Voor de goede orde, ik heb niet gezegd dat ik het een slechte review vond op de Euro Gamer site. Tevens vind ik de vergelijking met IGN niet gepast.... laten we wel wezen, IGN is een van de slechtere review sites op het internet (de slechtste zijn console specifieke sites die alles van hun eigen console "GREAT" vinden). Als je me niet gelooft, kijk maar eens naar de review van Jade Empire (xbox); die reviewer orgasmeert bijna letterlijk over zichzelf heen met z'n "GREATEST RPG EVAH" en 9.9 . Ik heb het spel zelf uitgespeeld en persoonlijk vond ik het maar een zwak RPG. No way dat dit een vernieuwende game is en zo'n hoge score verdient. Misschien een 8 / 10 tops, maar dan alleen voor hoge production values en zeker niet voor uitgebreide features / vernieuwingen. Sterker nog, het was een stap terug qua features vergeleken met Knights of the Old Republic (ook een RPG van Bioware).
In ieder geval, ik ben het redelijk eens met de review van Euro Gamer. Alleen zijn ze altijd zo streng als ze eenmaal het cijfer uitdelen. In de campaign ben ik ook veel grafische fouten en tegenvallers tegengekomen en dan heb ik het echt niet over kleine dingetjes maar bijvoorbeeld het ontbreken van reflections van je mannetjes in de ramen of de low-detail shadows (kijk maar eens goed naar je eigen schaduw tegen de muur). En dan heb ik het ook nog niet gehad over het gebrek aan freedom... dit deel is zo ontzettend restricting in je movement joh. Alhoewel de indruk gewekt wordt dat je overal naartoe kunt lopen valt dat dus echt tegen (dit is vooral een probleem in de stedelijke levels). Dat vond ik in de vorige delen toch wel wat leuker. Online zou er ook wel wat verbeterd kunnen worden aan de functionaliteiten van de browser.
Maar een 7tje? Ik zou hem eerder een 8 geven.
Laatst bewerkt: 13 mrt 2006