1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Tijd??

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Rastapopulos, 12 mrt 2006.

  1. Rastapopulos

    Rastapopulos Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nog niet zo lang een Xbox.
    Dus neem me niet kwalijk als deze vraag eerder is gesteld of omdat de vraag dom is want ik ben nieuw hier.

    Mijn vraag: Af en toe moet ik de tijd van mijn Xbox opnieuw instellen, waarom is dat zo? Word de tijd niet gewoon opgslagen?
    Soms gebeurd het 3 x achter elkaar als ik m`n xbox aan zet en de andere keer gaat de xbox meteen naar het hoofdmenu.
     
  2. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat komt omdat je de stroom telkens van je xbox afhaalt, waarschijnlijk schakel je een stekkerblok uit ofzo als je klaar bent met gamen? De xbox kan alleen de tijd onthouden als hij het klokje kan laten lopen of stroom. Er zit wel een batterijtje in dat ervoor zorgt dat als je je xbox even moet verplaatsen hij nog gewoon de tijd onthoudt, alleen die houd het ook geen nachten vol.
    Als je wel constant de stroom op je xbox hebt staan, dan is er iets fout :)
     
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2006
  3. Rastapopulos

    Rastapopulos Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    M`n PS2 en Gamecube hebben dat niet, soms speel ik twee weken niet op de PS2. Daar blijft de tijd dan wel gewoon ingsteld staan.
    Het komt er dus gewoon op neer dat ik iedere keer opnieuw de tijd in moet stellen?
     
  4. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Ze zitten wel allemaal gewoon constant in hetzelfde stekkerblok/stopcontact?
     
  5. Rastapopulos

    Rastapopulos Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb al m`n consoles in een stekkerblok zitten en daarvan haal ik het stroom vanaf als ik stop met gamen.
    De PS2 en Gamecube onthouden de tijd wel en de Xbox niet, het zal wel aan het stroom liggen want als ik stop met gamen en een uur later verder ga dan hoef ik het niet in te stellen, ik vind het toch vreemd waarom het niet gewoon zo gemaakt is dat de xbox het gewoon opslaat maar goed das mijn mening.

    Bedankt.
     
  6. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij kan niet de tijd opslaan, want hij moet de klok laten lopen.

    Waarschijnlijk staan de tijden op de PS2 en GC ook helemaal verkeerd, alleen hoeven bij die consoles niet perse de tijden ingesteld te staan, en bij de xbox wel.
     
  7. Rastapopulos

    Rastapopulos Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    De tijden van m`n PS2 en Gamecube staan altijd goed. Ik dacht eerst dat ik met een defecte Xbox te maken had maar nu snap ik het punt. :)
     
  8. mo-star

    mo-star Predator

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je het irritant vindt kan je toch ook gewoon de stroom er op laten zitten ??? of ben je bang voor kortsluiting ??

    tegen woordig hebben die stekkerdozen een bveiliging tegen doorbranden en je hebt natuurluik ook nog in de meterkast een stop die eruit kan vliegen .. maja je moet maar zien ..
     
  9. Beowulf

    Beowulf Intellectual Killer

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb hetzelfde. Je Xbox is dus niet kapot. Ik denk dat het ligt aan het type Cmos batterij die in de Xbox zit. Ik vind het zelf ook wel storend en ik hoop dat dat in de Xbox360 opgelost is. Wie weet of dit ook zo is?
     
  10. Masster Chief

    Masster Chief Eat my bullets!

    Berichten:
    562
    Leuk Bevonden:
    0
    ps2 en gc hebben een geheugen batterij voor de tijd. xbox heeft die ook, maar die van de xbox is maar net sterk genoeg voor 2 uur ongeveer
     
  11. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Gamecube en ps2 gebruiken een batterij, xbox een grote condensator. Gewoon de stroom erop laten dus.
     
  12. Naish

    Naish Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    gewoon stekker erin laten, en als je dat niet wil, wat boeit die tijd je dan??
    Klik gewoon verder als je in moet stellen, boeiend!
     
  13. Cygnum

    Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.697
    Leuk Bevonden:
    0
    De Xbox heeft een geheugen van zes uur. Als je hem binnen die tijd weer op netstroom aansluit blijven je instellingen bewaard. Houd je hem langer van de stroom, verliest hij de tijd en zal je hem steeds weer opnieuw in moeten stellen.
     
  14. Rastapopulos

    Rastapopulos Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het instellen van de tijd niet erg, maar ik wou weten of het normaal was dat ik de tijd constant opnieuw moest instellen.
    En de tijd boeid me heel veel anders moet ik constant het openingsfilmpje van Far Cry bekijken en daar heb ik geen zin in want die kan ik dan niet doorklikken.
     
  15. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Als je je tijd gewoon doordrukt en je dashboard verbinding laat maken met live word je tijd automatisch goed gezet.
     
  16. Rastapopulos

    Rastapopulos Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar ik heb geen live :)
     

Deel Deze Pagina