaal op live zoals marketplace of friendlist bekijken blijft hij normaal doen alleen na lange tijd krijg ik weer lost connection.
    iaan mijn router ligt het niet die doet het goed aangezien mijn andere inet aansluitingen pc s en laptops wel normaal kan internetten zonder lost connection.
    volgens mij heb ik packetloss maar hoe los ik dit op?

    iemand bekend met dit probleem ? of oplossing (Fardo ? )

    heb chello classic met een wirreles belkin router
    mijn 360 heeft een wirreless i-net aansluiting.
    volgens livetest is alles correct .
     
    Laatst bewerkt: 13 mrt 2006

Deel Deze Pagina