[XOne] [X360]Xbox Live NAT Probleem - downloaden, gamen met vrienden, etc

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 7 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EvilWasp

    EvilWasp -

    Berichten:
    1.238
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb ook een Belkin router. Poort 88 kan bij mij ook niet geopend worden. De andere poorten wel, bij NAT staat er dan ook Moderate.

    Zodra ik bij de router poort 88 wil openen, krijg ik deze foutmelding:

    [​IMG]

    Maar mijn router heeft helemaal geen wireless functie. Denken jullie dat dit gewoon aan de router ligt of zou het ergens anders door komen?
     
  2. Ferraghini

    Ferraghini Fuck 360, buy a PS3!

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    0
    verdomme.. ik heb normaal altijd een ethernetkabel rechtreeks in mijn ethernetmodem zitten als ik op Live wil, en dat werkt perfect geen problemen enzo. Omdat ik dan steeds van kabel moet wisselen (om ook op de pc wil internetten) heb ik nu mijn ethernetkabel in mijn router gedaan. Maar nu komt het, bij PGR3 als ik wil joinen in een server staat er ALTIJD "Unable to communicatie with players" Dus ik kom nergens in! Als ik hem rechtstreeks weer in mijn ethernetmodem doe, kan ik weer overal joinen.. logisch want dan staan alle poorten open.

    Ik denk dat ik de poorten moet openzetten van mijn wireless router en ik heb even naar de startpost van Fardo gekeken en die poorten opengezet, maar dat helpt niet.

    Wie kan mij ajb helpen?

    (ik weet ook niet echt HOE ik mijn poorten moet open zetten, heb een beetje gekloot en gegokt. Heb een U.S.Robotics 8054)
     
  3. Toxic Squirrel

    Toxic Squirrel 1+1=2

    Berichten:
    669
    Leuk Bevonden:
    0
    jep die belkin routers zijn niet de makkelijkste:mad: .
    Ik heb special voor mijn router een nieuw modem gekocht om op xbl te komen.
    Ik vind het behoorlijk irritant dat je niet kunt kiezen welke poort je voor je router wil gebruiken.
    Ik neem aan dat er niet een trucje is waardoor je even de poort van de router kan veranderen.
     
  4. VonSun

    VonSun Active Member

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?:NAT staat op Strict --> Geen Connect tot games
    Welke provider?:@home
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?:Kabel
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: (Up & down) 258.2 KByte/sec(2066kbps) & 43.5 KByte/sec(348 kbps) (www.speedtest.nl)


    Modem

    Welk merk modem heb je?:Motorola
    Modem type?:Motorola SURFboard® Cable Modem SB5101
    USB/ Ethernet?:Ethernet
    Motorola Modem

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?:Neej
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?:Norton(pc beneden)

    Router

    Welk merk router heb je?:Eminent
    Welk router type?:EM4012
    Welke firmware?:Weet ik zo niet
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?:Ethernet
    Adres Router --> Eminent Broadband Router

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?:Strict bij Nat
    Wat heb je geprobeerd?:Alles
    Waar stopt de test?:Nergens, maar geeft Strict bij NAT
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):Poorten open

    Het probleem is dus dat ik geen games online kan joinen. Alles bij mijn test is goed behalve NAT. Die staat zoals gezeg op strict.

    Alvast bedankt, larske
     
  5. VonSun

    VonSun Active Member

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het probleem denk te pakken. Omdat ik steeds me internet uit me pc haal en in me xbox doe verandert het ip steeds bijv van 192.168.2.104 naar 192.168.2.109 , Daardoor zijn de poorten van me router ook weer op het verkeerde ip. Dus ik moet gewoon een hub aanschaffen dan kan ik het in een keer goed zetten:)
     
  6. Gamersea

    Gamersea Going, Going, Gone

    Berichten:
    1.792
    Leuk Bevonden:
    22
    Kon ik hier ook wel even posten vond ik, Naar aanleiding van routers waar je poorten niet kan open zetten...
     
  7. gn!uz

    gn!uz Logic is overrated!

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    0
    dudes, met name Linksys en Belkin aanhangers: Haal al je aanpassingen die je hebt ingevoerd om NAT STRICT op je 360 te fiksen weg (port forwards, porttriggers, dmz, upnp forwarding etc). Als je alles hebt weggekieperd stel je alleen UPnP in en je zult zien dat NAT OPEN is. Meerdere instellingen door elkaar kunnen conflicten opleveren me3t als gevolg STRICT. UPnP enablen moet al je problemen fikzen!
     
  8. Frenzy

    Frenzy Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Fardo, tnx voor dit topic!
    Ik heb een Conceptronic C54BRS4 router en ondanks dat ik de benodigde poorten open had gezet bleef de NAT op 'moderate' staan. Via de supportsite van Conceptronic heb ik een update van de firmware gedowload en in de router "geupped". *pats* ... NAT: open !!!! YES!
    De Conceptronic is wel één van de lastigste routers om te optimaliseren voor Xbox Live, maar met deze topic en wat zoek- en sleutelwerk is het toch gelukt.
    Wat gn!uz zegt, klopt idd; je UPnP moet wel 'enabled' staan!

    Groeten, Ffrenzy - Clan: 2OLD4THIS
     
    Laatst bewerkt: 19 feb 2006
  9. Tuniva

    Tuniva Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo
    Ik heb net heel het topic gelezen maar ik snap er nog niet veel van. Wat moet ik allemaal veranderen om alles optimaal te laten verlopen?
    Ik heb een linksys WRT54G router.
    Ik weet dat ik NAT op open moet zetten maar hoe moet ik dit doen? Ik heb op http://www.portforward.com/routers.htm gekeken en daar men router aangeklikt maar ik zie nergens iets over xbox live staan.
    Moet ik verder ook een static ip adres aanmaken? En hoe kan ik dit het beste doen?
    Moet ik ook iets met DMZ doen?
    Men problemen zijn voornamelijk : lag, kan niemand verstaan, disconnects en unable to join game.
    Hopelijk kan iemand me helpen.
    alvast bedankt
     
  10. Tuniva

    Tuniva Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo
    ik heb na veel knoeien NAT op open gekregen, ik DMZ ingevuld
    maar het helpt niets :mad: , bij graw krijg ik na 3 seconden spelen de boodschap: session is not longer available
    andere spellen gaan goed , al krijg ik soms de foutmelding : could not communicate with all players
    kan iemand me helpen?
    alvast bedankt

    /Mod Het is niet de bedoeling om een thread op deze manier omhoog te schoppen. Dus ik heb een paar van je berichten verwijdert. -Arjan
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 mrt 2006
  11. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Het makkelijkst is om de 360 een static ip te geven. Dan worden de poorten altijd goed geforwarded.
    Om dit voor elkaar te krijgen ga je naar je pc, 'start -> uitvoeren -> je typt cmd en drukt op 'enter', in het scherm typ je 'ipconfig/all' Wat nu in beeld komt(gateway, ip, dns etc) schrijf je even op. Vervolgens ga je je naar het 'system' tabje in het dashboard van je 360 en je gaat naar 'edit settings'. Hier vul je de opgeschreven gegevens in, MAAR het ip MOET anders zijn. Als je 192.168.1.2 hebt opgeschreven typ je bij de xbox ip 192.168.1.40 in bijvoorbeeld.

    Je gaat in je router naar onderstaand scherm:

    [​IMG]

    Bij 'application' typ je b.v. 'xboxlive'. Dit is gewoon een naam om te herkennen waar de poorten voor dienen, voor welke applicatie je de poorten open hebt gezet zodat je altijd weet dat je die poorten hebt gebruikt voor xboxlive als je later nog eens inlogt.

    Vervolgens zet je in de bovenste regel onder 'start' de eerste poort, 88 dus. bij end zet je ook 88. 'both' laat je op 'both' staan(both betekend dat zowel udp als tcp wordt geforwarded, TCP heb je bij 88 niet nodig, maar het kan ook geen kwaad om hem open te zetten.), en bij het ipadres typ je het ip van je xbox(192.168.1.40). En als laatste vink je 'enable' aan, zodat de poort ook daadwerkelijk opengezet wordt.
    Hetzelfde bij poort 3074. Precies zoals hierboven, maar ipv 88 is het nu dus 3074.

    Als laatste klik je op 'save settings' en log je uit. Je doet nu weer de test op je 360 en als het goed is is NAT nu open. En kun je naar hartelust gamen :cool:

    DMZ kan trouwens helemaal uit, daar hoef je als je bovenstaande doet niets meer mee te doen.

    Lukt het nog niet dan hoor ik het hier wel ;)
     
  12. Tuniva

    Tuniva Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo
    eerst en vooral bedankt voor je hulp, ik apprecieer dat ten zeerste
    Maar NAT staat nu op open maar ik blijf disconecten :mad:
    Weet er iemand hoe dit komt?
    Ik heb al poorten geforward, DMZ gedaan, firewall afgezet , upnp aan en afgezet maar niets help , al staat NAT nu wel op open.
    Kan iemand me helpen?
    alvast bedankt
     
  13. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,
    Ik krijg binnenkort een nieuwe router+accespoint. Maar nu wil ik even iets weten: Wij hebben Wanadoo Family, en daarbij een Wanadoo Livebox als router+modem. Moet ik dan op de Livebox de poorten forwarden naar mijn router en dan vanaf mijn router door forwarden naar mijn Xbox360?

    Is het trouwens nodig om AL deze poorten open te zetten?

    UPnP Framework
    Remote Media Center Experience
    Media Center Extender Service
    Media Streaming (Media Connect)
    Network Validation
    Xbox Live 1
    Xbox Live 2

    Alvast bedankt!
     
    Laatst bewerkt: 21 mrt 2006
  14. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet in beide routers gewoon naar je xbox forwarden. De eerste router stuurt het door naar je xbox, maar ondertussen komt de 2e router en die stuurt het in werkelijkheid door naar je xbox. Verder hoef je volgens mij alleen UDP/88, UDP/3074, TCP/3074 te forwarden naar je xbox.
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik heb meer info nodig .. heb je de start post gelezen?
     
  16. Tallon 4 NL

    Tallon 4 NL PS3 * Wii * 360

    Berichten:
    645
    Leuk Bevonden:
    0
    b]Het Probleem[/b]

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?:Nat op moderate
    Welke provider?:planet
    Wat voor soort adsl:
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?3 mb /512:

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?geen idee??:
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm)?:

    Router

    Welk merk router heb je?:E-tech
    Welk router type?:ADSL2+ ook bekend als ...(ADRT04)
    Welke firmware?:nieuwste
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet)?:

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?:NAT moderate....veel live problemen
    Wat heb je geprobeerd?:NAT open te zetten, maar het lukt me niet...router staat ook niet op de forward site :mad:
    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?: moderate

    Kan iemand me helpen aub...ik word er zowat depri van...Ben al avonden aan het klooien maar kom er niet uit :mad:
    Misschien hebben jullie iets aan handleiding van de router ( www.e-tech.nu ).
    Jezus...zou bijna uit de raam springen van ellende...zucht...

    Wie kan me helpen?
    Slagroomtaart staat klaar :)
     
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Geef je xbox 360 een statisch ip adres (neem de gegevens over welke deze nu van je router heeft gekregen) vervolgengs kan je 2 dingen doen .. of je neemt je xbox 360 op in de dmz zone van je router (zie handleiding) of je gaat de xbox live poorten forwarnden .. zie voor jouw router de hadleiding en kijk ook even op www.portforward.com NB het type nummer van je router is ook handig ;) dan weet ik naar welke handleiding ik je moet sturen van www.portforward.com
     
    Laatst bewerkt: 31 mrt 2006
  18. Tallon 4 NL

    Tallon 4 NL PS3 * Wii * 360

    Berichten:
    645
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Fardo,
    Op de portforward site staan alleen oude e-tech routers:'-(
    Ik hebType ADRT04 ( ADSL 2 + )
    De handleiding vermeld niets....maar misschien kom jij wijs uit de online handleiding op www.e-tech.nu
    Fingers crossed_O_

    Alvast bedankt!!
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ziet het menu van de oude routers er niet identiek uit .... vaak veranderd men niet veel aan de opbouw ... Ik vrees dat je het beste zelf de handleiding kan lezen .. of in iedergeval uitrpinten ... zoek op protforeward of DMZ ... geef je xbox een statisch adres en je kan aan de slag
     
  20. Tallon 4 NL

    Tallon 4 NL PS3 * Wii * 360

    Berichten:
    645
    Leuk Bevonden:
    0
    EDIT:
    Yahoooooooo...tis me gelukt...NAT=open :)
    Thanks Fardo!!!!!!!!
     
    Laatst bewerkt: 31 mrt 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina