Service/Garantie/klachtenafhandeling 360

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door ron, 20 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ron

ron The Am.Staff. Man

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil deze nieuwe draad gebruiken om mijn ongenoegen te melden m.b.t. het stukje nazorg cq. service support & garantie & reparatie van je xbox 360,

sommigen van jullie hebben mischien al gelezen van de ellende die ik achter de rug heb met mijn xbox 360 premium. zoniet hier een beknopte beschrijving:

op de launchdag van de 360 werd ik ook een gelukkig eigenaar van de xbox 360, 3 maanden nadien (3-3-2006) gaat mijn 360 stuk, 3 rode ledjes en zwart beeld. Ms gebeld ik moest hem opsturen...zo gezegd zo gedaan. 16-3-2006 komt UPS "my precious" weer thuis brengen...tenminste dat denk ik...ik pak hem uit, wat blijkt bij controle van het serialnr & mfr date.....: het is een andere die ook nog ouder is (qua productiedatum)...ik weet niet wat de geschiedenis is van deze 360 ( hoeveel is er al mee gespeeld, zijn de vorige eigenaren er voorzichtig mee omgegaan?), mijn eigen 360 die ik opgestuurd had, wat is daarmee gebeurd ? niemand die het weet...wat er mee aan de hand was ' niemand die het weet tenminste niet bij MS support centre !

ook de manier waarop deze tweede 360 verpakt is valt tegen; een kartonnen doos waarin het console tesamen met de voeding lekker op en neer kunnen schuiven zonder bescherming (alleen een plastic zakje erom heen). ik wil hem voor het eerst aanzetten : zwart beeld...en een groene knipperende ring of light hmmmm vreemd....uitgezet alle bekabeling nog eens gecheckt, alles zit goed weer aangezet....1 rood ledje knipperend, zwart beeld met daarin in witte tekst : code E-74 ...contact MS support...bla..bla nou je kan wel nagaan hoe ik mijn eigen toen voelde...weer MS gebeld, hetzelfde verhaal als met mijn eerste 360 : opsturen weer...op de vraag of ik nu weer zo'n tweede hands ongecontroleerd misbaksel van een 360 zou ontvangen of toch maar een nieuwe goed werkende 360 werd gezegd: u krijgt weer een andere gebruikte doch gerepareerde 360, want er is een voorraad tekort...de winkels kunnen niet overal genoeg bevoorraad worden ! niet mijn probleem lijkt mij...

vandaag 20-3-2006 is mijn tweede 360 opgehaald, weer eens gebeld met MS om een klacht in te dienen tegen de gang van zaken. er werd mij weer duidelijk gemaakt ( ook na lang overleg met de supervisor van betreffende medewerker) dat ik weer een gebruikte & gerepareerde 360 krijg, geen nieuwe ! ook op vragen omtrent de garantiebepalingen werd onduidelijk gedaan !

in de garantie staat bij punt D. je verhaalsmogelijkheden.
    1. reparatie van het xbox product of
    2. indien reparatie redelijkerwijs niet mogelijk is; vervanging van het xbox product of
    3. indien reparatie noch vervanging mogelijk, restitutie van het bedrag dat voor het xbox product is betaald.

hieruit maak ik dus op dat mijn eerste 360 niet gerepareerd kon worden en is vervangen, ja dat wel, er staat echter nergens of dat vervangen betekend: vervangen voor een echt nieuwe 360 of vervangen voor een gebruikt en gerepareerde.

door de telefoon kon ik geen officiële klacht indienen , dat moet via de website www.xbox.nl bij het gedeelte ondersteuning en dan contact, echter dar kun je kiezen uit xbox 360 console hardware (voor mij van toepassing) alleen die werkt al 4 dagen niet ! (ook dit heb ik telefonisch gemeld),dus maar verstuurd via het gedeelte xbox 360 & live.....je moet toch wat ....

ik voel mezelf genaaid door MS, want het kan toch niet zo zijn dat je een console koopt voor 399 euro en daar niet van mag verwachten dat deze het langer uithoudt dan 3 maanden ?!? het stuk service gewoon ronduit klote is ?!?

zie mezelf al een nieuwe auto kopen, na 3 maanden ...stukken kom je bij de garage, zeggen ze we hebben nog een andere staan hetzelfde model was stuk maar is inmiddels gerepareerd neem die maar mee ! je eigen auto is weg/kwijt/kan niet gerepareerd worden, de geschiedenis van de vervangende auto ? , ach niet belangrijk hij is toch nagekeken en hij was van een oud vrouwtje en heeft altijd in de garage gestaan ! tuurlijk !!!

ben benieuwd of er nog meer mensen zijn met dezelfde negatieve ervaringen...

2. MORPHEUS

MORPHEUS SNAKE

Leuk Bevonden:
    0
    Huh, volgens mij is het toch wettelijk bepaald dat je indien je 'oude' kapot is, een splinternieuwe krijgt van de fabrikant?

3. Gkid

Gkid Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dan voel je je ook flinkt genaaid:confused:

4. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Ja, kut voor je, wat verwacht je dat wij eraan kunnen doen?

5. jorisB

jorisB Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik krijg mijn xbox morgen binnen (omdat ik er vandaag niet was komt ups morgen weer). Nu hoop ik maar dat ik een nieuwe krijg, ofwel mijn oude maar zeker geen andere gerepareerde |:-

6. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik dacht altijd dat MS een goede service had, maar nu ik dit lees...:eek:
    Het is dan ook zo irritant dat je helemaal niets kunt beginnen tegen ze. Misschien eens een brief aan bijv. consumentenbond sturen...

7. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk dat je ff dit met een PM naar xbuzz moet sturen, xbuzz is country manger xbox in nederland. Hij is super aardig en weet precies hoe jij je voelt. Mischien kan hij je verder helpen.

8. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    het is wettelijk vast gelegd dat je service krijgt en dat je of een gerepareerd model of een ander model terug krijg .. het hoeft geen nieuwe te zijn. Maar je krijgt op dat model wel weerde volle garantie

Neuzel modus: http://forum.xbw.nl/showthread.php?t=78349 <-- deze thread zie je de andere problemen

Laatst bewerkt: 20 mrt 2006
  9. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Zie Fardo's reply.

Graag verdergaan via de gegeven link. Copy/paste anders je verhaal daarheen voor anwoorden / discussie.

Ik sluit deze om crossposts met de kinderziektes thread te voorkomen..

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina