Nieuwe computer kopen, wie wat waar?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Tco, 15 mrt 2006.

1. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Ik maak hier toch even een aparte threat voor aan aangezien ik iets specifieker een paar dingen wil weten.

Zit nu toch echt op een moment dat ik een keer een nieuwe pc wil kopen.
    Niet alleen dat ik dan ook Oblivion kan spelen ;).

Budget, zit nou net het probleem, kweet niet tot hoever ik kan gaan (ouders en zo 8)).
    Ik zoek natuurlijk een pc waarom ik natuurlijk wel goed kan gamen, huiswerk doe ik niet aan en graphics sjit (photo/film crap) is out of the question.

Ik weet redelijk veel van pc's alleen me 3d kaart knowledge loopt flink achter :eek:.
    1k ram zal toch wel minste zijn wat ik wil.
    250g hd zit er vaak standard al in, dvd brander ook altijd leuk, nee niet voor dat :p.

Op dit moment speel ik eigelijk op een soort geleende pc. Paar jaar eigelijk al maar ok, hijs niet offi van mezelf dus denk niet dat ik het beeldscherm ervan kan gebruiken. Zoiezo is ut geen tft'tje natuurlijk.

Ik weet niet of er ergens mooie pc's in de aanbieding zijn of dat iemand een mooie plek weet waar ik een pc kan laten bouwen.

Als iemand idee'en, commentaar vragen of dergelijke heeft let me know.
    Tot die tijd denk ik ff na of ik zelf meer vragen heb.

2. dave123

dave123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    www.vobis.nl daar kan je bijvoorbeeld zelf een pc samenstellen.

3. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zeg: een AMD 3700+ processor(zoiets, zijn niet zo duur meer, goede prijs/kwaliteit verhouding)
    Ga pci-express, veel sneller dan een 7800GS zal er niet komen voor AGP8. Neem dus iets van een x800xt, een 6800gs, of nog beter, een 7900GT.

Pak minstens een gigabyte ram, ddr400 is de standaard.

4. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Vooral met een pc samenstellen zit ik zelf altijd te puzzelen, en AMD "speed" zegt me ook weinig.
    Pixel share is must maar zal op de meeste nieuwe kaarten toch wel zeker zitten.

5. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Sorry, maar zo specifiek zijn je vragen niet, en ze hadden makkelijk in de thread die er al voor is.. Hij staat hier vlak onder;)

Verder raad ik je aan om de laatste 5 a 6 pagina's door te lezen, en dan weet je ongeveer wel wat voor pc je moet nemen;)

6. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Press F5 ;) nieuwe vraag already, zei niet dat ut bij de 1e bleef.

7. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Nouja, AMD Athlon 64 3500+ of iets dergelijks sowieso. Mooi Asus moederbord, met PCI-express. Koop een 7800GT of 7800GTX als videokaart, en 2x 1gb ram dual channel PC3200 zal ook niet misstaan.

8. Meanzo

Meanzo A-Style

Leuk Bevonden:
    0
    deze is niet heel duur maar toch wel redelijke pc geloof ik
    klik
    hier

9. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Ietsje duurder mag nog wel, performance kost geld he :).

Zijn er nog merken waar ik beter weg van kan blijven?

Zit net beetje te bladeren op winkel sites, soms nog wel handig.

Zie net deze http://www.wehkamp.nl/winkelen/p_produkt.asp?NoFrames=&FromOverzicht=Y&BC=&Page=WIN&SubPage=&CC=C09&HC=ECO&SC=I04&ZoekMethode=K&ZoekString=I11&ZoekIndex=12&ZoekAantal=23&FamilieID=148471&ArtikelNummer=86824180&SorteerMethode=D&OverzichtType=O&Prijs=&SterkMerkCode=&KAC=I11&ProductSelectorCode=&ArtikelTypeID=&N=&Nty=&Nao=&Ntk=&Ntt=&Ns=&ArtiestSoortCode=&ArtiestID=

Monitor, ms home, 250g ata ziet er goed uit maar ja kaartje en zo.

512 Mb Hypermemory ATI Radeon X600 PCI-express+tv-out+DVI grafische kaart

Laatst bewerkt: 15 mrt 2006
  10. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Je mag blij zijn met 10 FPS op de allerlaagste settings bij die PC. Stel gewoon zelf wat samen bij Alternate ofzo, heb je voor veel minder geld veel meer PC.

11. Meanzo

Meanzo A-Style

Leuk Bevonden:
    0
    als je tegen die prijs aanzit al dan kan je ook deze nemen, erg goede game pc
    deze pc is special voor gamers gemaakt
    dell heeft ook erg goede service en garantie, goed te vertrouwen

die packerd bell ziet er trouwens ook goed uit

Laatst bewerkt: 15 mrt 2006
  12. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Zit nog wel flink verschil tussen een 1300 euro pc met moniter etc en een van 1600 met geen moniter en gedoe.

13. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Wat praten jullie hem aan zeg. €1600, helemaal gek geworden zeker. :eek: Zonder beeldscherm is €800 ruim voldoende, dus duurder dan €1100 zou ik niet gaan.

14. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    Met de komst van de 7900GT is de 7800GTX echt nutteloos, veel te hoge prijs!

15. carlito

carlito Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    stel hem gewoon zelf samen... dan kan je precies nemen wat je wilt en ben je goedkoper uit!

ik zou zelf een half systeem in elkaar laten zetten bij een pc zaak zoals mycom, informatique etc etc
    dus Behuizing, voeding, moederboard, processor, HDD en eventueel een brander.. dan zelf ergens nog het geheugen en de videokaart op de kop tikken (prijzen verschillen erg per winkel dus daar kan je veel winst op pakken, zie tweaker.net)

16. Freaky800

Freaky800 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 16 mrt 2006
  17. Kortestier

Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    121
    moet je Q-system is opzoeke, daar hebben ze perfecte game pc's voor ECHTE lage prijzen, mijn broertje heeft er een daar genomen voor 400 euri's, krijg je een pentium 4(duh) met alle nieuwste onzin dr in om de nieuwste spellen te draaien, mooi dingetje... en geen gezeik;)

18. SupahMaster

SupahMaster Guest

Ehh, pentium 4 bij een game pc. Dat is nou niet echt verstandig.

Foto/Videobewerking - Pentium 4
    Gamen - Amd Athlon64 3500+ op zn minst

19. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    Weet je wat pas onverstandig is? Fout advies geven. Het is echt reinste onzin wat jij zegt. Er is geen processor voor gamen, hier dient de videokaart voor. Vele tests laten juist zien dat pentium 4 processor hun AMD tegenstanders verslaan. Nee, pentium is prima voor games. Niet dat ik iets tegen AMD heb, dat niet...

Met een AMD 64 3200+ kan je op dit moment prima overweg, je kan er, mits gecombineerd met een goede GPU, FEAR op high mee spelen

20. Freaky800

Freaky800 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    mja,een AMD 64 3200(mits niet overklockt),komt echt te kort,als je er b.v een 7800 GTX in hangt,vooral in SLi,schijnt de CPU dan toch echt de bottleneck te wezen

Deel Deze Pagina