Logitech z-5500 & Luidsprekerstandaard Vogel VLS105

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door oefoeky, 21 mrt 2006.

  1. oefoeky

    oefoeky Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

    Ik heb een vraag aan de mensen die een Logitech z-5500 bezitten.
    Heb namelijk 1tje besteld en heb daarbij 4 luidsprekerstandaards van
    Vogel VLS 105 besteld. Zie link hieronder.

    http://www.olcsobbat.hu/product_images/160x160/1012205.jpg


    Deze luidsprekerstandaards kunnen maximaal 1.5 kg --> 3.31 lbs. dragen. Ik heb overall gezocht, maar kan nergens de gewichten van de satellietspeakers vinden, Kan iemand AUB mij vertellen hoeveel zo'n satellietspeaker van z-5500 weegt???. En is er iemand die ook een luidsprekerstandaard van Vogel VLS105 gebruikt voor zijn Logitech z-5500???

    PS: ik heb de z-5500 al besteld, maar weet nog steeds niet of ik een goede keuze heb gemaakt?? Wat is jullie ervaring met de Logitech z-5500 (voor xbox / xbox360 en DVD)

    _0/ _O_
     
  2. Jochen_b

    Jochen_b Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    Die statieven gaan geen probleem vormen dan hoor. Zo veel wegen die satelietjes niet...
    Ik gebruik dezelfde set voor mijn 360 (games & films) en ik ben er zeer tevreden over!
     
  3. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Ik heb de doos van de Z-5500 niet meer alleen een setup boekje, die heb ik net ff opgezocht voor je maar kon niks vinden over hoe zwaar de boxen zijn. Ik denk wel dat de boxen iets zwaarder zijn dan 1,5 kilo als ik ze zo op til (We hebben hier zo geen goeie weegschaal liggen)

    Verder over de Logitech Z-5500 ben ik zeet tevreden, geeft mooi geluid en geeft zeker een beter speel ervaring (xbox360).

    Edit: Voor de Z-5500 thread
     
    Laatst bewerkt: 21 mrt 2006
  4. carlito

    carlito Active Member

    Berichten:
    319
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb dezelfde luidsprekerstandaards van vogel die kunnen echt wel wat hebben hoor, ik gebruik ze voor mijn philips set. werkt perfect!

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 21 mrt 2006
  5. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    De speakers van de Z-5500 Digital zijn echt wel zwaarder dan 1,5 kilogram.
    Heb er zelf ook 1 dus spreek uit ervaring.

    Nu zo vasthoudend gok ik 2-2,5 kilogram.
     
  6. Blokkie

    Blokkie Marijuana

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    0
    De voetjes van de boxen kan je draaien,en zo dus op de muur te bevestigen.
    Je hebt dus geen extra steunen nodig.
    Ook zou ik maar eens op tweakers kijken.

    http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1114672/23

    Ik heb zelf ook deze boxen maar ik denk er aan om weer andere te kopen,heb hier voor ook de z680 gehad,die had ook de zelfde problemen.
    Maar niet iedereen heeft er last van.
     
  7. Vic Vega

    Vic Vega Active Member

    Berichten:
    254
    Leuk Bevonden:
    0
    Kun je op die Z5500 set ook meerdere bronnen aansluiten?
    Heb een laptop, met dus een headphone uitgang, en een 360 die ik dan optisch wil aansluiten ..is dat mogelijk?
     
  8. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Nou volgens mij wel, ff kijken. Ik heb hier een kabeltje liggen waar ik altijd me PSP of MP3 op aansluit. *Maakt foto met webcam

    [​IMG]

    dat kabeltje heb ik erop aangesloten zodat ik op met mijn PSP dolby heb :) Weet niet of je ook dat kabeltje voor je laptop *Is niet zo technisch
     
  9. Vic Vega

    Vic Vega Active Member

    Berichten:
    254
    Leuk Bevonden:
    0
    ja zo 1 :D ..kun je dan ook net als op een 'echte' radio/versterker switchen tussen bronnen?
     
  10. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Ok, :) Volgens mij niet, iemand anders die dit zeker weet?
     
  11. oefoeky

    oefoeky Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor jullie informatie. En het opzoeken van de satellietspeaker gewicht.*)

    Ik ben er nu van overtuigd dat het wel gaat lukken. Zo te zien op het plaatje van CARLITO kunnen ze redelijk wat gewicht dragen. Mijn volgende vraag is kunnen de speakers zonder probleem op de luidsprekerstandaard vast gemonteerd worden???? (Logitech z-5500). Misschien weet carlito het antwoord op deze vraag wel.}:]

    Sorry, dat ik zoveel vraag ben gewoon nieuwsgierig._0/
     
  12. T!jg3rn00tj3

    T!jg3rn00tj3 Active Member

    Berichten:
    644
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb een vraag.

    Hoe is de geluidskwaliteit van die Logitech Z-5500?? Gaat hij snel vervormen of valt wel mee. En produceerd de subwoofer erg veel trillingen?? Is het geluid helder?

    Iemand ervaring met deze set?? (dan bedoel ik dus niet alleen tijdens games maar ook tijdens films enzo).
     
  13. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    die subwoofer is echt enorm, als je hem op 10 procent van zn capaciteit zet trilt het hele huis zo ongeveer al mee.
    het normale geluid is iets minder overdreven als de subwoofer, maar is als je het volume van elk luidsprekertje afzonderlijk niet te hoog instelt ook zeer goed.
    ik ben er iig zeer tevreden over (heb hem ruim een jaar nu).
     
  14. T!jg3rn00tj3

    T!jg3rn00tj3 Active Member

    Berichten:
    644
    Leuk Bevonden:
    1
    Moet je een stukje tapijt of iets dergelijks onder je subwoofer leggen. Dat dempt de trilling grotendeels. Ja en over die trilling dat vind ik dus wat minder. Dat hebben goedkope subwoofers altijd. Maarja ik heb ook niet echt geld om voor 2000 euro een geluidsset te kopen :p
     
  15. carlito

    carlito Active Member

    Berichten:
    319
    Leuk Bevonden:
    0
    ja die dingen zijn echt stevig! ik weet niet waar het schroefdraad van die z-5500 zit maar bij mijn philips boxjes zit dat aan de achterkant en dat werkt goed, je kan ook de bedrading door de standaard laten lopen zodat het er nog beter uit ziet (let daar op als je ze in elkaar zet). Bovenin de buis achter de boxjes zit een extra gaatje en daar kan je je bedrading in doen.

    zo ziet het er bij mij uit:

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 22 mrt 2006
  16. oefoeky

    oefoeky Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey CARLITO bedankt voor de foto_O_ . Ik zie dat je 2 mogelijkheden hebt om een speaker vast temaken, na dat word knoeien zodra ze binnen zijn. Ik weet niet wat voor mogelijkheden een logitechz5500 speaker heeft?, maar dat komt vast wel goed.*)
     
  17. carlito

    carlito Active Member

    Berichten:
    319
    Leuk Bevonden:
    0
    laat maar een keertje een foto zien hoe het er bij jou uitziet, ik ben benieuwd! best simpel in elkaar te zetten hoor, standaard in elkaar draaien (voet + 2 delen) en gelijk de bedrading erdoor heen! (ik was het eerst vergeten waardoor ik alles opnieuw kon doen...)
     
  18. Wallie

    Wallie Hardware Freak

    Berichten:
    448
    Leuk Bevonden:
    0
    DIe standaards kunnen meer dan 1.5 kg aan hoor...
    Ik heb zon standaard naast mn bank gehad en als er iemand naast zat zat hij er altijd aan te kloten. Dat ding krijg je niet van zn plaats tenminste als je hem naar beneden duwt, maar ja dat krijg je met zo'n voet. Die is groot, het probleem waar je eerder op moet gaan letten omdat je een pc setje hebt gekocht zijn de aansluitingen van je speaker. Meestal is het een tulpje dat lijkt op 3.5 Jack (foto van metal mark) Zon tulpje krijg je niet door het pijpje van de standaard. Bij een normaal Home Cinema Set moet je nog eerst de kabeltjes aansluiten op je set doormiddel van het snoertje + bij +,- bij - deze heeft dus geen tulp en kan wel door het pijpje.
    Maar de Z-5500 heeft al een tulpje want dan kan je plus en min niet doorelkaar halen. Tenminste dat denk ik wel, want dat hebben de meeste Pc 5.1/7.1/2.1 setjes :)
    Heb je een tulp moet je dus die kabel doorknippen, kabel door de goot en dan verbinden met een kroonsteen. Met die setjes hoor je toch geen verschil als je het aan elkaar gaat verbinden met soldeer :)

    Succes als je alles hebt binnen gekregen !!
     

Deel Deze Pagina