De HDTV thread [Deel 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 25 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Het komt bij de hele R-serie sporadisch voor. De oorzaak van dit fenomeen is blijkbaar te danken aan de combinatie tussen de gebruikte A en B kwaliteit onderdelen.

    Ze hebben inderdaad bij mij in december de zaak laten escaleren, alleen ben ik daar niets wijzer van geworden ;). Ik heb mijn tv in september gekocht bij Media Markt, en ze hebben hem in februari gewoon weer terug genomen. Dus ik denk dat het een beetje per winkel verschilt. Maar je moet gewoon je recht halen, ongeacht of een winkel nu wel of niet wilt mee werken. Als ze niet mee willen werken, en jij staat in je recht, dan maken ze het zich alleen maar moeilijker :cool:.
     
  2. Tante Truus

    Tante Truus Active Member

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat het intussen een A-merk is, maar nog niet een "gevestigd" A-merk zoals Philips of Sony. Samsung heeft natuurlijk een hele snelle ontwikkeling doorgemaakt. Zo'n 10 jaar geleden was het nog een B-merk met A-merk aspiraties (uitspraak van een Samsung-woordvoerder / importeur destijds). Maar ik heb geen lijstje met A-merken ofzo. Het is meer een gevoel.

    Wat in ieder geval knap is, is dat ze hun produktie-gamma sterk hebben uitgebreid, tegelijkertijd kwaliteit leveren (ook printers tegenwoordig, die ook meteen super getest worden) én ook nog eens relatief mens- en milieuvriendelijk schijnen te produceren. Knappe prestatie.
     
  3. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    als jullie hier toch actief zijn;) Ik wil dit even weten voor ik ga slapen nl. dan kan ik morgen uit school dat ding kopen:cool:
     
  4. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Voor het geluid heb je toch die twee tulpjes nodig! Tenzij je de Xbox 360 middels een optische kabel op je Dolby Surround setje aansluit.
     
  5. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    oke, bedankt. Ik sluit idd aan met optische kabel :) Dankje
     
  6. Tante Truus

    Tante Truus Active Member

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    0
    Koop een VGA-kabel, dan is dat 'verbeter-probleem' en de gevolgen daarvan dus in ieder geval permanent opgelost.
    Jammer van dat opwarmen en de pixels! Dat is niet met een 'truc' op te lossen.

    Maar, als je zo baalt van Samsung, waarom zou je dan wél de M-serie kopen? Dan zou ik naar de Sony Bravia overstappen.
     
  7. RiDaH

    RiDaH Active Member

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu sinds 1 maand de samsung LE40R51B in bezit.
    maar ik heb gewoon perfect beeld en geen last van ghosting
    zoals op het filmpje met perfect dark.
    samsung is zeker wel een A merk en met een van de grootste lcd schermen productie en verkoop.
     
  8. Seda

    Seda Active Member

    Berichten:
    411
    Leuk Bevonden:
    1
    Dus dan is ook het probleem van het ghosting wat te zien is bij het filmpje van Arjen weg?

    Ik weet idd niet of ik weer een scherm bij Samsung koop. Toch is het beeld namelijk erg mooi. Eerst maar eens mijn recht halen. Volgens mij heb ik namelijk gewoon recht op geld terug. En desnoods haal ik een advocaat erbij.}:]
     
  9. Bullet

    Bullet What the hell...

    Berichten:
    349
    Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag is er een monteur bij me langs gekomen en ze gaan m'n scherm vervangen binnenkort en is er ook een nieuwe FIRMWARE uitgekomen.
    Dus dat is ook misschien wel goed nieuws en wie weet is er een hoop opgelost.
    Maar voor de rest kunnen ze niks aan die tearing doen, dus hopelijk doet die nieuwe FIRMWARE dat dan wel.

    @ Arjan
    Welk scherm heb je nu en als je GRAW hebt heb je dan ook last van strepen bij het Ubisoft intro?
     
  10. Monkeyk

    Monkeyk MoNkEyS LaW

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    0
    Mmm nu ik elke keer die strepen lees ben ik eens gaan kijken, ik heb bij elke game als ik bv alleen een zwart scherm heb last van flikkerende strepen alsof je naar een "normale' beeldbuis aan het kijken bent.....
    Iemand enig idee of is dit normaal heb de xbox via componenten aangesloten.
     
  11. Seda

    Seda Active Member

    Berichten:
    411
    Leuk Bevonden:
    1
    Ff mijn update,

    Samsung monteur is langsgekomen en constateerde alle problemen. Ze wilde het scherm ook niet meer meenemen omdat het dan veel te veel ging kosten voor Samsung (ik was hem toch al niet van plan mee te geven). Dus ik Samsung maar bellen. Verhaal verteld, en wat denk je wat ze zeiden: "Ja, maar selectro moet het aangeven dat het scherm weer niet in orde is en vervangen moet worden". Dus die 2 communiceren ook lekker met elkaar. Toen maar even de shop gebeld waar ik hem heb gekocht. Die zeiden: "Ja maar meneer, dan moeten we eerst Samsung over het probleem bellen". Ik zal u even doorverbinden met de persoon die hier over gaat". "Ohw meneer, hij is er even niet, ik zal u laten terug bellen wanneer hij terug is. Ik hoop nog voor morgen".

    Conclusie: Iedereen wacht op elkaar en ik zit met een klote scherm.|:-
     
  12. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik neem aan dat het onder de garantie valt van samsung! Wat een flauwekul dat het dan teveel gaat kosten voor hun. Je hebt recht op een goed werkend apparaat en als het niet werkt binnen de garantie termijn moet je een nieuwe/gerepareerd scherm krijgen van samsung. Dat recht heb je!

    Tenminste zo denk ik...
     
  13. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    (zie vorige pagina)

    Ik heb mijn monitor dus nu op mijn 360 aangesloten met een VGA kabel, maar ik heb het gevoel dat de kleur groen overheerst, kan het zijn dat de kabel eerst even moet 'inwerken'? Ik heb nu zo'n uurtje gespeeld.
     
  14. Dannydeman

    Dannydeman Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik lees vaak dat mensen rare kleuren hebben met de VGA kabel, ik wou even melden dat ik daar dus absoluut geen last van heb ;)

    Wou ook even weten wat beter is: Heb de Acer 2016WS en gebruik de 1366x768 resolutie. Welke is eigenlijk het beste? die 1280x720 of die ik nu gebruik?
     
  15. Seda

    Seda Active Member

    Berichten:
    411
    Leuk Bevonden:
    1
    Klopt garantie heb ik idd. Dus ik krijg minimaal een nieuw scherm. Alleen om eerlijk te zijn, ik heb helemaal geen trek meer in die R-serie na zo veel problemen. Straks krijg ik weer een R51 terug die dezelfde ghosting effecten vertoond als die Arjen en ik hadden. Zit ik weer met een bagger apparaat. Je moet in deze serie echt geluk hebben dat je een goedde hebt me A-componenten en dat bevalt me compleet niet. Daarom heb ik liever mijn geld terug, maar of dat nog mogelijk is...

    Trouwens, zijn er ook mensen met een R-serie die het filmpje van Arjen niet na kunnen bootsen (die dus geen last hebben van ghosting)?
     
  16. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik :) Maar nogmaals, mijn TV is gecalibreerd....
     
  17. RiDaH

    RiDaH Active Member

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    0
    Nogmaals ik heb ook de r serie (LE40R51B) en totaal geen last er van.
     
  18. Seda

    Seda Active Member

    Berichten:
    411
    Leuk Bevonden:
    1
    Ok, dus het kan wel :D
     
  19. ChandleR

    ChandleR jag älskar Göteborg

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    2
    heb de 26R51B en heb qua beeld ook nergens last van! Heel blij met mn schermpje, al vind ik m eigenlijk wel een beetje stinken... Iemand anders daar ook last van?
     
  20. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    nouja, ik heb dat dus wel, en daarom mijn vraag, kan het dat de kabel nog een beetje moet 'inwerken'?

    Maargoed, ik heb de Acer AL1716

    Ik heb hem nu op 1024x768 staan, want bij 1280x1024 had ik een vertekend beeld bij PGR3, terwijl ik bij GRAW geen probleem had...
     
    Laatst bewerkt: 15 mrt 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina